Strona 1 z 1

risse trixxy amortyzator przedni, serwis ocena.

: 14.02.2012 20:19:31
autor: Wolan
Witam!

W nowym rowerze mam przedni amor Risse Trixxy. Robie mu serwis(wymiana oleju uszczelniaczy, polerowanie lag)

I napotkałem pewny problem gdyż nie jestem do końca pewny jak go zalać prawidłowo.Amor mam taki

: http://www.pinkbike.com/photo/384318/


i teraz po rozebrania w amorze mam taki olejowy tlumik wkręcany w lage i zalany szczelnie olejem(elementy pracujące są uszczelnione oringami)

daje foto o co mi chodzi:
P140212_19.43.jpg

w elemencie zaznaczonym na czerwono jest normlanie zalany olejem.

I teraz moje pytanie mam go rozebrać, zalać olejem tak jak napisano w manualu i złozyć do kupy ?
co w tedy z lagą pracującą w goleniu ? też mam tam walć olej ? w goleniach są uszczelniacze takie jak w zawieszeniu motocyklowym, teflon nie jest mocno wytarty a uszczelniacze ładnie trzymają. Powiedżcie mi jak to zrobić zalewam olejem srebrny element ten zanaczony na zdjęciu, wkręci do lagi, lage w goleń i co dalej ? ?

Mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi. jak nie to napisze to inaczej

aaa co myślicie o tym zawiasie tak wogóle ? nadaje się to wogóle do dh ? czy nie zabradzo ? bedzie pracował w ramie norco vps z dumperem fox dhx3 .
:)

: 14.02.2012 20:26:31
autor: boogiel
A Ty zooma nie masz czasem w swoim monstrum?
ps. Dalej chcesz adpter?

: 14.02.2012 20:27:54
autor: Wolan
Boogielku dlugo cie nie było i nie wiesz ze mam drugi rower, tak dalej chce :)

: 14.02.2012 20:32:05
autor: pietryna
Jeśli jest szczelny to albo jest to taka kąpiel olejowa w środku - nie jest zalany do pełna i powietrze które tam jest pozwala tłokowi na wciśnięcie się. Albo właśnie wszystko jest pod ciśnieniem 6-15bar i jak zaczniesz rozkręcać to strzeli.

: 14.02.2012 20:33:42
autor: Wolan
na pewno nie jest pompowany
manual
: http://www.risseracing.com/Products/For ... manual.pdf

czyli na zewnącz też powinna byc kompiel w oleju ?

: 14.02.2012 21:35:29
autor: pietryna
Jeśli ma olejowe uszczelki to tak.

: 14.02.2012 21:41:50
autor: Wolan
no ma więc powinna, tylko kurcze ile tego oleju ? to co jest podane w manualu dotyczy tylko tych tłumików ?

co myślicie wogóle o tym amortzatorze?

: 14.02.2012 21:50:06
autor: boogiel
był o nim temat, który bynajmniej nie nastrajał pozytywnie do niego.
Ale mało osób ma ten sprzęt i mało osób się wypowie na jego temat.

: 14.02.2012 21:58:28
autor: Wolan
no rozumię, złoże i zobaczymy jak będzie pracował, tylko nie wiem jakim olejem zalać golenie tam gdzie są sprężyny, bo tlumiki 5W motocyklowym.

: 14.02.2012 22:48:07
autor: pietryna
15wt

Do USD raczej sporo tego oleju musisz wlać. Nie patrzyłem jaki jest pozom w shiverze(coś o 80mm głębokości lustra przy wciśniętym amorze było). Musi obmywać ślizgi.

: 14.02.2012 22:57:41
autor: Wolan
15wt ? to do goleni tak ? bo jak dobrze wyczytałem w manualu to do tłumika 5W i też taki bym chciał zalać zeby nie było za twardo znowu. do goleni to już wsumie obojętne byle go bylo na tyle by ładnie te sliżgi oblewał i smarował i wydaje mi sie ze powinno byc ok jednak czy dobrze myśle ?

: 14.02.2012 23:09:11
autor: muras
Przypomniałeś mi dzieiństwo ;) Jeśli to rocznik z zamkniętym tlumikiem taki jakiego ja miałem to musisz mieć ifp taki jak w damperze i na tłumiku ugiętym o wartość skoku lejesz do pełna, wkładasz ifp i wyciągasz tlumik do pozycji wyprostowanej. W ten sposób wsysasz ifp i pozostałe miejsce to zbiornik wyrównawczy który jest pompowany. Z tyłu haka koła masz taką płaską śrubę z zaworkiem w postaci gumowego wałka (idiotyczne rozwiązanie) wbijasz w niego końcówkę z igłą i minimalnie pompujesz. A ślizgi chodziły na smarze, chociaż ja zalewałem olejem maszynowym... takie czasy ;) Powodzenia !!

: 14.02.2012 23:36:30
autor: Schokowafel
IFP lepiej by było wcisnac palcem ile sie da a potem podczas pompowania tłok sam sie wysunie. Jak pociagniesz za tlok to pod ifp moze zassac powietrza i tlumik bedzie zapowietrzony ;)