Strona 1 z 2

4-ro tłoczkowe X-0 ??

: 28.01.2012 20:19:05
autor: ArthurGreen
Przy prezentacji prototypowej przerzutki srama, widać również inny niż w znanym X0 zacisk. Czyżby 4 tłoki w X0 ??

Obrazek

: 28.01.2012 20:28:44
autor: ak47
to jest przerobiony zacisk code. Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.

: 28.01.2012 20:46:56
autor: ArthurGreen
ak47 pisze: Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.
Nie miałem styczności nigdy z nimi. Jest aż tak źle ??

: 28.01.2012 20:50:00
autor: off_road
Kurcze myslałem ze to Stroker Ace :D

: 28.01.2012 21:28:13
autor: BikerJG
ak47 pisze:Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.

Mialem Elixir CR Mag (a to jest to samo co x0) i hamowaly swietnie ale dosc szybko sie nagrzewaly - sila nieco spadala. Pamietajmy ze to hamulec do XC, a do XC jest az za mocny :)

: 28.01.2012 23:55:51
autor: ak47
Elixiry są przeznaczone do XC i enduro. Ich problemem jest właśnie niestałość siły, duża wrażliwość na temperaturę.

Czy Elixir jest za mocny do XC ? Nie powiedziałbym. Mi dopiero Code zapewniło odpowiednią siłę na przednim kole :D

: 29.01.2012 09:34:36
autor: nopainnogame
Szczerze jak tu się nieraz pewne rzeczy czyta to aż ciężko coś powiedzieć ... Niedługo będą teorie,że tylko Code ogarnia XC :lol: Nie wiem jakie Ty XC śmigasz ,ale akurat jestem po pewnych ustaleniach z organizatorem jednej z serii Pucharu Polski i nie widzę potrzeby niczego mocniejszego niż zwykłe typowe hample do XC. Sam nieraz śmigam po tych terenach i Elixiry mają nadwyżkę mocy. Tutaj nawet nie mam mowy,aby moc się zmieniała,bo to są śmiesznie krótkie zjazdy - kiedyś tylko przy oryginalnych przewodach ,przy temp. powyżej 30 stopni i po 2 godzinach intensywnej jazdy czułem,że mi klamka mięknie.

: 29.01.2012 10:30:47
autor: pietryna
Ja ma oro k24 i brakuje im mocy przy zatrzymywaniu mnie z dużej prędkości. Tyle że ja ważę 100kg.

: 29.01.2012 13:19:05
autor: frango
Wg. mnie rzekome czterotłoczkowe XO to ewidentna konkurencja dla XTR Trail ze wszystkimi bajerami, które są podobno mocniejsze od większości zjazdowych hebli.
BTW. kusi mnie przejście z Code '11/Elixir CR właśnie na XTR Trail :)

: 29.01.2012 14:27:59
autor: GgG
frango pisze:BTW. kusi mnie przejście z Code '11/Elixir CR właśnie na XTR Trail

Ostatnio czytałem, że jeśli chodzi o moc to xtr / xt / slx są takie same ale nie jeździłem na żadnym z tych hampli tak więc nie jest to przeze mnie sprawdzone. Ale kto wie.

: 29.01.2012 15:11:15
autor: ak47
nopainnogame jak ciężko coś powiedzieć to może nic nie mów ?

Juicy był dla mnie niewystarczający nawet przy szybkiej jeździe po mieście - wyhamowanie z 40km/h do zera zajmowało sporo więcej niż przy użyciu code. Przy jeździe w granicach 20km/h właściwie nie obserwuję różnic między tymi hamulcami, ale im szybciej jadę, tym większa przewaga 4-tłoka.

Jak Ci może klamka mięknąć w 30* ? :D To jest właśnie niestałość elixirów o której mówiłem...

: 29.01.2012 15:15:19
autor: EZrider
nopainnogame pisze:
Szczerze jak tu się nieraz pewne rzeczy czyta to aż ciężko coś powiedzieć ... Niedługo będą teorie,że tylko Code ogarnia XC
Niektórzy mają np. 2m wzrostu i 100kg. Wtedy to jest jak najbardziej prawda. Poza tym Juicy były mega losowe. Jakby hanndmade. :D

: 29.01.2012 15:42:31
autor: GgG
Ja tam nigdy nie płakałem że mam za mocne hamulce :) Kiedyś startowałem w zawodach xc na rowerze kolegi z code 7 i jakoś nie zdyskwalifikowano mnie za za mocne hamulce do tej kategorii.

: 29.01.2012 15:58:05
autor: frango
GgG pisze:Ostatnio czytałem, że jeśli chodzi o moc to xtr / xt / slx są takie same ale nie jeździłem na żadnym z tych hampli tak więc nie jest to przeze mnie sprawdzone. Ale kto wie.
Nie jestem co do tego pewien, bo gdzieś obiło mi się o uszy, że może i tłok w zacisku jest taki sam (ceramiczny), materiały oczywiście inne, ale klamki mają inne krzywki w servo-wave, a co za tym idzie inne przełożenie, inny "feeling" i inną "moc/siłę"...?
Jaki sens byłby robić hamulce różniące się tylko wykończeniem i wagą? Shimano nie jest chyba takie głupie, by strzelać sobie w stopę? I to rodzi się kolejne pytanie... jeśli XTRy są tak mocne, to do czego zdolne będą nowe Sainty!? Do wyciśniecia aluminiowego rdzenia z tarczy ICE? :D :mrgreen:

: 29.01.2012 16:44:45
autor: ak47
Frango - wnikliwie przyglądałem się klamkom SLX i XT. Krzywki mają dokładnie takie same. XTR nie miałem okazji tak dokładnie obejrzeć.

A tak w ogóle to XT i SLX ważą dokładnie tyle samo - sam ważyłem.

: 29.01.2012 18:22:30
autor: nopainnogame
ak47 nie o to zupełnie mi chodziło - jak się czyta,że w XC potrzebujesz Codówa to w mig nasuwa się pytanie jakich hampli byś potrzebował do mocniejszych dyscyplin ? Wiesz jak każdy miałby myśleć w taki sposób to wszyscy byśmy musieli kupować mega mocne hample,bo takie zawsze będą lepiej hamować,a w normalnym XC nie o to chodzi,aby wyhamować z 40km/h do zera - tarcze 200mm i Code w XC i staje w miejscu :lol:

: 29.01.2012 18:30:55
autor: Las3k_91 Ldz
Chodzi, bo opóźnianie hamowania = lepszy czas, tak w xc, jak w dh. Tylko mocne hample są ciężkie, a wąskie opony i tak nie przeniosą całej siły na ziemię.

: 29.01.2012 18:56:11
autor: ak47
nopaingame - może to code mam trochę na wyrost, ale naprawdę lubię mieć nadmiar siły pod palcem.

Niby zwykłe XC:
Obrazek
Ale z nieco większymi zębami :
Obrazek

Do cięższej dyscypliny założyłbym lepsze klocki, bo wciąż mam oryginalne organiki :)

: 29.01.2012 19:15:34
autor: off_road
frango pisze: jeśli XTRy są tak mocne, to do czego zdolne będą nowe Sainty!?
Klama w nich to będzie to samo co w XTR :) ze zmienioną regulacją odleglosci klamki.
Tłoczki mają miec tą samą średnicę a zacisk jedynie przeprofilowany dla technologii ICE :)
Ogolnie zajebioza będzie :)

Wczoraj je przetestowałem przy -10*C :) zauwazyłem jedną wadę. Po pewnym czasie klama robi sie mega twarda :D za pewne lod dostawał sie miedzy klocki a tarcze i tam zostawał :) Co nie zmienia faktu ze i tak blokował koło w każdych warunkach :D

Obrazek