Strona 1 z 2
4-ro tłoczkowe X-0 ??
: 28.01.2012 20:19:05
autor: ArthurGreen
Przy prezentacji prototypowej przerzutki srama, widać również inny niż w znanym X0 zacisk. Czyżby 4 tłoki w X0 ??

: 28.01.2012 20:28:44
autor: ak47
to jest przerobiony zacisk code. Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.
: 28.01.2012 20:46:56
autor: ArthurGreen
ak47 pisze: Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.
Nie miałem styczności nigdy z nimi. Jest aż tak źle ??
: 28.01.2012 20:50:00
autor: off_road
Kurcze myslałem ze to Stroker Ace

: 28.01.2012 21:28:13
autor: BikerJG
ak47 pisze:Może w końcu te X0 zaczną hamować a nie tylko spowalniać.
Mialem Elixir CR Mag (a to jest to samo co x0) i hamowaly swietnie ale dosc szybko sie nagrzewaly - sila nieco spadala. Pamietajmy ze to hamulec do XC, a do XC jest az za mocny

: 28.01.2012 23:55:51
autor: ak47
Elixiry są przeznaczone do XC i enduro. Ich problemem jest właśnie niestałość siły, duża wrażliwość na temperaturę.
Czy Elixir jest za mocny do XC ? Nie powiedziałbym. Mi dopiero Code zapewniło odpowiednią siłę na przednim kole

: 29.01.2012 09:34:36
autor: nopainnogame
Szczerze jak tu się nieraz pewne rzeczy czyta to aż ciężko coś powiedzieć ... Niedługo będą teorie,że tylko Code ogarnia XC

Nie wiem jakie Ty XC śmigasz ,ale akurat jestem po pewnych ustaleniach z organizatorem jednej z serii Pucharu Polski i nie widzę potrzeby niczego mocniejszego niż zwykłe typowe hample do XC. Sam nieraz śmigam po tych terenach i Elixiry mają nadwyżkę mocy. Tutaj nawet nie mam mowy,aby moc się zmieniała,bo to są śmiesznie krótkie zjazdy - kiedyś tylko przy oryginalnych przewodach ,przy temp. powyżej 30 stopni i po 2 godzinach intensywnej jazdy czułem,że mi klamka mięknie.
: 29.01.2012 10:30:47
autor: pietryna
Ja ma oro k24 i brakuje im mocy przy zatrzymywaniu mnie z dużej prędkości. Tyle że ja ważę 100kg.
: 29.01.2012 13:19:05
autor: frango
Wg. mnie rzekome czterotłoczkowe XO to ewidentna konkurencja dla XTR Trail ze wszystkimi bajerami, które są podobno mocniejsze od większości zjazdowych hebli.
BTW. kusi mnie przejście z Code '11/Elixir CR właśnie na XTR Trail

: 29.01.2012 14:27:59
autor: GgG
frango pisze:BTW. kusi mnie przejście z Code '11/Elixir CR właśnie na XTR Trail
Ostatnio czytałem, że jeśli chodzi o moc to xtr / xt / slx są takie same ale nie jeździłem na żadnym z tych hampli tak więc nie jest to przeze mnie sprawdzone. Ale kto wie.
: 29.01.2012 15:11:15
autor: ak47
nopainnogame jak ciężko coś powiedzieć to może nic nie mów ?
Juicy był dla mnie niewystarczający nawet przy szybkiej jeździe po mieście - wyhamowanie z 40km/h do zera zajmowało sporo więcej niż przy użyciu code. Przy jeździe w granicach 20km/h właściwie nie obserwuję różnic między tymi hamulcami, ale im szybciej jadę, tym większa przewaga 4-tłoka.
Jak Ci może klamka mięknąć w 30* ?

To jest właśnie niestałość elixirów o której mówiłem...
: 29.01.2012 15:15:19
autor: EZrider
nopainnogame pisze:
Szczerze jak tu się nieraz pewne rzeczy czyta to aż ciężko coś powiedzieć ... Niedługo będą teorie,że tylko Code ogarnia XC
Niektórzy mają np. 2m wzrostu i 100kg. Wtedy to jest jak najbardziej prawda. Poza tym Juicy były mega losowe. Jakby hanndmade.

: 29.01.2012 15:42:31
autor: GgG
Ja tam nigdy nie płakałem że mam za mocne hamulce

Kiedyś startowałem w zawodach xc na rowerze kolegi z code 7 i jakoś nie zdyskwalifikowano mnie za za mocne hamulce do tej kategorii.
: 29.01.2012 15:58:05
autor: frango
GgG pisze:Ostatnio czytałem, że jeśli chodzi o moc to xtr / xt / slx są takie same ale nie jeździłem na żadnym z tych hampli tak więc nie jest to przeze mnie sprawdzone. Ale kto wie.
Nie jestem co do tego pewien, bo gdzieś obiło mi się o uszy, że może i tłok w zacisku jest taki sam (ceramiczny), materiały oczywiście inne, ale klamki mają inne krzywki w servo-wave, a co za tym idzie inne przełożenie, inny "feeling" i inną "moc/siłę"...?
Jaki sens byłby robić hamulce różniące się tylko wykończeniem i wagą? Shimano nie jest chyba takie głupie, by strzelać sobie w stopę? I to rodzi się kolejne pytanie... jeśli XTRy są tak mocne, to do czego zdolne będą nowe Sainty!? Do wyciśniecia aluminiowego rdzenia z tarczy ICE?

: 29.01.2012 16:44:45
autor: ak47
Frango - wnikliwie przyglądałem się klamkom SLX i XT. Krzywki mają dokładnie takie same. XTR nie miałem okazji tak dokładnie obejrzeć.
A tak w ogóle to XT i SLX ważą dokładnie tyle samo - sam ważyłem.
: 29.01.2012 18:22:30
autor: nopainnogame
ak47 nie o to zupełnie mi chodziło - jak się czyta,że w XC potrzebujesz Codówa to w mig nasuwa się pytanie jakich hampli byś potrzebował do mocniejszych dyscyplin ? Wiesz jak każdy miałby myśleć w taki sposób to wszyscy byśmy musieli kupować mega mocne hample,bo takie zawsze będą lepiej hamować,a w normalnym XC nie o to chodzi,aby wyhamować z 40km/h do zera - tarcze 200mm i Code w XC i staje w miejscu

: 29.01.2012 18:30:55
autor: Las3k_91 Ldz
Chodzi, bo opóźnianie hamowania = lepszy czas, tak w xc, jak w dh. Tylko mocne hample są ciężkie, a wąskie opony i tak nie przeniosą całej siły na ziemię.
: 29.01.2012 18:56:11
autor: ak47
nopaingame - może to code mam trochę na wyrost, ale naprawdę lubię mieć nadmiar siły pod palcem.
Niby zwykłe XC:

Ale z nieco większymi zębami :
Do cięższej dyscypliny założyłbym lepsze klocki, bo wciąż mam oryginalne organiki

: 29.01.2012 19:15:34
autor: off_road
frango pisze: jeśli XTRy są tak mocne, to do czego zdolne będą nowe Sainty!?
Klama w nich to będzie to samo co w XTR

ze zmienioną regulacją odleglosci klamki.
Tłoczki mają miec tą samą średnicę a zacisk jedynie przeprofilowany dla technologii ICE

Ogolnie zajebioza będzie
Wczoraj je przetestowałem przy -10*C

zauwazyłem jedną wadę. Po pewnym czasie klama robi sie mega twarda

za pewne lod dostawał sie miedzy klocki a tarcze i tam zostawał

Co nie zmienia faktu ze i tak blokował koło w każdych warunkach
