Strona 1 z 1
[Obręcz/opona] Raider + Minion - Nieustanne bicie
: 16.11.2011 16:58:38
autor: mysticar
Problem może wydawać się zabawny, ale mnie już zaczyna irytować
Chodzi o to, że po założeniu opony i napompowaniu wszystko jest ok (czyt. koło kręci się ''prosto''). Wystarczy jednak parę hop, zakrętów itp. i robi się ''bicie'' jakbym w coś zdrowo przywalił. Co najlepsze ''bicie'' widać tylko na oponie (obręcz ma lekkie bicie rzędu 1mm ale to chyba nieistotne). Udział dętki w tym raczej wykluczam, bo ostatnio założyłem nową, obręcz prosta jak wspomnialem (raider), opona tez nie posiada pokrzywionych drutów itp. (minion2,5). Macie jakieś sensowne pomysły?

: 16.11.2011 17:00:01
autor: pietryna
A obręcz jaka?
: 16.11.2011 17:04:33
autor: mysticar
Jest napisane, raider.
: 16.11.2011 17:28:13
autor: Las3k_91 Ldz
Krzywo odlany Minion albo tylko krzywo siada.
W pierwszym przypadku nic nie zrobisz, w drugim ściągnij oponę, posmaruj ścianki obręczy płynem do naczyń żeby łatwiej się ustawiała, napompuj i zobacz czy jest lepiej. Żabka do rur w łapę i możesz powyciągać gdzie jest krzywo, chociaż z płynem powinieneś dać radę gołymi rękoma. Piszę w oparciu o set Miniony + DeeMax, bo też nie zawsze chce się ustawić, chociaż to obręcz UST już.
: 16.11.2011 17:31:35
autor: przemek_06
A może ci podeszla dętka pod opone?
: 16.11.2011 18:16:22
autor: wojtasu
Miałem podobny problem z HR 2.35. Kiedy zakładalem opone na felge wydała mi się , że bardzo 'lekko' wchodzi na obręcz. Postanowiłem się przejechać po chodniku wszystko było okej lecz po wejsciu mocniej w zakręt opona nagle spadła mi z felgi. Cisnienie rzędu 1.5-1.7 Nie potrafiłem dojść dlaczego opona spada z felgi (DM 24). Postanowiłem z powrotem założyć wspomnianego HRa. Sytuacja się znowu powtórzyła. Przyjrzałem się dokładnie oponie i stwierdziłem fakt , że opona swoją wewnętrzną średnicą przekraczała 'normę' 26 cali ... po prostu tak jakby miała ciut więcej niż 26 cali .
Nie wiem co było powodem 'rozbicia' się opony...

: 16.11.2011 20:23:56
autor: Spaced
Jaka dokładnie detka - rozmiary jakie opon do niej przypisane?
: 17.11.2011 18:13:55
autor: morthias
Sprobuj napompowac opone sporym cisnieniem (4 - 4,5) i zostawic na noc, mialem taki problem, o dziwo tez z Maxxisem, ale Holy Rollerem, na tej samej obreczy i pomoglo. Moze to tez byc wina tego, ze obrecze Dartmoora sa dosc niskie, opona latwo na nie wchodzi i latwo z nich zeskakuje.
: 18.11.2011 10:48:05
autor: DH-luka
przypomniala mi sie 1 sytuacja kolegi z lokalnego forum ktory pytal o to samo i mial takie same objawy.
opona dobrze zalozona, lozyska w porzadku
okazalo sie ze ma amor pekniety na luku :/ na tyle ze jeszcze sie nie zlamal ale kolo mu schodzilo.
tu jest post
http://www.epicmtb.com/forums/showthrea ... light=arch
"There is a crack under the arch on the lowers causing the fork to flex!!
Thus I need new lower legs."
nie chce tu straszyc i mam nadzieje ze wszystko ok ale sprawdz to.
: 23.11.2011 21:49:38
autor: adi88
Kolega morthias ma racje, nową oponę najlepiej na początek napompować do górnej dopuszczalnej granicy ciśnienia i zostawić na trochę albo tak po prostu jeździć przez jeden dzień np, wtedy w oponie ,,odgniata się" obręcz w odpowiednim miejscu i zawsze będzie się już tak układała nawet przy mniejszym ciśnieniu.
A dlaczego spadła z obręczy? Sprawdź na oponie jaki jest zakres ciśnienia bo coś mi się zdaje że 1,5 bara na opone 26x2,35 to zdeka za mało.
: 22.04.2012 16:41:41
autor: born2ride
Pisze tutaj bo mam podobny problem dotyczy on opony Duro 2,6 oraz obreczy AtomLab Pimplite. Za cholere opona a konkretnie ten kolnierz zapobiegajacy snejkom ktory posiada nie chce sie ulozyc na obreczy przez co jest spore bicie
Probowalem smarowac zarowno obrecz jak i rant opony plynem do naczyn, wazelina, nawet olejem i nadal nie chce zaskoczyc. Pompowalem ja do 5 barow to polegla detka, wiec zalozylem potwora Tioga 2,7 (waga chyba z 800g) i tez bez powodzenia.
Ma ktos moze jakis pomysl jak sobie z tym poradzic?
: 07.05.2012 21:39:09
autor: adi88
generalnie opona cenowej klasy duro i na dodatek tak duży balon nigdy nie bedzie idealnie się układała, zwróć uwage na opaske między dętka a oponą bo jeśli jest gruba jak np schwalbe albo michelin i za wąska to może być też przyczyną złego układania sie obręczy.
: 07.05.2012 22:56:02
autor: _Cycu94_
Wojtasu- hr spadał ci z obręczy dlatego że pękł drut w rancie opony. Delikatnie się rozciągnęła z jednej strony i wypadała z obręczy. mam z 5 takich opon

A ciśnienie aż takie złe nie było. na mniejszym jeździłem i nic nie spadało.
: 09.05.2012 13:51:11
autor: Firebird
born2ride - mój kumpel miał takie same lacze duro 2.6 i na Crussherach też się nie chciały ułożyć powstawało bicie ale w końcu wcisnął komuś za bodajże 80zł i pozbył się problemu, wydaje mi się że taka wada fabryczna
: 09.05.2012 16:24:59
autor: wojtasu
_Cycu94_ pisze:Wojtasu- hr spadał ci z obręczy dlatego że pękł drut w rancie opony. Delikatnie się rozciągnęła z jednej strony i wypadała z obręczy. mam z 5 takich opon
Ta opona dawno wylądowała na koszu

zobacz kiedy wcześniejszy post pisałem
