Strona 1 z 1
Kupno amortzatora - RS Pike
: 16.11.2011 17:59:09
autor: Goner
Hej!
Przymierzam się do zakupu amortyzatora. Szukam używki, bo na nowke nie mam niestety kasy. Powiedzcie mi w takim razie, na co zwrocić szczególną uwagę przy zakupie?
Prawdopodobnie mój wybór padnie na Pike'a i tu rodzi się kolejne pytanie, a mianowicie, są jakieś znaczące różnice miedzy modelami 426, 409 i 351?
Z góry dziękuję za odpowiedz
P.S.Jeśli był już taki temat to przepraszam, prawdopodobnie go przeoczyłem, proszę wtedy o wrzucenie linka do niego

: 16.11.2011 18:04:28
autor: Las3k_91 Ldz
351 to OEM, 454 jak już. Na to żeby podkowa była już z tych, które nie pękają. I na to, żeby ślizgi były ok, bo w RSie to droga rzecz. I ogólnie żeby nie był zapuszczony.
Re: Kupno amortzatora - RS Pike
: 16.11.2011 18:23:58
autor: karii111
409 , 426 i 454 różnią się pokrętłami kompresji i floodgate plus do tego 454 ma aluminiową sterówkę.
Występują też wersje sprężyny Dual-Air i Air U-Turn , lecz to niezły syf z którym ciągle są problemy w Pajkach:)
: 16.11.2011 18:34:54
autor: Goner
Dzięki bardzo za odpowiedzi, rozjasniliscie Cie mi juz nieco temat

A czy można jakos po tych modelach poznac z ktorego roku jest dany amor czy tylko pytajac wlasciciela?
Las3k_91 Ldz - .

: 16.11.2011 19:20:38
autor: karii111
te modele występują od 2006 r (bodajże) wcześniej występowały pod nazwami team race itp. i miały całkiem inne golenie dolne które potrafiły pękać:)
i nie sugeruj się rokiem korony ponieważ wkładają je jak chcą i nawet w pajku 2009 możesz mieć koronę 2007:)
: 16.11.2011 22:25:10
autor: Las3k_91 Ldz
karii111 pisze:te modele występują od 2006 r (bodajże) wcześniej występowały pod nazwami team race itp. i miały całkiem inne golenie dolne które potrafiły pękać:)
http://www.youtube.com/watch?v=HZcLfhq4l98
W 2005 był Race, SL i Team, potem RS zmienił na oznaczenia numeryczne, a z Signów FR '06 poszły w Polskę setki Pików 409 za grosze i do tej pory odbijają się czkawką po allegro. W 2008 zmienili dolne golenie, 327 i 351 to oemy, normalnie w sklepach były 409, 426 i 454, każdy w 3ech wersjach.
: 16.11.2011 23:07:46
autor: GgG
Uważaj czy nie jest wytarta anoda. Sporo pike jest tłuczona na dirtach czy streecie, zero jakiegokolwiek serwisu, amortyzatory doprowadzone do stanu złomu i wpuszczają to na allegro. Domagaj się dokładnych fotek lag przy pełnym skoku, nie obniżonych na max jak to często niestety widzę na aukcjach...
Re: Kupno amortzatora - RS Pike
: 17.11.2011 07:27:27
autor: XxUzixX
Posiadam Pike 351 OEM, jeśli masz możliwość go kupienia to bierz go bez zastanawiania. Lekki, sztywny amortyzator. Bardzo ładnie pracuje.
Re: Kupno amortzatora - RS Pike
: 17.11.2011 08:17:43
autor: karii111
ja spotkałem się z dwoma OEM-ami 327 i 351 właśnie i któryś z nich nie ma tłumika MotionControl a drugi nie posiada Floodgate, Więc co jak co ale OEMy mają mniejszy zakres regulacji albo wcale go nie posiadają.
Re: Kupno amortzatora - RS Pike
: 17.11.2011 14:16:07
autor: XxUzixX
Ja nie mam tylko U-turna, floodgate mam i mc też
: 17.11.2011 22:25:56
autor: kubekki
Mam Pike 409 U-turn wyciągnięty z Signa już 5 sezon w tym 2 lata łojony w tylko w dh a teraz enduro. Polecam, nic się nie dzieje wymieniam uszczelki i olej i nic więcej. Od początku jak go kupiłem słyszałem że niby Pike 409 z Signów sa jakieś wadliwe i na pewno zaraz sie zdupczy, jasne, na przykładzie mojego moge powiedzieć że g.. prawda, propaganda harfy i tyle.
: 18.11.2011 01:06:29
autor: Las3k_91 Ldz
: 19.11.2011 09:31:33
autor: kubekki
Tak ten z prawej, wychodzi z tego że ten nowszy Pike jest lepszy, ale u mnie stary buster nie pęka po tylu latach użytkowania więc raczej też jest ok. W dircie przy niedokręconych 360 prędzej pęknie stary, w enduro wg. mnie to nie ma żadnego znaczenia. Ale jakbym miał brać to ten nowszy

Re: Kupno amortzatora - RS Pike
: 19.11.2011 21:44:51
autor: karii111
XxUzixX pisze:Ja nie mam tylko U-turna, floodgate mam i mc też
http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/776918/2414530.jpg
Czyż to nie twój amortyzator?
Więc 351 nie ma Floodgate ma samo MC^^
Re: Kupno amortzatora - RS Pike
: 19.11.2011 23:10:25
autor: XxUzixX
Ja jak zablokuje Pike'a i mocno uderzę nim o ziemie to blokada puści w jakimś stopniu jest to właśnie system Floodgate, także wydaję mi się że mój pike posiada floodgate. A regulacje do floodgate są w środku amortyzatora, tak jak w niektórych amortyzatorach RS'a. Jeśli się myle to przepraszam

: 20.11.2011 08:36:01
autor: pietryna
karii111 pisze:Więc 351 nie ma Floodgate ma samo MC^^
Widać że nie wiesz o czym mówisz.
To że 888vf nie ma regulatora na zewnątrz to znaczy że nie ma tłumika?
Motion Controll nie istnieje bez floodgate.
Re: Kupno amortzatora - RS Pike
: 20.11.2011 10:01:55
autor: karii111
Chodziło mi o to że nie ma regulacji floodgate^^ I na tym polega różnica pomiędzy tym OEMEM a zwykłym pikiem^^
A ten drugi oem 327 nie posiada nawet tłumika MC ma tylko zaślepiony korek^^
: 20.11.2011 12:10:37
autor: Bombell
OEMy to amorki wkładane do seryjnych rowerów, seria zamawiana przez producenta roweru i mogą się różnić specyfikacją między sobą.
: 20.11.2011 20:35:58
autor: Goner
Dzięki bardzo za liczne odp

A tak jeszcze nie co poza tematem, nie wiecie może czy znajde gdzieś jeszcze Duro FR 20 do kupienia? Nówke mam na mysli.