Strona 1 z 1

Dobór opon

: 03.02.2012 20:55:05
autor: Maciex09
Siema. Panowie jakie minionki lepiej wziąć 2x fronta czy front i rear ?
dodam, że oponki do HT w mieszance 60a

: 03.02.2012 23:10:44
autor: Spaced
Front na przód, hill roller na tył.

: 03.02.2012 23:16:59
autor: Maciex09
a high roller też ma zaniżoną numeracje jak minion ?
czy mniej więcej odpowiada rozmiarowi opisanemu na oponie ?

: 03.02.2012 23:37:25
autor: brooce
high roller 2.35 ma grubość podobną jak Kenda 2.1 (sam balon opony), malutki jest.

: 03.02.2012 23:48:42
autor: Spaced
Tak jak wszystkie maxxisy. Bierz 2.5 i tyle.

: 04.02.2012 00:05:10
autor: Maciex09
na przód na milion minionka wezmę, na tył to sie jeszcze zastanowie :)

: 04.02.2012 01:13:20
autor: .proXof
Spaced pisze:Front na przód, hill roller na tył.
Wiesz co, mam obecnie taki komplet też w HT 2,35. Średnio jestem z niego zadowolony, raczej skłaniałbym się ku komplecie DHF. Na przód 2,5 w mieszance 42a, a na tył 2,35 i obowiązkowo dwa płaty. Przednia nie koniecznie w podwójnym oplocie (opcja redukcji wagi).

: 04.02.2012 01:33:49
autor: Spaced
.proXof pisze:Wiesz co, mam obecnie taki komplet też w HT 2,35. Średnio jestem z niego zadowolony, raczej skłaniałbym się ku komplecie DHF. Na przód 2,5 w mieszance 42a, a na tył 2,35 i obowiązkowo dwa płaty. Przednia nie koniecznie w podwójnym oplocie (opcja redukcji wagi).
Jezdzisz gdzies poza lokalnymi trasami? Bo DHF gdziekolwiek gdzie jest stromiej ma zerowe hamowanie i to niestety jest BARDZO widoczne.

Do HR trzeba sie przyzwyczaić bo bardziej w drift wchodzi ale to jest w miare przewidywalne. I tak ma wiecej trakcji niz DHR i sie od niego lepiej toczy, przy czym hamule lepiej od DHFa. Przerobiłem własciwie wszystkie warianty opon maxxisa poza nowymi HR i Minionami. Można pomyśleć o HR2 albo Minionie 2 na tył.

A co do 1ply na przodzie to juz nic nie bede mówic. 1ply = gorsza przyczepnosc bo albo trzeba dawac wieksze cisnienie albo bedzie opona pływac.

: 04.02.2012 12:07:01
autor: maciek000111999
dolacze sie , co bedzie lepsze na tyl
Schwalbe Muddy Mary 26x2,35 Downhill G-Gluey
czy
minion front 2,5 60a

: 04.02.2012 16:58:40
autor: .proXof
Spaced pisze:Jezdzisz gdzies poza lokalnymi trasami? Bo DHF gdziekolwiek gdzie jest stromiej ma zerowe hamowanie i to niestety jest BARDZO widoczne.
Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf ;) ok 10 dni jazdy. Na lokalnych tasach u siebie stosowałem DHF na przodzie i DHR na tyle oba 2,5 42a ST. Na Kielce zamieniłem się z bratem i to on stosował DHF i DHR. Obaj stwierdzamy że dla sam lepiej komplet DHF, zresztą takie rozwiązanie widziałem już u kilkunastu osób i są naprawdę zadowoleni.
Spaced pisze:A co do 1ply na przodzie to juz nic nie bede mówic. 1ply = gorsza przyczepnosc bo albo trzeba dawac wieksze cisnienie albo bedzie opona pływac.
Stwierdziłem tak na podstawie własnych doświadczenie, a nie wiedzy teoretycznej, albo ze ktoś gdzieś mi tak powiedział czy tak przeczytałem. Ciśnienie ustawiam wedle moich potrzeb do danych warunków. Wybieram 1-ply dlatego, że rzadko przebijam przednią dętkę i nie widzę sensu zakładania 2-ply. Takie jest moje zdanie i autor tematu jeśli chce to weźmie to pod uwagę. W moi zdaniem powinno się używać to czego ja chce, a nie to co jest modne, czy jest "lepsze".

: 04.02.2012 17:16:38
autor: miki_ck
.proXof pisze:Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf
Ale przecież tutaj hamuje się tak naprawdę dopiero na dole góry :roll:
Komplet 2x DHF bardzo fajnie się prowadzi, ale tak jak Spaced zaznaczał na tyle nie hamuje zbyt dobrze.
DHR miałem jednego 42a i rewelacji nie ma, faktycznie lepiej kupić High Rollera na tył.

A do dh to tylko opony 2ply i nie tylko o pływanie przy niskim ciśnieniu chodzi.
Boczne ścianki mocno się zużywają (przynajmniej przy mojej jeździe), z 2ply starcza ich spokojnie do czasu kiedy się bieżnik zużyje. Ale przy 1ply na przodzie było tak, że bieżnika jeszcze zostawało całkiem sporo ale boki już były tak przetarte, że snejki co chwilę ;)

: 04.02.2012 17:25:36
autor: Spaced
.proXof pisze:Męczyłem głównie na tym zestawie kielecki Telegraf ok 10 dni jazdy. Na lokalnych tasach u siebie stosowałem DHF na przodzie i DHR na tyle oba 2,5 42a ST. Na Kielce zamieniłem się z bratem i to on stosował DHF i DHR. Obaj stwierdzamy że dla sam lepiej komplet DHF, zresztą takie rozwiązanie widziałem już u kilkunastu osób i są naprawdę zadowoleni.
No to pojedz gdzies gdzie jest stromo. Dobrym przykładem jest trasa Karpia na Żarze żeby zagranicznych przykładów nie podawać. W 1 miejscu jest tam scianka. Jechalismy raz w 8 osób. 3 osoby w grupie dhfx2, reszta inne. Zgadnij kto sie w zakret na sciance nie zmiescił? Osoby z 2 dhfami w tym ja. Tak pewnie by sie dało z idealna techniką ale róznica w hamowaniu była DUŻA.
.proXof pisze:Stwierdziłem tak na podstawie własnych doświadczenie, a nie wiedzy teoretycznej, albo ze ktoś gdzieś mi tak powiedział czy tak przeczytałem. Ciśnienie ustawiam wedle moich potrzeb do danych warunków. Wybieram 1-ply dlatego, że rzadko przebijam przednią dętkę i nie widzę sensu zakładania 2-ply. Takie jest moje zdanie i autor tematu jeśli chce to weźmie to pod uwagę. W moi zdaniem powinno się używać to czego ja chce, a nie to co jest modne, czy jest "lepsze".
Nie sugeruje ci wiedzy teoretycznej. Na traski lokalne 1 ply jest ok. Jak nie macie tam band gdzie wchodzi sie ostro czy wysokich predkosci to spoko ale uwierz mi przerobiłem w zyciu troche głupich eksperymentów z oponami. Jak ci nie pływa 1ply przy danym cisnieniu to znaczy, że z 2ply mógłbyś mieć niższe = lepszą trakcje. Na prawde nie trzeba jezdzić szybko by to poczuć. Wiec i tak coś tracisz z 1ply. Wiec chłopie nie sugeruj mi mody. Podwójny oplot nie jest do przebijania dętek.

: 04.02.2012 18:12:03
autor: deviz
Spaced pisze:Nie sugeruje ci wiedzy teoretycznej. Na traski lokalne 1 ply jest ok. Jak nie macie tam band gdzie wchodzi sie ostro czy wysokich predkosci to spoko ale uwierz mi przerobiłem w zyciu troche głupich eksperymentów z oponami. Jak ci nie pływa 1ply przy danym cisnieniu to znaczy, że z 2ply mógłbyś mieć niższe = lepszą trakcje. Na prawde nie trzeba jezdzić szybko by to poczuć. Wiec i tak coś tracisz z 1ply. Wiec chłopie nie sugeruj mi mody. Podwójny oplot nie jest do przebijania dętek.
Co racja to racja!!

: 06.02.2012 17:32:39
autor: Dh.Matt
A opony do FR jakie możecie polecić? Chociaż zazwyczaj musze wnosić rower na góre. Dlatego też myślałem o zwykłych zjazdowych i teraz nie wiem co wybrać. Może na przód zjazdowa, a tył jakaś FR?

: 06.02.2012 18:39:03
autor: Las3k_91 Ldz
Co masz na myśli pisząc opona do FR? WTB Timberwolf 2.5'... 1.5kg, można jeździć bez tras. Miałem, polecam. Mam jeszcze ponad pół w sumie :D