Strona 1 z 2

Cool Bomb - nowy patent do hampli

: 22.11.2011 15:07:51
autor: F4rr3ll
Znalazłem takie cos :
http://bicyklon.pl/index.php?page=shop. ... 1&Itemid=1
Ma ktoś jakieś głębsze pojęcie jak to działa i czy w ogóle ? xD

: 22.11.2011 15:17:05
autor: off_road
Nie taki znów nowy ten patent ;) na pewno nie szkodzi :) tylko czy temperatura płynu jest az tak straszna ze trzeba go chlodzić dodadkowo?

Re: Cool Bomb - nowy patent do hampli

: 22.11.2011 15:19:09
autor: XxUzixX
Wcale nie taki nowy :)
http://www.pinkbike.com/photo/6534176/ poczytaj komentarze.

: 22.11.2011 15:46:28
autor: Jozan
Japie***** facepalm. Było i to z pół roku temu wypowiadał się chyba Spaced albo Artur na ten temat.

: 22.11.2011 16:01:00
autor: .proXof
Nie wiem jak to ma się to dokładnie, bo nie miałem jeszczy styczności z mechaniką płynów czy jak ta nauka się zwie, jednakże na fizyce uczyli mnie, że ciepło zawsze idzie do góry. Trzymając się ściśle tej teorii to powinno coś takiego być przy klamce, bo przecież ona zawsze jest wyżej, niż zacisk ;) Odprowadzi tylko ciepło z zacisku, co z resztą układu?

: 22.11.2011 16:07:28
autor: F4rr3ll
Jozan pisze:Japie***** facepalm. Było i to z pół roku temu wypowiadał się chyba Spaced albo Artur na ten temat.
to moze Ty siedzisz na dh-zonie 24/7 inni sie jeszcze uczą /pracują

.proXof zgadza sie , ale to chyba zapobiega właśnie przemieszczaniu sie ciepła do góry rekujac jego ilość

: 22.11.2011 16:22:32
autor: TGMJ
.proXof pisze:Nie wiem jak to ma się to dokładnie, bo nie miałem jeszczy styczności z mechaniką płynów czy jak ta nauka się zwie, jednakże na fizyce uczyli mnie, że ciepło zawsze idzie do góry. Trzymając się ściśle tej teorii to powinno coś takiego być przy klamce, bo przecież ona zawsze jest wyżej, niż zacisk Odprowadzi tylko ciepło z zacisku, co z resztą układu?
A planujesz mieć styczność z tą piękną dziedziną nauki? jeśli tak to uciekaj - jeszcze masz szansę, a potem już nic nie będzie takie samo ;) . Na poważnie to akurat z płynami jako takimi to raczej niewiele ma wspólnego po prostu układ grzeje się najbardziej od tarcia występującego w zacisku dlatego też dodatkowe odprowadzenie ciepła - o ile w ogóle potrzebne - generalnie koncepcja czegoś takiego wydaje się dużym przerostem formy nad treścią - w tamtym miejscu wydaje się dość logiczne (chociaż równie dobrze można by przyspawać do zacisku radiator ;) )

: 22.11.2011 17:17:47
autor: pietryna
Na pewno jest hamulec z radiatorem ale nie wiem jaki.

Lepszą wydajność by to miało jakby było zamontowane "między" klamką a zaciskiem(zaraz za banjo zacisku) a nie tak od czapy. Zdecydowanie większą część płynu by mogło schłodzić.

: 22.11.2011 17:37:21
autor: SegatiV
pietryna nie wiadomo jak kanaliki są poprowadzone - a z tyłu/nad zaciskiem nie przeszkadza w montażu/użytkowaniu.

Te heble to nowe shimano - tam są radiatorki, ahh, ja już chce mieć swoje nowe xtr'y :D

: 22.11.2011 17:39:16
autor: Grooke
pietryna pisze:Na pewno jest hamulec z radiatorem ale nie wiem jaki.


http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... tr_br_m985

Co do samej idei, skoro już jakiś czas jest opcja czegoś takiego, a jak dotąd się nie przyjęła - przynajmniej ja o tym nie słyszałem - to albo nie działa to zbyt dobrze, albo jest zbędne. Wydaje mi się, że jest to jedynie opcja dla gorszych hamulców.

#edit
SegatiV - byłeś szybszy :evil:

: 22.11.2011 17:46:40
autor: SegatiV
Grooke Hehe 8-)

Możesz mieć rację, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że ludzie:

a) uważają, że ich heble są hiper duper - użytkownicy Avidów - prawie każdy mówi, że to dobry hebel.
b) uważa, że jego hebel jest gniotem i chce kupi lepszy, w dodatku nie ma ochoty na eksperymenty z patentami
c) hebel gniot - ale boi się wypróbować czegoś, co jest nie sprawdzone, tym bardziej za swoją kasę, firmy która jest mało znana (nie jest sprawdzone ponieważ patrz pkt a, b, c).

Mnożyć można takie gdybania, póki ktoś nie przetestuje na poważnie.

Szkoda, że na złomie nie ma takich prawdziwych, obiektywnych testów :P

Spaced - może w 43 ride będą? :D

: 22.11.2011 18:34:21
autor: Vin_OSW
Jozan pisze:Było i to z pół roku temu wypowiadał się chyba Spaced albo Artur na ten temat.
Właśnie ktoś z nich kupił i miał to testować, ale nie widziałem żadnego odzewu w tej sprawie.

: 22.11.2011 18:41:40
autor: pietryna
SegatiV pisze:użytkownicy Avidów - prawie każdy mówi, że to dobry hebel.
Code to dobry sprzęt ale w porównaniu do gustavów które są trochę cięższe Code to awaryjne gówno nie warte swojej ceny.

: 22.11.2011 19:28:06
autor: tomek059
Artur pisał że to kupił i miał dać koledze do juicy 7 o ile dobrze pamiętam. Panie Arturze prosimy o recenzję ;)

: 22.11.2011 21:06:44
autor: F4rr3ll
jedno mnie ciekawi : radiatory są w XTR-ach i SLX-ach które seryjnie są dedykowane pod XC , za to w saintach dedykowanych po DH ich nie ma . WTF?

: 22.11.2011 21:27:38
autor: Las3k_91 Ldz
Sainty wyszły wcześniej.

: 22.11.2011 21:40:57
autor: deviz
a który się grzeje szybciej ? mineralny czy DOT ???
Swoją drogą zastawia mnie cały czas czy rzeczywiście aż tak się grzeje płyn ?

: 22.11.2011 21:45:28
autor: TGMJ
Grooke pisze:http://rowerowy.com/czesci/hamulce/tarc ... tr_br_m985
ok i mamy triumf nauki nad zdrowym rozsądkiem, chociaż myślę, że w tym wypadku naukę można swobodnie zamienić na marketing.
pietryna pisze:Lepszą wydajność by to miało jakby było zamontowane "między" klamką a zaciskiem(zaraz za banjo zacisku) a nie tak od czapy. Zdecydowanie większą część płynu by mogło schłodzić.
niekoniecznie - zupełnie teoretyzując - konwekcja powoduje przemieszczanie się gorącego płynu do zbiorniczka przez co mniej ciepła trafia do "podstawowego układu", w twoim wypadku całość ciepła byłaby wprowadzana do układu głównego nagrzewając przewód etc. Tak czy inaczej nie sądzę aby to rozwiązanie było szczególnie efektywne, czy komukolwiek przydatne.

: 22.11.2011 21:50:26
autor: off_road
Panowie a może by tak na paście przewodzacej ciepło dokleić radiatory (z kompa) do zacisku? :D