Strona 1 z 3
[Amortyzator] Marzocchi 55 R 2008r - Jak przerobić tłumik
: 25.11.2011 16:26:40
autor: czarny_amstaff
Witam,
jak przerobić tłumik Sountora w Marzocchi 55 R 2008r. na otwartą kąpiel olejową ?? Widziałem, że pare osób (chyba 5) pisało na forach, że robili ale po wejściu na ich profile zobaczyłem ostatnia aktywność ponad pół roku temu :/ Mimo to wysłałem zapytania. Bardzo by było fajnie jak by ktoś napisał jak to się przerabia, ja wiem tyle że trzeba wypuścić jakiś gaz (nie wiem jak rozebrać tłumik) i uszczelnić dół amortyzatora.
Bardzo proszę, pomuszcie.
: 25.11.2011 16:34:44
autor: Vin_OSW
czarny_amstaff pisze:pomuszcie.
MisZCZ!
Samo uszczelnienie amora to danie o-ringa na śrubę na dole. W google nic nie znalazłeś?
: 25.11.2011 18:45:11
autor: czarny_amstaff
Znalazłem coś takiego
http://www.sendspace.com/file/l7nw0p
pobierz i zobacz
ze strony
http://oldforum.bikeaction.pl/viewtopic ... 79&t=62614
to będzie dobre rozwiązanie ?? Zrobienie tych trzech dziurek ??
: 25.11.2011 19:27:30
autor: Vin_OSW
Właśnie coś takiego ktoś na tym forum robił

: 25.11.2011 20:04:24
autor: czarny_amstaff
czyli to by było dobre ?? i czy jeśli się coś źle wywierci może się całkowicie zepsuć tłumik , że będzie się do kosza nadawał ??
: 25.11.2011 20:24:48
autor: luke_
Robiłem to kiedyś dla kolegi w jego MZ Supercomp. Poprawiło pracę jak cholera.
Trzeba tylko dysponować odpowiednimi narzędziami (wkrętarka - ze względu na wolne obroty, ogranicznik do wiertła, punktak, mały młotek) i zadbać o jak największą precyzję wykonania żeby nic nie zniszczyć.
Bo jeśli rzeczywiście skopiesz wykonanie - tłumik do kosza.
Re: [Amortyzator] Jak przerobić tłumik
: 25.11.2011 20:55:52
autor: czarny_amstaff
czyli jak jutro pojde do sklepu to mam poprosic o wiertło 1,5 mm z ogranicznikiem ?? Czy jak ? Nie wiem co to ten ogranicznik.
Ile oleju trzeba wlac ?? (W ml)
: 25.11.2011 21:12:45
autor: luke_
nie wiem czy do tego wiertła normalnie dostaniesz ogranicznik (ze względu na średnicę, może być niedostępny "w magazynie").
Ogranicznik to jest taka tulejka, o wewnętrznej średnicy takiej że do środka wchodzi wiertło i dokręcone to jest śrubką żeby ogranicznik się nie przesuwał. Kiedy wiercisz i wiertło wchodzi w materiał, w pewnym momencie opiera się na ograniczniku i nie pozwala już wywiercić głębiej.
Jeśli zaznaczysz sobie na wiertle taśmą klejącą miejsce do którego chcesz wiercić - przy dużej ostrożności też powinno się udać jeśli nie dostaniesz ogranicznika. Ale wtedy musisz wiercić praktycznie nie naciskając na wkrętarkę - żeby ją zatrzymać jak tylko osiągniesz zadaną głębokość.
Co do oleju, Marzocchi podaje dla 55R 2008 roku ilości oleju:
55 R 140mm & 160mm: lewa goleń 10ml, prawa goleń 200ml
55 R 140mm & 160mm (otwarta kąpiel): lewa goleń 160ml, prawa goleń 200ml
oczywiście po rozwierceniu tłumika sugerujesz się wartościami dla otwartej kąpieli olejowej

Re: [Amortyzator] Jak przerobić tłumik
: 26.11.2011 07:00:35
autor: czarny_amstaff
No to teraz sie sytuacja skomplikowała. W llewej goleni tłumik (160ml oleju) , prawa golen powietrze i sprezyna GDZIE TU WLAĆ OLEJ !!?? I to w dodatku 200 ml
I na ile maja byc te dolne dziurki?? Bo w tej instrukcji nie pisze. 1mm ? Tak zeny tylko dziura była czy maks 4 tak jak u góry
: 26.11.2011 07:25:33
autor: Roman_Maxx
Moim zdaniem nie ma co się paprać w wiertacza - tokarza tylko trzeba wywalić stare bebechy i założyć profesjonalny tłumik z otwartą kąpielą olejową, tutaj masz link do strony CRConception - która robi takie coś;
http://www.crconception.com/index.php?p ... -Marzocchi
Sam mam i chwale sobie!
: 26.11.2011 07:31:16
autor: czarny_amstaff
Dasz mi pieniądze to nie będę się w to bawił. Zresztą już bym wolał protona kupić.
: 26.11.2011 08:03:32
autor: Roman_Maxx
Od dawania to są Panie w Porcie i Sw Mikołaj. a protone nic nie ma do tłumienia, bo tylko zastępuje sprężynę stalową sprężyną powietrzną, czyli jak masz kiepawe zachowanie amora na korzeniach to i po wymianie na Protone nic się nie zmieni
: 26.11.2011 08:06:52
autor: czarny_amstaff
aha . Tak czy inaczej nie mam pieniędzy na nowy tłumik.
Tak wiec pytania takie jak 4 posty wyzej
: 26.11.2011 08:15:36
autor: Roman_Maxx
A może zamiast biadolić weź się za siebie i zarób sobie kaskę, na nowy sezon na profesjonalny tłumik do Twojego amora!
: 26.11.2011 08:36:01
autor: czarny_amstaff
szkoła na codzień więc nawet nie ma kiedy
: 26.11.2011 10:29:24
autor: luke_
Roman_Maxx pisze:A może zamiast biadolić weź się za siebie i zarób sobie kaskę, na nowy sezon na profesjonalny tłumik do Twojego amora!
tak, a może najlepiej polecić koledze kupić nowy rower z gwarancją i mieć spokój:)
Może Ty zamiast dawać kretyńskie rady odpowiedziałbyś w temacie zadanego pytania chociaż, jeśli potrafisz?
czarny_amstaff - otwory wiercisz DOKŁADNIE tak jak w instrukcji. Wiercisz je tak, żeby przewiercić obudowę tłumika i tyle.
Co do oleju - powinien być w tej komorze gdzie sprężyna. 2-3ml w komorze powietrznej też nie zaszkodzi dla smarowania.
: 26.11.2011 10:44:49
autor: czarny_amstaff
OK
Czyli podsumowując :
1. Pierwszy otwór 21 mm od śruby tylko żeby przewiercić tłumik
2. Pchnięcie tłoka do środka, aż zostanie czerwone
3. Napunktowanie 22 mm od śruby
4. Drugi otwór 35 mm od śruby tylko żeby przewiercić tłumik
5. Trzeci otwór 12 mm od górnej krawędzi MAKS 4 MM !!!
6. Włożenie pustego tłumika do amorka
7. Wlanie 160 ml do komory z tłumikiem
KONIEC
Moje pytania:
Czy otwór pierwszy ma być konkretnie po którejś stronie, czy obojętnie ??
Czy u góry trzeba punktować ??
Czy otwór u góry może być np na 3mm albo 3,5 mm ?? (mniejsze ryzyko przewiercenia za dużo)
: 26.11.2011 10:50:09
autor: luke_
czarny_amstaff pisze:Czy otwór pierwszy ma być konkretnie po którejś stronie, czy obojętnie ??
Czy u góry trzeba punktować ??
Czy otwór u góry może być np na 3mm albo 3,5 mm ?? (mniejsze ryzyko przewiercenia za dużo)
strona jest obojętna.
punktujesz tylko w jednym miejscu, chodzi o to żeby element w środku się nie przemieszczał. Czyli u góry nie ma już potrzeby.
Otwór na 3,5mm może nie przewiercić obudowy.
Generalnie ryzyko przewiercenia więcej nie jest aż tak wielkie jeśli robisz to powoli. Po prostu po przewierceniu obudowy, wiertło Ci minimalnie "wpadnie" i chodzi o to żeby nie przewierciło nic wewnątrz.
Musisz to więc zrobić z czuciem, bardzo powoli i uważać przy tym.
: 26.11.2011 10:53:12
autor: czarny_amstaff
OK
czyli całość
1. Pierwszy otwór 21 mm od śruby tylko żeby przewiercić tłumik
2. Pchnięcie tłoka do środka, aż zostanie czerwone
3. Napunktowanie 22 mm od śruby
4. Drugi otwór 35 mm od śruby tylko żeby przewiercić tłumik
5. Trzeci otwór 12 mm od górnej krawędzi MAKS 4 MM !!!
6. Włożenie pustego tłumika do amorka
7. Wlanie 160 ml do komory z tłumikiem
jest dobrze napisane ??
wszystko robić tak jak wyżej ??