Strona 1 z 1

[Rama] Author A-zone - problem z zawieszeniem

: 19.11.2011 17:09:51
autor: mikideuszek
Witam , posiadam rower Obrazek Author A-Zone , mam problem z przekręceniem tego amora z tyłu , ostatnio jezdziłem troche po drodze i przestawiłem na twarde(odkręciłem) , teraz nie da się wkręcic ;/ , amor posiada blokade.
Z początku myslałem ze się zabrudziło albo zardzewiało , zastosowałem WD40 i tez lipa , na zdjęciach widac ze jest trudny dostęp do niego , z początku normalnie lekko mogłem ręką go przekręcic a teraz lipa ....
starałem się kluczem ale tez się nie da ...

kilka zdjęc , przepraszam za jakość ..

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


{to mój pierwszy post na tym forum , przepraszam jesli robie coś nie zgodnie z regulaminem}

Re: Problem z tylnim zawieszeniem w rowerze Author A-Zone [D

: 19.11.2011 17:20:06
autor: zero100
mikideuszek pisze:ostatnio jezdziłem troche po drodze i przestawiłem na twarde(odkręciłem)
chyba dokręciłeś a nie odkręciłeś? Rozumiem ,że nie możesz ruszyć sprężyny. Masz 3 wyjścia:
a) poprosić kogoś silnego żeby Ci to odkręcił
b) iść na siłownie i starać się odkręcić samemu
c) zdemontować cały tłumik z ramy i wtedy przestawić

: 19.11.2011 17:23:19
autor: mikideuszek
mam dość siły , no dobra jak go zdemontuje to nie bedzie potem jakiś problemów ?
rower odkupiłem więc niewiem jak sie za to zabrac ...mam go miesiąc nie cały ..

ahmm przekręcac to juz wszyscy próbowali i lipa

: 19.11.2011 17:45:05
autor: zero100
no dobra... jeżeli na tej "nakrędce" co ściska sprężynę są jakieś "ząbki" to spróbuj przyłożyć tam spory śrubokręt i stukać delikatnie młotkiem tak żeby ten pierścień zaczął się kręcić na gwincie (odkręcać, luzować). Jak to nie pomoże to zdemontuj tłumik, wkręć delikatnie w imadło i wtedy obiema rękami staraj się zluzować.

: 19.11.2011 17:51:02
autor: mikideuszek
no własnie ta nakrędka jest w takim miejscu ze tam srubokręta nie włozysz ...spróbuje zaraz i napisze , dobra a co do zdemontowania , mam to odkręcić sruby od strony tylniej ? te blizej koła ? ( obrazek od góry , obok pokrętła)

: 19.11.2011 17:55:02
autor: mikideuszek
srubokrętem nie da rady , za małe ząbki i dojscie do tego tez pechowe

: 19.11.2011 20:08:55
autor: GgG
Wyjmij damper, umyj go ludwikiem czy innym płynem do mycia naczyń, złap w szmatę i próbuj kręcić, jak nie ruszy to trzeba będzie użyć cięższych narzędzi. Dla pewności - nie chodzi Ci o czerwone pokrętło?

: 20.11.2011 11:56:30
autor: mikideuszek
okej , postaram się zrobić tak jak mówisz , nie chodzi mi o to pokrętło , a do czego one służy ? dość lekko sie nim kręci,.

: 20.11.2011 16:12:59
autor: KubaLa
Do regulacji tłumienia. Amor będzie wolniej się uginał i prostował jak będzie skręcone.

: 20.11.2011 16:46:34
autor: Vin_OSW
KubaLaPL pisze:Amor będzie wolniej się uginał i prostował jak będzie skręcone.
Raczej tylko prostował

: 22.11.2011 12:54:43
autor: mikideuszek
no i to wygląda tak , zdemontowałem amor i nie ma bata by się ruszył , użyłem duzych kluczy i innych narzędzi , wd 40 i jeszcze inny srodek nie ma jak by sie ruszyło ...(.tylko bez tekstów ze siły nie mam ).
teraz stoi w garazu i część tzn to pokrę tło oblałem lekko benzyną i zobaczymy wieczorem , moze coś puściło .

kilka zdjęć :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

przyznam się ze dopiero zaczynam jeździc , rower tez mam dość krótko i ten amor to pierwszy raz robie coś takiego w tym rowerze ale miałem inny rower i tez kręciłem w nim amorem z tyłu i problemu nie było , wszystko lekko , z początku w tym rowerze tez lekko się kręciło .
Może coś źle robie ?

: 22.11.2011 13:47:12
autor: off_road
Ewidentnie widać, ze gwint masz zasyfiony.
Wystarczy pare ziarenek piasku na gwincie i już są spore problemy z regulacją naprężenia wstępnego.
Moja rada jest taka:
1. najpierw dokładnie amora umyć.
2. Nie odkręcać a dokręcić spręzyne (zwiększyć napręzenie wstępne)
3. Odslonięty gwint znów wymyć i nasmarować WD40? :D
4. Teraz zacząć odkręcać łapiąc kluczem do rur ma iść.
Obrazek

: 22.11.2011 14:39:37
autor: mikideuszek
gwint jest czysty , na zdjęciu widac jak bym go w błocie moczył , to wina aparatu .. ale dobra , zrobie tak jak mówisz .Dzięki za rade

: 22.11.2011 17:20:40
autor: pietryna
Ja ten pierścień łapałem w imadło i kręciłem. Rezerwuar znacznie wydłużył całą czynność ale ostatecznie wszystko było git.

: 22.11.2011 18:49:01
autor: Vin_OSW
Skoro wszystko jest czyste i w ogóle git, to sprawdź średnicę zaraz przy nakrętce i gdzieś dalej czy są takie same. Kiedyś na forum był podobny temat i okazało się, że ta cześć gwintowana "spuchła".

: 22.11.2011 19:00:36
autor: mikideuszek
PROBLEM ROZWIĄZANY 8-) , co zrobiłem ?

oblewałem ten gwint i nakrętke benzyną aż wkoncu udało się ruszyc , oczysciłem z benzyny i pędzelkiem rozprowadziłem olej silnikowy i teraz się kręci jak na łozyskach :D

... teraz przestawiłem tzn. dokręciłem i amor chodzi lżej (bardziej się ugina),
prosze nie zamykac jeszcze tematu bo nie miałem okazji przetestowac czy wszystko działa jak należy , jutro dam znac.

Dziękuje wszystkim za pomoc !!!

: 22.11.2011 20:41:00
autor: KubaLa
mikideuszek pisze:pędzelkiem rozprowadziłem olej silnikowy i teraz się kręci jak na łozyskach
Dopóki nie wjedziesz w piach i kurz, który oblepi ten olei i znów nie będziesz mógł tego ruszyć :| Wyczyść to z oleju i psiknij jakiś suchym smarem...

: 22.11.2011 21:57:17
autor: off_road
mikideuszek pisze:oblewałem ten gwint i nakrętke benzyną aż wkoncu udało się ruszyc
czyli było zasyfione :)

: 23.11.2011 15:57:52
autor: mikideuszek
Wszystko działa jak należy ;)
Dziękuje za pomoc ;)