Strona 1 z 1

Obręcze, nyple, szprychy!!! zamiast ZTrów...

: 08.01.2012 15:02:28
autor: mlynooo
Siema. Zdecydowałem się wywalić ZTry z roweru, w sumie to jednego bo tył mi poległ ( już drugi ). Cena zrobiła się zaporowa i jakoś odpychająca mnie - 400zł za obręcz na jeden sezon. Przód też nie jest najprostszy więc robię lekki upgrade.
Odrazu mówię, szukam obręczy wytrzymalszych od ZTRów ale nie za ciężkich, noi tanich, moja waga to 80kg+ciuchy.
Szprychy - były DT championy, generalnie byle co i ciężkie.
Nyple- szukam dobrych nypli, takich które się nie będą ukręcać, zastanawiam się nad alu ale nie wiem czy to dobre.
Pisaty hope II 32 szprychy

Potrzebuję nowe szprychy i nyple, obręcze. A oto moje typy:
obręcze:
Sunrims - Equalizer 31 - 546 gr
Mavic - EN 321 Disc 2012 - 570 gr
Mavic - EN 521 Disc 2012 - 540 gr
Dartmoor - Raider - 570 gr
Sunrims - MTX 29 - 570 gr

Skłaniam się ku EN 521 disc. Ktoś wie jak z wytrzymałością i wagą (czy jest prawdziwa) ?

Szprychy:
Sapim Race - waga ok 360 gr (64 szprychy)
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=739
Sapim Force - waga ok 360 gr
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=1710
ewentualnie czy ktoś ma inne szprychy o podobnej wadze godne polecenia?

Nyple: Szukam dobrych nypli, które nie będą się ukręcać i nie będą się rozkręcać, najlepiej lekkich, nadających się do DH.

http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=741 Wie ktoś co to jest? i jaką długość nypla kupić?
http://velo.com.pl/produkty/?m=14&pk=%&id=3012 tu alu nyple, dobre to ?
http://rowerowy.com/czesci/szprychy/nyp ... rt_nipples a tu jakiś wynalazek, troszkę drogo wychodzi.
Może ktoś ma jakieś inne dobre nyple.

Potrzebuję lekkich kół z wagą najlepiej nie przekraczającą 2000gr.

: 08.01.2012 15:14:48
autor: Vin_OSW
ex 721 20 g chyba Cię nie zbawi? A będziesz miał pewność, że zniesie wiele ;)

: 08.01.2012 15:22:59
autor: Las3k_91 Ldz
mlynooo pisze:Skłaniam się ku 521D. Ktoś wie jak z wytrzymałością i wagą (czy jest prawdziwa) ?
Czyli ex721? 575-580g 26" x 32h.

: 08.01.2012 15:30:53
autor: mlynooo
Las3k_91 Ldz pisze:Czyli ex721? 575-580g 26" x 32h.
sory EN 521 disc - tak jak w pierwszym poscie, wg. rowerowego.com waga 540gr

: 08.01.2012 15:44:09
autor: boogiel
Ja bym brał raidery. Sam będę robił na nich koła na nowy sezon, a cenowo są tak zajebiste, że można i 3 razy wymienić ;) Zbieram o nich opinie i jeszcze żadna nie była negatywna.

: 08.01.2012 15:47:47
autor: KubaLa
boogiel pisze:a cenowo są tak zajebiste, że można i 3 razy wymienić Zbieram o nich opinie i jeszcze żadna nie była negatywna.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Popieram :lol:

: 08.01.2012 15:56:32
autor: mlynooo
tu nie chodzi o cenę bo wszystkie opcje są w miarę tanie. Waga też dla mnie jest istotna.

ktoś coś wie o szprychach i nyplach ?

: 08.01.2012 15:59:55
autor: Las3k_91 Ldz
boogiel pisze:cenowo są tak zajebiste, że można i 3 razy wymienić
Akurat wymiana obręczy jest dość czasochłonna i upierdliwa...

: 08.01.2012 16:03:19
autor: boogiel
Las3k_91 Ldz pisze:Akurat wymiana obręczy jest dość czasochłonna i upierdliwa...
Tak, ale mniej mi szkoda raidera niż ztr'a. ;) Poza tym, licząc ze raider to 70 a zaplatanie w serwisie to 30 to można przerobić 4 raidery w sezon w cenie ztr. Wiadomo, że nie o to chodzi, zeby zmieniać non stop obręcze.
Ja bym wolał darta od mtx'a, bo tak wgniotów nie łapią.

: 08.01.2012 16:05:41
autor: lollex
Od siebie moge polecić nyple alu Sapim'a, posiadam takowe i działa to dobrze, tyle ze porównujac np. do dartmoorow sa 3-4 krotnie drozsze.

: 08.01.2012 16:14:33
autor: piotrex
moje 521 realnie wazylo troche mniej niz 540g,jakies 530-534g.721 kolegi z kolei wazylo kolo 590g,wiec ponad 50g wiecej.do tego drozej (prawie 100pln na sztuce z tego co pamietam).
wybralem 521 bo sa imho najlepszym kompromisem waga/cena

: 08.01.2012 16:29:44
autor: mlynooo
piotrex a jak z łapaniem wgniotów w tej obręczy i sztywnością? Chcę lżejsze szprychy niż DT championy i trochę mnie to zastanawia właśnie.
lollex pisze:Od siebie moge polecić nyple alu Sapim'a, posiadam takowe i działa to dobrze, tyle ze porównujac np. do dartmoorow sa 3-4 krotnie drozsze.
a ukręcają się końcówki przy centrowaniu ? Ceną akurat się nie przejmuję bo tak czy siak nie jest to jakaś duża kwota.

boogiel tu już nie chodzi o pieniądze. bo wszystkie obręcze są w miarę tanie. Jeżeli 521 ma podobną wytrzymałość co raider to wolę dołożyć i mieć 100 gr lżejsze koła.

: 08.01.2012 16:42:39
autor: boogiel
jasne, rozumiem. też czekam na opinię o 521 ;)

: 08.01.2012 16:47:27
autor: =disbrainer=
piotrex pisze:moje 521 realnie wazylo troche mniej niz 540g,jakies 530-534g.721 kolegi z kolei wazylo kolo 590g,wiec ponad 50g wiecej.do tego drozej (prawie 100pln na sztuce z tego co pamietam).
wybralem 521 bo sa imho najlepszym kompromisem waga/cena
dokladnie tak, sam wlasnie zmieniam przod z Ex721 na En521. jak sie spisze dobrze, to na tyl tez pojdzie. roznica miedzy nimi to ok 50g.

: 08.01.2012 17:17:51
autor: LisuKrakow
Podlacze sie do tematu, kupilem wlasnie raidery + piasty darta i mam problem ze szprychami, nie wiem czy jest sens dawac revolutiony? wagowo to zawsze spory zysk, cena tez jakos tragicznie nie wychodzi, tylko pytanie jak z wytrzymaloscia?

: 08.01.2012 17:35:58
autor: GgG
Mam na tyle relelutiony, przy moich 90kg i bezbłędnej technice jazdy (nie ma mowy o niedolotach :D ) trzymają się bardzo dobrze. Koło mam używane, nie wiem jak było jeżdżone przede mną. Kilka razy dociągałem szprychy i centrowałem ale tylko i wyłącznie z nudów w pracy bo koło nie wymagało jakiegoś centrowania. Obręcz mam 729, koło jeżdżone od jesieni, z wyjazdów przeszło przez joy'a na harendzie.

: 08.01.2012 18:26:25
autor: Spaced
Revo maja tylko ten problem, ze bez mocnego naciagu kolo na nich jest mniej sztywne jak nie masz sztywnej obręczy. Myslalem o daniu ich do ZTRa ale Norbert w best wheelsie odradzał.


A co do nypli - pomyśl o alu od pillara. Ziomek co składa koła w go-ride.com ostatnio je polecał, ze podobno mocny naciag wytrzymuja własnie.

: 08.01.2012 21:18:51
autor: mlynooo
GgG pisze:Mam na tyle relelutiony, przy moich 90kg i bezbłędnej technice jazdy
GgG pisze:Obręcz mam 729,
no ale revolutiony przy 729 to trochę inna bajka ;]

generalnie nie widzę opcji ZTR+ revo dla osoby powyżej 70kg ;]

: 09.01.2012 12:22:44
autor: kondi_w1
Cześć.
Jeśli chodzi o EN521, to jest to b. mocna obręcz. Używam takich od kilku sezonów i nie stwarzają najmniejszych problemów. Poruszam się po trasach Enduro w porywach do FR/DH. Ważę nie najmniej bo śr. ok 85-87 kg na sucho :).
EN 521 2012 ważą dokładnie 530g , model poprzedni ważył 535g - te na których jeżdżę.
Szprychy Cieniowane też śmiało można założyć np. 2.0-1.8-2.0. Ja mam jeszcze cieńsze (revolution) i też nic się nie dzieje; alu nyple TAK, ale tylko dobrych producentów DTSwiss albo Sapim
PZDR