Strona 1 z 4

[Damper ] RS VIVID 5.1 Regulacje

: 06.12.2011 22:09:27
autor: zipera55
Witam.
Posiadam od dzisiaj damper RS vivid i chciałem się dowiedzieć jakie ma regulacje i co one powodują :)
I mam taki problem ze z tyłu , nie obok zbiornika wyrównawczego jest taka mała śrubka i nie wie do czego ona jest
Wiecie może do czego ona jest ?

Re: [Damper ] RS VIVID 5.1 Regulacje

: 06.12.2011 22:14:49
autor: Ignacek
duże niebieskie pokrętło - wolna kompresja, zawiecha utwardza się przy sagowaniu itp. na jakiś muldach itp.

czerwone pokrętło na dole damper - rebound, nie jestem pewny, czy szybki czy wolny, raczej wolny (amor wolniej odbija, przy sagowaniu, muldach itp.)

regulacja na imbus - rebound, raczej szybki (amor wolniej odbija przy szybkich dobiciach/nierównościach, twardych lądowaniach itp.)

: 06.12.2011 22:15:36
autor: KubaLa
Regulacja kompresji przy małych prędkościach umieszczona z tyłu zbiornika wyrównawczego.
Regulacja kontrolująca odbicie w końcowej fazie skoku (czerwone pokrętło). Dzięki temu można kontrolować początkowe 20% odbicia.
Używając 2.5mm imbusa można ustawić progresję dampera w końcowej fazie skoku, czyli odporność na dropy i dobicia.

Nie mam zielonego pojęcia w którym miejscu masz tą śrubkę, zaznacz na jakimś zdjęciu.

Polecam google.

: 06.12.2011 22:46:36
autor: Romo
Kuba, czemu nie piszesz, że nie jesteś pewien tego co napisałeś? Imbusem 2.5mm regulujesz odbicie w końcowej fazie skoku a nie progresję. Za dobicie w końcowej fazie skoku odpowiadają odbojniki, które można zmieniać (soft, medium, hard) w zależności od wymagań.

: 06.12.2011 22:57:47
autor: KubaLa
Progresja również może oznaczać wzrost tłumienia.
A ta śrubka to pewno od odpowietrzania, ale nie jestem pewien.

: 06.12.2011 23:04:15
autor: Romo
Może, ale tłumiki są tak projektowane żeby te regulacje były niezależne.

: 06.12.2011 23:19:59
autor: KubaLa
Ziomek progresja = (stopniowy) wzrost. Więc nie ma czegoś takiego jak regulacja progresji :roll:

: 06.12.2011 23:41:20
autor: Romo
"Używając 2.5mm imbusa można ustawić progresję dampera w końcowej fazie skoku" - sam pisałeś że progresję da się ustawić , więc się zdecyduj. Ja pisałem o regulacjach odbicia i kompresji, bo w drugiej wypowiedzi napisałeś , że progresja może oznaczać wzrost tłumienia (rozumiem, że chodziło Ci o wzrost tłumienia odbicia). Dlatego napisze jeszcze raz żeby było wszystko jasne:

Czerwone pokrętło - regulacja odbicia początku skoku
Imbus 2.5mm - regulacja odbicia końca skoku
Niebieskie pokrętło - tłumienie wolnej kompresji
Odbojniki - regulacja twardości końca skoku

: 06.12.2011 23:45:24
autor: bartson
Tak jak powyżej, jest opisane w książeczce vivida 5.1. także Romo napisał samą prawdę

: 06.12.2011 23:51:16
autor: KubaLa
No to była analogia do czerwonego pokrętła, całościowo to logicznie brzmi nawet. Zresztą, nie ja to pisałem.

: 06.12.2011 23:56:18
autor: Romo
Nie widze tu analogii, no ale dobra. Progresja w końcowej fazie skoku, to progresja w końcowej fazie skoku, a odbicie w końcowej fazie skoku to odbicie w końcowej fazie skoku. To są 2 różne rzeczy i tyle.

: 06.12.2011 23:59:01
autor: KubaLa
Romo pisze:Progresja w końcowej fazie skoku, to progresja w końcowej fazie skoku
Wzrost w końcowej fazie skoku, to wzrost w końcowej fazie skoku :roll: Ale wzrost czego? Twardości?

: 07.12.2011 00:04:51
autor: off_road
Romo pisze:Czerwone pokrętło - regulacja odbicia początku skoku
Imbus 2.5mm - regulacja odbicia końca skoku
Niebieskie pokrętło - tłumienie wolnej kompresji
Odbojniki - regulacja twardości końca skoku

Dodam od siebie (uwaga tłumaczenia na szybko każda z tych regulacji pełni tez inne funkcje o ktorych mi sie tu pisać nie chce, wersja tlumaczenia dla totalnych laików w ustawianiu zawieszenia):

Czerwone pokrętło przy oczku to wolny powrot
(stabilnośc roweru na drobnych okrągłych przeszkodach oraz płytkiej pracy zawieszenia)

Niebieskie to wolna kompresja
(tym odcinasz pedałowanie od pracy zawiechy)

Odbojnik to wiadomo dobicie
(trzeba tłumaczyć?)

Regulacja na imbus 2.5mm to odbicie szybkie.
(to jak szybko zawiecha wroci po mocnym ugięciu kiedy czuć?
1. gdy zacedzisz dropa
2. gdy sadzisz po korzeniach w seri
3. gdy pędzisz po tarce
zawieszenie musi zdązyć sie rozprostowac przed kolejną przeszkodą, jak masz za duzo to czuc tak jakbys miał za twardy przod a nie tył)

Ostatnie jest wymagane ponieważ damper to Twintube.

TO CO ZAZNACZYŁEŚ NA CZERWONO TO SRUBA DO ODPOWIETRZANIA!

: 07.12.2011 00:06:46
autor: Spaced
KubaLaPL pisze:Progresja również może oznaczać wzrost tłumienia.
Progresje odbicia? Zastanów sie co mówisz.
KubaLaPL pisze:Ziomek progresja = (stopniowy) wzrost. Więc nie ma czegoś takiego jak regulacja progresji
Poraz kolejny zastanów sie co mówisz. Tym jak krzywa progresji wyglada mozna sterować.
KubaLaPL pisze:Wzrost w końcowej fazie skoku, to wzrost w końcowej fazie skoku Ale wzrost czego? Twardości?
Tłumienia konca skoku. Jezu, którys raz juz widze jak sie w tematach o regulacjach zawieszenia wypowiadasz i az mnie boli jak to czytam. Nie próbuj byc mądrzejszy od kolegi skoro widać tu jasno kto wie o czym gada, a kto gdyba.


Off road - LSC to nie tylko pedałowanie przeciez ;)

: 07.12.2011 00:06:59
autor: off_road
Spaced pisze:Off road - LSC to nie tylko pedałowanie przeciez ;)
Ależ drogi Watsonie :D widzisz, ze gośc nawet instrukcji do dampera nie ogarnął to co mu tu całą fizyke LSC i jego działania nie będziemy wykładać :D oczywiście, ze nie tylko za pedałowanie odpowiada.

Uznałem ze nie dał by sobie z tym rady wiec nie rozszerzałem niebezpiecznie mojej wypowiedzi;)

: 07.12.2011 00:22:48
autor: KubaLa
Spaced pisze:Progresje odbicia? Zastanów sie co mówisz.
stary... po raz kolejny masz chyba problemy z przeczytaniem tego co napisałem.
KubaLaPL pisze:Progresja również może oznaczać wzrost tłumienia.
Jeśli nie wiesz co oznacza słowo 'progresja' to polecam słownik j. polskiego.
Spaced pisze: Tym jak krzywa progresji wyglada mozna sterować.
I znów. Oczywiście, że krzywą można zmieniać, napisałem że nie ma pokrętła o nazwie 'Regulacja progresji' bo niby co miałoby to oznaczać? Regulacja wzrostu?

: 07.12.2011 00:32:44
autor: Spaced
KubaLaPL pisze:stary... po raz kolejny masz chyba problemy z przeczytaniem tego co napisałem.
Nie po prostu gadasz bzdury i próbuje ci to pokazac.
KubaLaPL pisze:Jeśli nie wiesz co oznacza słowo 'progresja' to polecam słownik j. polskiego.
Wiem ale zawieszenia sie słownikiem nie ustawia. Pomijam, ze przyjeło sie okreslanie terminem progresja specyficznej charakterystyki w fazie kompresji, a regulacja o której mówisz wpływa na odbicie. Dodatkowo w tej fazie skoku regulacje sa zalezne od predkosci ruchu tłoka, nie od pozycji. Kapisz?
KubaLaPL pisze:I znów. Oczywiście, że krzywą można zmieniać, napisałem że nie ma pokrętła o nazwie 'Regulacja progresji' bo niby co miałoby to oznaczać? Regulacja wzrostu?
A czemu nie mozna zmieniac regulacji wzrostu? Prosze cie oświeć mnie czemu nie mozna tego robic i jak w takim razie działaja systemy bottom out w widelcach RS i damperach foxa. Wytłumacz mi czego to jest regulacja jak nie progresji, a dam ci nobela.

: 07.12.2011 00:41:27
autor: KubaLa
Spaced pisze:Wiem ale zawieszenia sie słownikiem nie ustawia. Pomijam, ze przyjeło sie okreslanie terminem progresja specyficznej charakterystyki w fazie kompresji, a regulacja o której mówisz wpływa na odbicie. Dodatkowo w tej fazie skoku regulacje sa zalezne od predkosci ruchu tłoka, nie od pozycji. Kapisz?
A Ty kapisz, że tłumaczysz coś człowiekowi, który pewnie nie ma pojęcia o czym my mówimy, gdy używamy slangu rowerowego? Dlatego nie chciałem pisać co się przyjęło tylko tak, by zrozumiał.
Spaced pisze:A czemu nie mozna zmieniac regulacji wzrostu?
można zmienić, można regulować wzrost kwiatków, wzrost populacji, wiele wzrostów można regulować. I wg Ciebie do tego jest jedno pokrętło?

Nie wiem jak działają tamte systemy bo nigdy ich nie miałem w ręku. może to być regulacja progresji twardości, może to być regulacja progresji odbicia. Nie wiem dokładnie co się zmienia gdy kręcisz tymi regulacjami w RS i damperach foxa.

Prosty przykład. Ta nakrętka ściskająca sprężynę. To jest regulacja progresji twardości. Kapisz?

: 07.12.2011 00:43:03
autor: Romo
Kuba, nie wiem czy Cie dobrze rozumiem, ale chyba regulacje odbicia w końcowej fazie skoku tłumaczysz sobie jako regulacje progresji tłumienia w końcowej fazie skoku - nie da sie tego tak tłumaczyć. Nie możesz regulować progresji tłumienia końca skoku, bo wartość tłumienia jest stała, ona sie nie zmienia.