Strona 1 z 1

[Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar

: 27.12.2011 11:57:38
autor: zyra74
Czołem.
Chciałbym wymienić uszczelki w moim 888 EVO 2011 na Enduro, mam jednak problem, ponieważ nie mam pojęcia jaki smar dać na uszczelki: z zawartością teflonu, czy normalny.
Dzięki za sugestie.

: 27.12.2011 13:02:07
autor: pietryna
Daj lepszy... może zniweluje trochę chujowość uszczelek enduro.

: 27.12.2011 13:10:35
autor: zyra74
Czyli uszczelki Enduro są do dupy, Marzocchi lepsze. Dysponuję smarem Finish Line Teflon Grease, Park Tool zwykły bez dodatku teflonu, czekam na sugestie.

: 27.12.2011 13:21:15
autor: Korean_Boy
roczny widelec marcoka i juz uszczelki do zmiany ? O_O

: 27.12.2011 13:41:29
autor: pietryna
Opinia że te uszczelki są złe nie jest moja i tylko moja. Na wielu forach spotykałem się z opinią że to gówno(szukałem czy może jakieś tańsze zamienniki kurzowych są).

Daj teflonowy.

: 27.12.2011 14:20:56
autor: Sert93
pietryna pisze:Opinia że te uszczelki są złe nie jest moja i tylko moja.

wtf?

: 27.12.2011 14:27:04
autor: Digas
http://89.25.241.65:5005/produkt/2602/s ... 100gr.aspx

ja polecam ten smar do smarowania uszczelek w amortyzatorach. Lepszego smarowidła nie miałem okazji używać, a kilka już przetestowałem.

: 27.12.2011 14:44:24
autor: EDDIE
Potwierdzam słowa Digasa.

: 27.12.2011 14:47:30
autor: Mervis
poco przepłacać, wazelina techniczna 3 zł taka puszka jak ta za 39, poprawa płynności w rx2x dość znaczna wogóle nie zacinają

: 27.12.2011 18:33:49
autor: SkowronWro
odnośnie enduro uszczelek wiele osób zarzuca im ze są"za ciasne" i odbieraja płynność

: 27.12.2011 19:03:33
autor: Vin_OSW
.. i wycierają anodę

: 28.12.2011 12:50:31
autor: pietryna
Akurat że wycierają anodę to bym nie przesadzał... anodę wycierają idioci którzy nie czyszczą regularnie przestrzeni między uszczelkami.

Re: Smar do Marzocchi 888 EVO 2011

: 28.12.2011 14:54:53
autor: zyra74
Uszczelki nie są dowymiany, chciałem w przyszłości zmienić uszczelki, a miałem w poprzednim modelu Enduro i były lepsze od oryginalnych. Co do smaru, to chcę zmienić olej na Motul 7,5W, a przy okazji przesmarować (uzupełnić) uszczelki. Dzięki za odpowiedzi, do zobaczenia na zawodach.

: 29.12.2011 23:13:50
autor: premier
Witam mam ten sam amor i eksperymentowałem z różnymi olejami no i najlepszym okazało się połączenie liqui moly 10W który tak na prawdę ma gęstość 7,5 W marcoka czyli coś około 28csT. Zmieszałem ten olej z teflonizerem protone dostępnym na stronie www.bicyklon.pl. Na innych olejach było wrażenie przycinania płynności. Jeśli rozwaliła ci się ta owijka na sprężynie to nie panikuj i nie oklejaj jej niczym, wygładź jedynie na obu końcach sprężyny ostre zakończenia jeśli u ciebie występują a następnie papierem ściernym zewnętrzną powierzchnię sprężyny na całej długości tylko przyłóż się do tego żeby było lustro. U mnie po wyrzuceniu tej niby owijki i załadowaniu sprężyny w stanie fabrycznym bez żadnych owijek dochodziły z amora dźwięki jak byś orał prętem po goleni i strasznie pukała. Po wyszlifowaniu jej z zewnątrz na lusterko wszystko jak ręką odjął. Dodatkowo po stronie sprężyny zamiast zalecanych 80 ml zalałem jakieś 180ml. Zawsze to lepiej dla ślizgów i smarowania. Co do smaru to stosuję z powodzeniem od 5 lat smar silikonowy do uszczelek, jest mega tani neutralny dla gumy i na tyle mało gęsty że nie zmuli nawet przy mrozach. Można go kupić w sklepie albo moto albo ze sprzętem agd ogrodniczym. Mam nadzieję, że pomogłem. Napisz czy coś z tego co napisałem ci się przydało.

: 30.12.2011 12:54:22
autor: off_road
premier pisze:Na innych olejach było wrażenie przycinania płynności
To się fenomen Stick-slip nazywa radze wam o tym poczytać ;)
W marcokach i w swoim awalanche zauważyłem ze najmniej to zjawisko czuć na oleju finish line do tego smarowaniu niebieskim park toolem uszczelek w trakcie zakładania. Oraz smarowania i wcierania w lagi Finish Line stanchion lube :)

Polecam ogarnąć:
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... owania.pdf

http://www.elf.com.pl/wiedza/rozdzial%2010.pdf

Re: [Amortyzator] Marzocchi 888 EVO 2011 - smar

: 02.01.2012 16:10:25
autor: zyra74
Dzięki wszystkim za sugestie, osobiście używam oleju Motorex 7,5 W do przelewania Marzocka (robiłem to na 888 RC3 2009 i 66 RC3 2009) różnica w pracy w stosunku do oryginalnego oleju była bardzo wyraźna.