Strona 1 z 2

[Amortyzator] Jaki smar stosujecie do lag

: 02.01.2012 16:16:12
autor: zyra74
Witam.
Stosowałem do tej pory Brunoxa, ale z doświadczenia wiem, że jest kiepski. Znalazłem na Allegro coś takiego:
http://allegro.pl/nowy-finish-line-stan ... 20822.html
Ktoś to stosował, czy jakieś inne specyfiki stosujecie?
Będę wdzięczny za sugestie.

: 02.01.2012 16:23:53
autor: GgG
Po prostu serwisuj często amortyzator, dbaj o czystość lag i uszczelek i będzie dobrze działać.

: 02.01.2012 16:27:17
autor: quilong
ja na uszczelki daję smar z teflonem i jest ok (prawdziwy smar, nie psikacz, i robię to podczas serwisu, smaru nie daję za dużo)

: 02.01.2012 17:13:45
autor: klexuh
Na codzien ( czytaj nie podczas serwisu ) po jezdzie tylko brunox i to tylko w celu usuniecia syfu spod uszczelek, staly smar nie ma za zadnego sensu, tylko syf bedzie zbieral.

: 02.01.2012 21:49:23
autor: Mariancobretti
Rock Shox Judy Butter, oczywiście smarować przy serwisie uszczelki, bo rozbierać amora tylko dla posmarowania uszczelek trochę "pracochłonne"

: 02.01.2012 22:39:54
autor: knofel
Porządny serwis przynajmniej raz w roku i brunox przed każdą jazdą :)

: 03.01.2012 09:59:52
autor: off_road
W czasie serwisu jak amor jest ładnie rozebrany i wyczyszczony:

Pod wargi tak kurzowej jak i olejowej: Niebieski Park Tool
Zalanie amora olejem Finish Line
Później stosowanie Finish Line stanchion lube co 50-100km po jakies 2 krople na lagę. (jedna tubka 15ml z palcem w tyłku na sezon wystarczy)

Nie mozna zapominać ze stanchion lube to:
- czysty, plynny, nieusieciowany teflon

Bajer w tym, ze dzieki stanchion lube mamy pare ciekawych efektów:
1. Syf sie nie łapie lagi
2. W przypadku mojego avalanche praktycznie zerowy fenomen Stick-Slip
3. Nie życze nikomu zapodania tego środka na taczę lub klocki...

Tylko przed nałożeniem stanchiona amor musi byc idealnie czysty.
W przeciwienstwie do brunoxa troszke inaczej sie go aplikuje:

Lokalizujemy amortyzator w naszym rowerku:
Obrazek

Po znalezieniu czyścimy go:
Obrazek

Robimy cieniutki okrąg wokoł lagi jakies 2cm nad uszczelką:
Obrazek

Uginasz amora pare razy zeby się teflon rozlazł na ladze i wszedł pod uszczelkę:
Obrazek

Teraz robimy polerkę załączoną ściereczką filcową po całej ladze:
Obrazek

Powtarzamy ostatnie dwa punkty aż nie będzie okręgu tworzonego przez nadmiar oleju. Z czego proponuję dosyć mocno postarać sie na etapie polerowania :)

Po tym wszystkim cieszysz jape i lansujesz na praktycznie brak oporów na puszce :) Cała praca wtedy idzie z tłumika.
W przypadku mojego DHF-a ktory ma telfonowe lagi. Efekt da sie opisać tylko tak:
- przed: płynnie masełko
- po: uszczelki zniknęły

: 03.01.2012 12:43:04
autor: EDDIE
Jako smar stały pod uszczelki używam smaru Elastomer firmy Zefal, ze wszystkich które używałem najdłużej trzyma się na uszczelkach.
Dla konserwacji goleni i uniknięcia stick-slipa aby amortyzator działał mega płynnie używam Protone Teflonglide.
Różnica jest widoczna "gołym okiem".

: 03.01.2012 15:45:23
autor: Eligiusz
Ja używam od jakiegoś już czasu Brunoxa i jest ok , jeśli chodzi o smar to pod uszczelki Judy Butter jak najbardziej . I jak wyżej koledzy piszą najważniejszy jest serwis amorka oczywiście , a odstępy miedzy nimi zależne jak bardzo go katujesz .No i oczywiście zależy jaki masz amor bo jak to jakaś padaka która sama w sobie chodzi jak by miała papier ścierny zamiast ślizgów to żeby nawet sam teflon i nie wiem co jeszcze nalał na lagi to nici z tego .

Spróbuj Teflonizer od Protone na lagi może to ci podejdzie .

Pozdrawiam

: 03.01.2012 22:41:21
autor: FRkak
Brunox nie jest do smarowania wewnętrznego. W uszczelkach są specjalne rowki do których wprowadza się smar ja używam jakiegoś z SKFu albo własną kompozycje.
Co jak co ale bez brunoxa nie ma jazdy, zawsze przed większym katowaniem dobrze jest dopieścić golenia.

: 04.01.2012 00:19:30
autor: Eligiusz
FRkak pisze:Co jak co ale bez brunoxa nie ma jazdy, zawsze przed większym katowaniem dobrze jest dopieścić golenia.
Święta prawda .
Amen.

: 04.01.2012 01:03:59
autor: SeraaX
Z koeli wspomniany tu Finish Line Stanchion Lube wg mnie nie nic nie daje. Sprawdzałem i Shiver nie zauważa różnicy (po serwisie) Tak samo jak olej tejże firmy, nie wiem co w nim jest magicznego poza ceną. Wolę Motula Factory, Castrola Synthetic, Liqui Moly i do tego smar do siłowników pneumatycznych Festo pod uszczelki albo arisil (od ariete) przy wymianie uszczelek.

A "Brudox" niestety wypłukuje smar spod uszczelek, także efekt jest fajny przez jakiś czas, a potem trzeba używać tego cyklicznie, inaczej amro chodzi tępo. Także ja wole jechać na długo na amorze nasmarowanym tylko przy serwisie smarem wewnątrz.

: 04.01.2012 01:24:14
autor: Maciex09
Dołącze się:
Mam z1 i chciałbym kupić jakiś preparat do psikania na lagi. Lepiej brunoxa czy coś of finish line ?

: 04.01.2012 14:15:24
autor: Tadziuu
Lepiej niczym.
Przy serwisie smarujesz same uszczelki smarem stałym (którymś podanym powyżej) i tyle.

Jakiś czas temu był temat w którym poruszono sprawę używania Brunoxa na amortyzatory z kąpielą olejową. Wyszło, że lepiej go nie używać w ogóle.

: 04.01.2012 14:39:26
autor: przemek_06
Ja tam od czasu do czasu psiknę brunoxem, ogólnie jest fajnie po psiknięciu tyle, że to na krótki czas...
Teraz kupię tego Finish Line stanchion lube i zobaczymy jak będzie :)
No i następnym razem przy serwisie posmaruję uszczelki bo teraz tylko przeleciałem je olejem.

: 04.01.2012 16:50:09
autor: Maciex09
Serwis był robiony gdzieś w październiku (pod koniec miesiąca) i do tej pory tak nie bardzo na nim pojeździłem. Kumpel pod uszczelki dał chyba ParkTool'a jakiegoś...

A jak bym chciał trochę syfu spod uszczelek wyciągnąć to jak?

: 04.01.2012 17:26:07
autor: Tadziuu
Wątpię żeby od serwisu pod koniec października jakiś syf się tam dostał ( z resztą w ogóle nie powinien się tam dostawać :) ) zwłaszcza jeśli mało na nim jeździłeś.

Ale jeśli na prawdę cię ciśnie i nie możesz wytrzymać z powodu pyłku pod uszczelką to kup strzykawkę z igłą ( lub bez, ale z wygodniej ) i daj po kropelce oleju do amorka na lagi. Pouginaj go trochę, a później przetrzyj lagi do sucha jakąś szmatką.

: 06.01.2012 13:46:39
autor: F4rr3ll
czyli według was brunoxa przy otwartej kąpieli w 66 rc3 nie używać ?
zamiast tego co ? protone teflonglide strzykawką pod uszczelki kurzowe ?
chodzi mio smarowanie na codzień , nie serwisowe

: 06.01.2012 19:41:23
autor: LisuKrakow
ja pod uszczelki polecam Motorex Grease 2000, naprawde swietny smar, a na lagi to klasycznie brunox.