Strona 1 z 4

Protone Air Kit i półeczki w 888RC

: 20.11.2011 16:06:11
autor: vescus
Witam,
czy ktoś kupował i użytkował Air Kita od Protone? Co to jest warte? W odmętach internetu jakoś nie ma ani recenzji ani konkretnych opini. Planuje sobie kupić taki zestaw do mojego 888 ale w ciemno boje się brać.
Ten marketingowy bełkot który wyskakuje po wpisaniu w google "Protone Air Kit" do mnie nie przemawia a i niedobrze się robi od czytania w kółko tego samego. :P

Przy okazji, gdyż z amortyzatorem ma to związek. :P Poszukuję płaskich koron do 888mek, tylko poza oficjalnym kanałem Gregorio, gdyż jak strzelili cenę to mi się nogi 'ugły'. 190 górna, 470 dolna z rurą. Ciut chore.

Pozdrawiam. :)

: 20.11.2011 16:11:32
autor: maciek000111999
co do półek to na crc są , a co do protone to jezeli masz w ladze ubytki (w srodku) to protone bedzie puszczac powietrze wiec do zakupu protone dolicz cene nowej lagi , choc nie w kazdy ;) m przypadku trzeba wymieniac lage

: 20.11.2011 16:15:08
autor: vescus
A możesz dać namiary na kogoś od półek 888 cnc?

Mozartt z pinkbike? Już zapytałem. Dzięki za sugestie. :]

To teraz tylko kwestia Air Kita i jego wytrzymałości, działania, jakości wykonania itd.

: 20.11.2011 16:36:50
autor: Las3k_91 Ldz
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... e&start=57 tu jest trochę o protone, od siebie nie polecam.

: 20.11.2011 16:43:20
autor: Vin_OSW
Protone wiąże się z wyjęciem wszystkiego z jednej z lag. W Twoim przypadku również tłumika, więc nie ma sensu.

: 20.11.2011 16:54:03
autor: vescus
Chodzi o to, że 888 nie pracuje tak pięknie jak powinien, problemem jest moja waga- 50kg, mimo czerwonych sprężyn i oleju 2.5. Liczę, że płaskie półki zmienią geometrie co przełoży się lepsza pracę. :]

: 20.11.2011 17:29:09
autor: pietryna
O protone zapomnij. Z tym gównem nie ma żadnej czułości 888.

Jak jesteś za lekki i miękkie sprężyny za twarde to zostaw jedną. Jak za miękko to daj jedną szarą tylko. Olej 2.5wt to nie wiem co tam robi bo już przy oleju 5,9wt(motul) masz zakres od natychmiastowego odbicia do powolnego 2-3s powrotu.

: 20.11.2011 21:07:06
autor: vescus
Przepraszam, 5W (Motorex). Już sam nie pamiętam co kupiłem. :P
Z jedną sprężyną nie próbowałem. Powiedz tylko z której goleni wyjąć? Odbicia czy kompresji? Nie będzie to miało żadnego negatywnego wpływu na sprzęt, jak, nie wiem, wytarcie tulejek ślizgowych czy coś takiego?

: 20.11.2011 21:22:23
autor: boogiel
Jakby miało wpływ, to by nie było amorów z jedną sprężyną. Obojętnie chyba z której wyjmiesz, uzupełnij tylko ta goleń dodatkowa ilością oleju.

: 20.11.2011 21:36:51
autor: Impus
A nie prościej by było sprzedać dozbierać kasę, sprzedać ósemki i kupić jakiegoś Boxxa/Totema z SoloAir?

: 20.11.2011 21:41:55
autor: boogiel
No nie wydaje mi się.
Można kupić korek z wentylem i po wyjęciu jednej sprężyny dopompować do pożądanej twardości/ zrobić podciśnienie.

: 21.11.2011 12:31:12
autor: magicracerx
Używam Protone ponad rok i jestem bardzo zadowolony.
Jeśli ktoś oczekuje śmiesznej czułości i wybierania kocich łbów jak to pisał pietryna to faktycznie to nie jest sprzęt dla niego.
Inaczej mówiąc, po zamonotowaniu Protone, 888 nie telepie się już tak chętnie na minimalnych nierównościach - i chyba o to tutaj niektórzy płaczą.
Dlatego w takich przypadkach jazdy po mieście, zgadzam się nie montujecie Protone :lol:

To jest sprzęt do ścigania się, a nie do brania udziału w konkursie wybierania zapałek rozłożonych na asfalcie ! To jest sprężyna powietrzna, więc wiadomo, że pierwszy etap ugięcia się amortyzatora jest bardziej tępy w porównaniu od zwykłęj sprężyny. Ale zaraz po tym amor jest super płynny i liniowo wybiera wszystko z trasy stając się bardzo progresywnym pod koniec skoku. Czuć to dopiero przy szybkim zjeździe na trasie.

A uginaniem w miejscu i pokazywaniem jak chętnie amor się ugina to można pochwalić się koledze na festynie, bo z profesjonalnym ustawieniem zawiechy i szybkim jeżdzeniem, to to nie ma nic wspólnego (wystarczy zobaczyć jak zawieszenie mają ustawione szybcy zawodnicy, ponieważ Ci początkujący zawsze ustawiają wszystko na "ponton" i wtedy miota nimi jak szatan po trasie- i dalej narzekają że amor za twardy ;p).

: 21.11.2011 14:55:40
autor: vescus
O, dzięki. To chyba pierwsza opinia na temat Air Kita w internecie. :P

Znalazłęm półki go-ride ale muszę wiedzieć czy będzie do nich pasował oryginalny mostek Marzocchi? Ktoś coś wie na ten temat?

: 21.11.2011 16:33:22
autor: boogiel
magicracerx a w jakich 888 masz protone?

: 21.11.2011 17:56:23
autor: pietryna
magicracerx pisze:(wystarczy zobaczyć jak zawieszenie mają ustawione szybcy zawodnicy
Ehe na przykład taki Gracia w nwd8. Jazda po jakimś mchu chowała mu 3/4 amora. I nie mów że to film i ma być elo bo żeby było elo to musi mu się dobrze jechać więc te rowery oni sobie jednak ustawiają dobrze, tak jak lubią...
magicracerx pisze:To jest sprzęt do ścigania się, a nie do brania udziału w konkursie wybierania zapałek rozłożonych na asfalcie !
Nie mówię że ma wybierać kostkę. To jest jeden z wyznaczników tarcia, a to z protonem jest dużo dużo większe. Zamiast jednej uszczelki w dodatku relatywnie luźnej i projektowanej pod ruch posuwisty masz dwa grube o-ringi, spasowane mega ciasno żeby trzymały ciśnienie. Nawet jak to wszystko mi pływało w smarze sylikonowym(smar był stały tylko na zimno - jakakolwiek praca amora powodowała że się upłynniał) to chodziło jak gówno w porównaniu do normalnej sprężyny. W ogóle nie ma porównania do sprężyny powietrznej RSa(mam rebę dual air więc wiem co mówię). RS jak się go ustawi miękko to chodzi miękko i bierze bruk jak miło. Z protonem jest to po prostu niemożliwe.

Co do ustawiania zawiechy mogę powiedzieć dokładnie to samo o tobie... Ustawiasz sobie zawieszenie twardo bo wg ciebie tak mają ustawione prosi i to jest elo sportowo. Dla mnie zawieszenie ma wygładzać wszystko co jest na trasie. Wjedź sobie na zamulonym amorze na bruk i poczuj na rękach mrowienie... Dla mnie to nie jest dobrze pracujące zawieszenie.

: 21.11.2011 19:28:44
autor: piotrex
magicracerx pisze:To jest sprzęt do ścigania się,
czyli jak widac niepolecany nikomu kto sie profesjonalnie nie sciga.
takie male resume.

: 21.11.2011 20:22:11
autor: Las3k_91 Ldz
magicracerx pisze:To jest sprężyna powietrzna, więc wiadomo, że pierwszy etap ugięcia się amortyzatora jest bardziej tępy w porównaniu od zwykłęj sprężyny. Ale zaraz po tym amor jest super płynny i liniowo wybiera wszystko z trasy stając się bardzo progresywnym pod koniec skoku. Czuć to dopiero przy szybkim zjeździe na trasie.
Ty chyba nam próbujesz wmówić, że to pracuje jak Boxx WC? No niestety nie, Protone dostaje baty na każdym etapie ugięcia [zwłaszcza na samym początku], rodzaju nierówności i ustawieniu amora jako całości, bo jest po prostu tępy i nie ma to nic wspólnego z rejsingową twardością. Nie wyszło im.

Piotrex - a z kolegami na podwórku nie można się ścigac?

: 21.11.2011 20:37:11
autor: piotrex
Las3k_91 Ldz pisze:a z kolegami na podwórku nie można się ścigac?
sadzac po cytowanym powyzej przeze mnie poscie-nie.jak nie po lesie to nie.

: 21.11.2011 21:52:46
autor: off_road
pietryna pisze:Ehe na przykład taki Gracia w nwd8. Jazda po jakimś mchu chowała mu 3/4 amora.
Nieco później ma zawieche ustawioną na jakiś paru muldach, że sie ledwo ugina :P

Na tym klipie marzocchi miało pokazać i pokazało że z jednego amora da sie przeróżne setupy wycisnąć.
Mech total masło, na muldach po sobie twardo jak fix :D

Coby nie byc gołosłownym:

1:48
http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M

Co do protone to fakt amor traci na czułości w końcu mamy pare dobrze sprawsowanych uszczelek więcej które nie do końca chcą pozwolić na ruchy o małej amplitudzie :D