Strona 1 z 2

[Damper] Fox DHX 5.0 - olej, jaki i ile.

: 04.01.2012 17:55:50
autor: zyra74
Chciałbym po raz pierwszy przeserwisować swojego Fox'a, ale mam kłopot, jaki olej (gęstość, firmę) zastosować. W Marzocchi 888 używam Motorex 7,5W.
Jaka ilość jest potrzebna do zalania dampera? Czy ktoś mógłby odsprzedać potrzebną ilość/
Dzięki za sugestie i pomoc.

: 04.01.2012 19:10:23
autor: mysticar
Ja używam w dhx Castrola 15W. Lubię stłumione zawieszenie :)
Oleju potrzebujesz około 100ml.

: 04.01.2012 20:09:08
autor: pietryna
10W Modula.

Re: Olej do Fox'a DHX 5.0. Jaki i ile.

: 04.01.2012 21:32:16
autor: standby
Ja do dhx 4.0 obecnie używam BEL RAY 5w ,regulacji jest tyle że można prawie zblokować damper (tłumienie powrotu) wcześniej z braku innego oleju zalewałem motorexem 7.5w i też było dobrze. Jak pisał kolega wyżej potrzebujesz około 100 ml.

: 04.01.2012 21:48:06
autor: Las3k_91 Ldz
standby pisze:BEL RAY 5w ,regulacji jest tyle że można prawie zblokować damper (tłumienie powrotu)
Ale to zależy też mocno od sprężyny, jak masz tak przy 250lbs, to przy 600 będzie wracał dużo szybciej... Ja też mam 10W Motula.

: 04.01.2012 22:00:20
autor: off_road
Lasek dobrze prawi, cza dobierać olej nie tylko pod damper ale pod sprezyne 15W nie dziwi mnie nigdy gdy mowimy o 600lbs :)

Re: Olej do Fox'a DHX 5.0. Jaki i ile.

: 04.01.2012 23:24:19
autor: zyra74
Mam tytanowego RCS'a 450 lbs. w Specialized Demo 8 II 2008 S-ka.

: 05.01.2012 11:47:58
autor: wert
Swojego zalewałem akurat silkolene 7,5W.
http://allegro.pl/silkolene-pro-rsf-7-5 ... 00006.html
Z tego co pamiętam to fox używa właśnie olei silkolene dając na nie tylko swoją etykiete.
Zresztą butelka nawet identyczna:
http://waxtone.info/img.php?fl=c4t4t4y5 ... r424p5j4c4
Kup sobie 1l, to wystarczy Ci na kilka sezonów.

: 05.01.2012 23:17:14
autor: zyra74
... a co jeśli zastosuję Motorex'a 7,5 W, mam taki bo zmieniąłem olej w 888 RC3 EVO 2011?

: 06.01.2012 00:56:11
autor: drMadej
Polecam silkolene rsf 5 lub 7,5 W , testowałem w dhx kilka olei i ten spisywał się najlepiej , poza tym jak ktoś już wyżej napisał , fox używa silkolene tylko nakleja swoją etykiete.Seryjnie w dhx jest 7,5 lub 10W w zależności od rocznika.

: 06.01.2012 13:57:31
autor: pietryna
zyra74 pisze:... a co jeśli zastosuję Motorex'a 7,5 W
Rzadka papka wg mnie.

: 13.01.2012 17:05:36
autor: quilong
Witam, robiłem właśnie przymuszony serwis dhx'a 4.0 (sam rozkręcił się tłok!), skok dampera to 2.8, sprężyna 450. Zalałem go olejem 5w, jednak wydawało się jakby nie miał tłumienia przy ugięciu, powracał normalnie. Zalałem go olejem 10 w i tłok nie był w stanie się ruszyć w tym oleju. Zalałem go z powrotem 5w z dziwnymi odczuciami podczas pracy.
Shimy poskładałem według tych zdjęć:
http://images.ridemonkey.com/index.php? ... 1-a46107c8
http://www.pinkbike.com/photo/3278630/

możliwe jest, że przez zle poskładanie shimów, damper ma za dużo tłumienia powrotu i za mało tłumienia ugięcia? Dodam, że shimy raczej nei miały możliwości się wymieszać, oddziela je tłok.

: 13.01.2012 18:44:48
autor: pietryna
OMG... poskładałeś albo z piramidki której nie widać albo z tłoka do wersji Air dla ram Stumpjumper/Enduro.
10wt to olej jaki masz mieć. Motula używam i jest git. Ja mam crossover dla Demo zrobiony(pod zawieszenia fsr przez foxa). Jeszcze jest standardowy.

Masz oba:
http://wyslijto.pl/plik/pj3bjni6qd - standard
http://wyslijto.pl/plik/ty3xzio9p6 - demo

: 14.01.2012 00:24:41
autor: quilong
pietryna - dzięki, wydaje mi się, że poskładałem jak w standardzie, ale dokładnie sprawdzę, damper chodzi inaczej, nawet jak wcześniej był zalany 5w.

: 14.01.2012 13:00:59
autor: quilong
Jeszcze raz dzięki, okazało się, że dałem 2 ostatnie podkładki nie z tej strony tłoka co trzeba. Teraz wszystko hula jak powinno na 10W

: 15.01.2012 22:22:58
autor: HighFly
A tak by the way to jaką gestość polecacie pod spręzynę 450 skoro jedno ma wpływ na drugie ??

: 15.01.2012 22:53:46
autor: pietryna
10wt będzie ok. Lżejsze to tylko przy naprawdę słabych sprężynach, jakieś 200-250lbs. I to też nie jakoś koniecznie raczej. A cięższe to właściwie wcale. Po to masz regulator żeby móc sobie precyzyjniej ustawić.

Mi ze sprężyną 450 i olejem 10wt odbija albo natychmiast, albo 2-3 sekundy(może nawet 4).

Tłumienie powrotu w dhxie jest raczej prostym systemem. Tłumienie kompresji niewiele bardziej skomplikowanym także nie ma co tam dobierać za dużo.

Grzebanie przy shimach miało by zdecydowanie większe znaczenie.

: 07.03.2013 11:59:42
autor: Maćko_9
podczepie się do tematu :)

otóż wczoraj przełożyłem tłok wraz z tłumikiem i oczkiem montażowym z foxa vanr do dhx-a 4.0 (w dhxie było uszkodzone oczko montażowe) zalałem go olejem 7.5W motorexa. Amorka zalałem "pod korek"

Pomimo rozkręcenia wszystkich regulacji na maxa amortyzator bardzo wolno odbija tak jakby tłumienie powrotu było maksymalnie skręcone.

Czy to wina oleju ? tłumika ?

help :D

: 07.03.2013 12:08:55
autor: off_road
Sprawdź 2 rzeczy:

1. czy iglica pracuje w prawidłowym zakresie
2. czy shimmstack jest oryginalnej wysokości. Mimo ewentualnych zmian zawsze trzeba zachować ogólną wysokość.