[luke_] MDE Damper SX + Elka Stage 5 + Fox 36 FLOAT 180mm
: 21.01.2012 15:11:45
Signore e signori, questa è la mia nuova macchina Superenduro italiano - MDE Damper SX 

Więc trochę szczegółów. Projekt rodził się w bólach. Bo jak to w życiu, ciężko momentami jest. Covert został w rodzinie, Demo zostało sprzedane i plan był taki żeby operację przeprowadzić minimalnym kosztem - co się udało.
Wymagania odnośnie ewentualnego przyszłego roweru, który otrze mi łzy po upadku nieudanego z przyczyn bardzo prozaicznych projektu zjazdówki, były bardzo konkretne i sprecyzowane.
Miał to być po prostu one bike to rule them all, o skoku 160-170mm, który przyjmie mojego Totema z niezbyt długą rurą sterową i resztę gratów. Miał być dłuższy od Coverta i podobnej wysokości, ewentualnie niższy. Kąt główki wymarzyłem sobie na poziomie 66stopni lub mniej - ze względu na moje upodobania do atakowania lokalnych tras zjazdowych i zabawy w "lekki frirajd".
Miał mieć zaawansowane zawieszenie, wspinać się jak kozica i zjeżdżać jak mini zjazdówka. Idealnie pasuje do takiego czegoś określenie "Superenduro". Po prostu miał mi zastąpić oba dotychczasowe rowery i swoją uniwersalnością sprawić że nie będę myślał o dodatkowej maszynie.
Dodatkowo miał to być rower od naszego lokalnego dystrybutora z forum i koniec. Na szczęście zbyt wiele rowerów które spełniają powyższe kryteria nie ma
No i dzięki uprzejmości chłopaków z GodLikeBike pojawił się w naszym kraju kolejny gość z krainy Superenduro, spawany własnoręcznie przez niejakiego Matteo, MDE Damper SX w kolorze.... hm... no właśnie, czarny nie jest
Za świetne foty dzięki należą się Jergusowi - on to wziął bowiem tą ramę w ręce i łamał... oj nie tak miało być - i fotografował z poświęceniem
Oto efekty jego pracy w studio:



Maszyna wstępnie objeżdżona i jest czad

Dla porównania dwa potwory, czarny i kolorowy

Oto obecna specyfikacja - z czasem będzie ewoluować zgodnie z moim zamysłem:
Rama: MDE Damper SX, rozmiar L
Damper: Elka Stage 5, sprężyna tytan
Widelec: Fox FLOAT 36 180mm FIT RC2 Kashima
Kierownica: Spank Spike EVO 757mm, blue ano
Mostek: Spank Spike EVO 50mm, blue ano
Manetki: SRAM X-0
Korba: RaceFace Atlas AM
Blat: HCC X-Type 32t, RAW
Pedały: Twenty9 Predator
Suport: RaceFace Atlas AM
Kaseta: Shimano SLX 11-36
Łańcuch: Shimano SLX
Przerzutka tył: SRAM X-9 Type 2
Koła: DT Swiss 350 / WTB i23
Opony: Schwalbe Hans Dampf 2.35 EVO SnakeSkin TR bez dętek
Hamulec przód/tył: Formula The One
Tarcze: Hope
Sztyca: Rock Shox Reverb 125mm
Siodło: San Marco SKN


Więc trochę szczegółów. Projekt rodził się w bólach. Bo jak to w życiu, ciężko momentami jest. Covert został w rodzinie, Demo zostało sprzedane i plan był taki żeby operację przeprowadzić minimalnym kosztem - co się udało.
Wymagania odnośnie ewentualnego przyszłego roweru, który otrze mi łzy po upadku nieudanego z przyczyn bardzo prozaicznych projektu zjazdówki, były bardzo konkretne i sprecyzowane.
Miał to być po prostu one bike to rule them all, o skoku 160-170mm, który przyjmie mojego Totema z niezbyt długą rurą sterową i resztę gratów. Miał być dłuższy od Coverta i podobnej wysokości, ewentualnie niższy. Kąt główki wymarzyłem sobie na poziomie 66stopni lub mniej - ze względu na moje upodobania do atakowania lokalnych tras zjazdowych i zabawy w "lekki frirajd".
Miał mieć zaawansowane zawieszenie, wspinać się jak kozica i zjeżdżać jak mini zjazdówka. Idealnie pasuje do takiego czegoś określenie "Superenduro". Po prostu miał mi zastąpić oba dotychczasowe rowery i swoją uniwersalnością sprawić że nie będę myślał o dodatkowej maszynie.
Dodatkowo miał to być rower od naszego lokalnego dystrybutora z forum i koniec. Na szczęście zbyt wiele rowerów które spełniają powyższe kryteria nie ma

No i dzięki uprzejmości chłopaków z GodLikeBike pojawił się w naszym kraju kolejny gość z krainy Superenduro, spawany własnoręcznie przez niejakiego Matteo, MDE Damper SX w kolorze.... hm... no właśnie, czarny nie jest

Za świetne foty dzięki należą się Jergusowi - on to wziął bowiem tą ramę w ręce i łamał... oj nie tak miało być - i fotografował z poświęceniem

Oto efekty jego pracy w studio:





Maszyna wstępnie objeżdżona i jest czad


Dla porównania dwa potwory, czarny i kolorowy


Oto obecna specyfikacja - z czasem będzie ewoluować zgodnie z moim zamysłem:
Rama: MDE Damper SX, rozmiar L
Damper: Elka Stage 5, sprężyna tytan
Widelec: Fox FLOAT 36 180mm FIT RC2 Kashima
Kierownica: Spank Spike EVO 757mm, blue ano
Mostek: Spank Spike EVO 50mm, blue ano
Manetki: SRAM X-0
Korba: RaceFace Atlas AM
Blat: HCC X-Type 32t, RAW
Pedały: Twenty9 Predator
Suport: RaceFace Atlas AM
Kaseta: Shimano SLX 11-36
Łańcuch: Shimano SLX
Przerzutka tył: SRAM X-9 Type 2
Koła: DT Swiss 350 / WTB i23
Opony: Schwalbe Hans Dampf 2.35 EVO SnakeSkin TR bez dętek
Hamulec przód/tył: Formula The One
Tarcze: Hope
Sztyca: Rock Shox Reverb 125mm
Siodło: San Marco SKN