Strona 1 z 1
Kashima Fox Talas 36 RC2
: 08.12.2011 18:27:41
autor: czarny_amstaff
Siemanko,
czy jest możliwość zmiany lag w Foxie 36 Talasie RC2 rocznik 2008 ?? na kashima ?? Czy jest to do kupienia ? czy na razie w Polsce nie do dostania ??
: 08.12.2011 18:52:42
autor: ballantines
: 08.12.2011 19:17:32
autor: czarny_amstaff
na
http://www.foxracingshox.com/upgrades.p ... ref=topnav
wyszło mi że mogą od 2011 :/
a na
http://www.mojo.co.uk/kashimaupgrade.html
36MM Fork service with 1-1/8" Kashima CSU*
£311.00
nie wiem za bardzo o co tu chodzi
czy to jest do foxów 36 na sterówke 1/8 czy jak
: 08.12.2011 19:29:56
autor: luke_
"Note: Kashima stanchions are not available for pre 2011 36s "
czyli przed 2011 nie ma szans - jest na czerwono pod tym co wyczytałeś na mojo.co.uk
poza tym, 1500zł za inny kolor lag?

: 08.12.2011 22:28:19
autor: Tom@s
luke_, naprawdę myślisz, że tu o kolor chodzi?
co do podmiany, to pewnie się nie da dlatego, że do kashimy są pewnie jakieś inne lepsiejsze ślizgi, bo innego wytłumaczenia nie bardzo mogę znaleźć... średnica pewnie ta sama, innych przeciwwskazań niż ślizgi nie widzę...
: 08.12.2011 23:43:36
autor: Vin_OSW
uszczelki
: 09.12.2011 00:17:50
autor: luke_
Tom@s pisze:luke_, naprawdę myślisz, że tu o kolor chodzi?
Nie znam nikogo kto obiektywnie i bez jakichkolwiek wątpliwości wyczuje różnicę w pracy takiego samego widelca fox z kashimą i bez.
Również miałem okazję spróbować, chociaż tylko przez jakieś 2-3 godzinki ten sam model 36 z kashimą i bez (ten sam rocznik etc. jeden po prostu był w wersji do gotowych rowerów do których kashimy nie dawali kiedyś) i mimo najszczerszych chęci nie zauważyłem różnicy w pracy.
Nie oznacza to oczywiście że różnicy nie ma - ale jest ona tak niewielka, że o wiele większa jest pomiędzy poszczególnymi modelami.
Moim zdaniem więc pakowanie w nie nowy w końcu amortyzator ponad 1500zł tylko po to żeby mieć "kashimę" jest kompletnie pozbawione sensu, bo można za tą kasę kupić o wiele lepszy amortyzator.
: 09.12.2011 07:30:16
autor: czarny_amstaff
W sumie to narazie chyba nie ma co kupować, skoro nie podejdzie i piszecie że nie ma różnicy.
Skoro już temat o tym foxie. Mógłby mi ktośwytłumaczyć o co chodzi z tymi regulacjami
oddzielna regulacja tłumienia powolnej kompresji "Lowspeed" (= redukcja huśtania się)
oraz "Highspeed" (= kontrola dobicia) (RC2)
Co to jest to huśtanie ?? na innych stronach bujanie i ta druga regulacja. Czy ta druga to po prostu kompresja ??
: 09.12.2011 11:00:37
autor: luke_
I jedno i drugie to po prostu kompresja.
Niektóre amortyzatory jednak umożliwiają osobną regulacje szybkiej kompresji i wolnej.
Szybka kompresja to mocne i szybkie uderzenia - głównie lądowania po skokach i dropach, ale ma to wpływ na wybieranie szybko po sobie następujących małych nierówności.
Wolna kompresja to głównie przy hamowaniu, nacisku na pedały i wszelkie "łagodne" nierówności. Dlatego czasami pisze się że to "bujanie" lub "huśtanie".
: 09.12.2011 16:04:01
autor: Spaced
Tom@s pisze:luke_, naprawdę myślisz, że tu o kolor chodzi?
Na prawde myslisz, ze to robi az taka róznice. Zwłaszcza, ze 36tki w przeciwienstwie do 40tki maja troche oleju do smarowania

Wiecej róznicy w nowych foxach robia uszelki SKF.
luke_ pisze:Szybka kompresja to mocne i szybkie uderzenia - głównie lądowania po skokach i dropach, ale ma to wpływ na wybieranie szybko po sobie następujących małych nierówności
To akurat nie prawda. Jak nie walisz lądowań na flata to za lądowania odpowiada bardzo często układ wolnej kompresji, nie szybkiej. Szybka to kamienie, tarki, korzenie.
A na wybieranie nastepujacych po sobie nierównosci ma wiekszy wpływ odbicie.
: 09.12.2011 17:17:27
autor: luke_
Spaced pisze:To akurat nie prawda. Jak nie walisz lądowań na flata to za lądowania odpowiada bardzo często układ wolnej kompresji, nie szybkiej. Szybka to kamienie, tarki, korzenie.
A na wybieranie nastepujacych po sobie nierównosci ma wiekszy wpływ odbicie.
Każda instrukcja obsługi zawieszenia jaką mam, tak to opisuje

Na logikę, oczywiście że jeśli lądujesz płynnie i ładnie to będzie wolna kompresja.
I tak samo na logikę - właśnie te tarki, czyli szybie i szybko po sobie następujące nierówności mam na myśli. To tak gdzie amortyzator ugina się SZYBKO po prostu
A jeśli już jesteśmy tak dokładni - to każda z tych dwóch regulacji ma wpływ w każdym przypadku. Tylko w jednych mniejszy a w innych większy. Więc kręcąc którąkolwiek z nich da się to dość łatwo wyczuć.
: 09.12.2011 18:30:59
autor: czarny_amstaff
Narazie to jakoś skąplikowane się wydaje. W przyszłym tygodniu mam egzaminy próbne więc jak pojadę ustawić to do lasu to najbliżej za 2 - 3 tygodnie, wtedy się okaże co i jak.
: 09.12.2011 18:35:12
autor: Spaced
czarny_amstaff pisze:Narazie to jakoś skąplikowane się wydaje. W przyszłym tygodniu mam egzaminy próbne więc jak pojadę ustawić to do lasu to najbliżej za 2 - 3 tygodnie, wtedy się okaże co i jak.
Bez przesady. Jedno to bujanie, od którego wymiotujesz na kacu, drugie to trzesawka, od której tracisz zęby. Prostsze?

: 09.12.2011 19:16:11
autor: Tom@s
Spaced, no właśnie wydaje mi się, że tej różnicy nie czuć i dlatego też bez sensu dla mnie są takie kombinacje... mimo wszystko jednak próbuję znaleźć jakieś wytłumaczenie dlaczego nie da się tych goleni wsadzić do starszych modeli

: 09.12.2011 19:38:34
autor: Spaced
Tom@s pisze:Spaced, no właśnie wydaje mi się, że tej różnicy nie czuć i dlatego też bez sensu dla mnie są takie kombinacje... mimo wszystko jednak próbuję znaleźć jakieś wytłumaczenie dlaczego nie da się tych goleni wsadzić do starszych modeli
Nie zdziwiłbym sie jakby sie lajtowo dało tylko FOX dość mocna dyscypline na dystrybutorach i resellerach wymusza
Swoja droga dobra sztuczke zrobili - odwrócic tłumik, dac nowe uszczelki + kashima i wszyscy mysla ze to kashima kosmo róznice robi wiec oemowe foxy wyjęte z rowerów juz nie sa takie kuszace
