Strona 1 z 1

Komora powietrzna Marzocchi Junior T

: 28.12.2011 10:49:00
autor: Kammil
Siema. Zastanawiam się nad zrobieniem komory powietrznej w moim Juniorku :D Miał już ktoś coś takiego u siebie? Zalety, wady? Potrzebuję wszelkich przydatnych informacji :) Czy wystarczy zrobić korek powietrzny, wywalić spreżynę i będzie chulać? No oczywiście jeszcze zabawa z dobraniem odpowiedniej ilości oleju... Mam rację?

Pozdro :D

: 28.12.2011 12:40:35
autor: pietryna
Będzie działać jak wstawisz korek ale będzie działać jak gówno. Jeśli chciałbyś zachować tłumik to musiałbyś nieźle się napracować. Prosta sprężyna powietrzna pokroju dual air czy protone to kilkadziesiąt(albo i więcej ale góra 150) złotych dla tokarza. Musisz tylko wiedzieć co robisz i co chcesz osiągnąć.

Ale wg mnie jak zadajesz takie pytanie to nie powinieneś się za to zabierać.

: 28.12.2011 13:14:48
autor: diesel2117
Nie prawda. Kumpel do juniora 05 wykręcić same regulacje, zamiast nie wstawił wentyle z dętek samochodowych i uszczelnił, działa bdb, praca się nie zmieniła

: 28.12.2011 15:48:10
autor: pietryna
Na pewno wybornie... Ja pamiętam jak asysta upośledzała pracę właśnie ze względu na to że była tak "skonstruowana". Teraz zdaje się każda sprężyna powietrzna ma albo dwie niezależne albo zależne od siebie komory. Bez tego nie ma co myśleć aby charakterystyka ugięcia była nawet podobna do sprężyny.

: 28.12.2011 17:31:10
autor: Kammil
Pytam o to ponieważ mój junior jest strasznie twardy nawet na rozkręconych regulacjach naprężenia wstępnego... Gdzieś czytałem że przy komorze pow. amor jest bardziej czuły i miękki. Jeśli nie komora powietrzna to jak zmiękczyć juniora? Inne sprężyny? ;)

: 28.12.2011 18:31:26
autor: DisC
Mieksze sprężyny , zmiana oleju.

: 28.12.2011 18:33:16
autor: adrian50005
Z tego co pamiętam w juniorach były 4 spręzyny.
Zmień ich kolejność może to coś da :)

: 28.12.2011 19:57:18
autor: SeraaX
adrian50005 pisze:Zmień ich kolejność może to coś da :)
2+1=3
1+2=4? :)

Zmiana oleju również nic nie da.

Jak miałem juniora to zrobiłem do niego asyste ( korek z dropoffa, czy dja)
Chciałem mieć regulacje naprężenia wstępnego inną niż skręcanie sprężyny ( bo ta utwardza mocniej koniec, powietrze dopompowywanie bardziej utwardza początek) Działało to dobrze pod warunkiem że powietrza jest niewiele, inaczej z juniora robi się rst.
Na samym powietrzu w jednej ladze i sprężynach w drugiej nie dało się jeździć.
A i korek powietrzny z dja czy dropoffa nie pasuje do juniora (bez przeróbek), jedynie z tripla ma gwint taki jak trzeba, z jednopółek mają gwint o 2mm większy (chyba 30mm i trzeba na tokarce przerabiać to pod juniora)

Kammil , szukaj miękkich sprężyn

: 29.12.2011 11:45:56
autor: Kammil
Chodzi o to że strasznie ciężko znaleźć sprężyny miekkie :roll: Jakieś inne sposoby?

przed chwilą zrobiłem korek powietrzny, wywaliłem sprężyny z jednej lagi i napompowałem 1 atmosferę i miękkość juniora mi odpowiada z tym że trochę bardziej muli :wink: