Strona 1 z 2

Rama Giant Glory - co i jak

: 16.02.2012 18:08:27
autor: Freddy
Witam !

Mam możliwość kupienia od znajomego ramy Giant Glory 08' DH z damperem FOX DHX 5.0 lub Roco R (do wyboru) za 2tys.

Ramka jest nieco porysowana jednak oprócz tego jest w niezłej kondycji (żadnych spawów niefabrycznych , luzów itp).

Ile jest normalnie warta ta rama ?

Czy w miare możliwości jest opcja złożyć na niej całego roweru poniżej 20kg?

: 16.02.2012 18:14:01
autor: maciek000111999
ja bym bral dhx

jak za 2k to ja bym bral bez pytania , ja za swoja dalem 2500 w stanie bdb
a glory nawet chodza po ok 3k

mysle ze spokojnie da rade zlozyc glory do 20kg

: 16.02.2012 18:21:33
autor: Las3k_91 Ldz
Freddy pisze:Czy w miare możliwości jest opcja złożyć na niej całego roweru poniżej 20kg?
http://www.pinkbike.com/photo/2705465/ DH jest trochę cięższa, ale jak się zepniesz, to i poniżej 16 zrobisz. Dziwne pytanie.

: 16.02.2012 19:06:08
autor: off_road
Glorka jest ciezsza od innych ram o 1kg :)
Wiec jak kto ma 17kg to mozesz zrobic 18 smiało a da sie nizej :)

Co do ceny z damperem od 2300 do 2900 zalezy jak lezy ;)
Swoją musze zważyć :D bo juz pare lekkich czesci jest hehe

: 16.02.2012 19:08:07
autor: superbiker5001
Moja waży 18,7 na oponach 2 ply na raczej tanszych czesciach.

: 16.02.2012 19:58:02
autor: LisuKrakow
2 tys to jak za darmo za rame z damperem, oczywiscie bierz dhx.
moja glorka wazyla w granicach 18kg a nie byla przelajtowana, poprostu rozsadna i do tego ti spring.

: 16.02.2012 21:30:43
autor: off_road
TI spring, alu ośka i inne stery :) to podstawa w tej ramie

: 17.02.2012 22:58:40
autor: frango
Glory, w wersji DH ważyła 6kg z damperem (DHXem), w wersji FR była lżejsza, ale Rocco, który był w komplecie, był, z kolei, sporo cięższy niż DHX, co w rezultacie dawało podobną wagę całości. Poza tym, Rocco był za wolno zestrojony do tej ramy.
Jak piszą moim poprzednicy, zmiana sterów na takie na maszynach, osi na aluminiową, to już 200g do przodu.
Nie ładowałbym tytanowej sprężyny do ramy za 2k, to bo przerost formy nad treścią.
Złóż/kup koła co nie będą za ciężkie, wsadź Boxxera Team, a jak masz ciut więcej kasy, to przerób go na powietrze, heble typu Elixir lub nowy SLX, komponenty np. Dartmoora.
Trudno powiedzieć ile wydasz, ale rower raczej powinien ważyć ok. 18kg.

BTW, fajna Glorka, Las3k_91 Ldz ;>

: 18.02.2012 02:22:42
autor: Las3k_91 Ldz
frango pisze:BTW, fajna Glorka, Las3k_91 Ldz ;>
Fajna, przemyślanie zbudowana, tylko aż się o Angleseta prosi jak dla mnie :mrgreen:

Mój ziomek zbudował Glorkę DH na 2x powietrzu i całkiem sensownie to waży, może nie 17kg, ale nie ma tragedii. Airy na tył wychodzą lżej i taniej niż Ti spring. Problem jest taki, że lekkiej korby się do tej ramy nie założy.
http://www.pinkbike.com/photo/6977641/

: 18.02.2012 08:55:22
autor: off_road
frango pisze:Nie ładowałbym tytanowej sprężyny do ramy za 2k, to bo przerost formy nad treścią.
Szybkie przeliczenie:
moja Ti: 179g kupiona za 200zł
stalowa: 502g sprzedana za 80zł

323g za 120zł :) Faktycznie przerost formy nad treścią...
You make my day ;]

4.75kg wazy glorka DH z:
- zaciskiem podsiodlowym
- srubami dampera
- bieżniami sterów

Obrazek

Wagi poszczegolnych damperow wszystkie 241mm:

DHX 5: 441g
DHX RC4: 453g
ELKA STAGE 5: 471g
CCDB: 478g
AVALANCHE CHUBIE: 531g
ROCO: 563g

: 18.02.2012 12:43:45
autor: Vin_OSW
off_road pisze:Wagi poszczegolnych damperow wszystkie 241mm:

DHX 5: 441g
DHX RC4: 453g
ELKA STAGE 5: 471g
CCDB: 478g
AVALANCHE CHUBIE: 531g
ROCO: 563g
Bez sprężyn

: 18.02.2012 12:50:01
autor: mlynooo
off_road pisze:Szybkie przeliczenie:
moja Ti: 179g kupiona za 200zł
stalowa: 502g sprzedana za 80zł

323g za 120zł Faktycznie przerost formy nad treścią...
You make my day ;]

załatw mi Ti za 200 zl plix !!

: 18.02.2012 12:51:19
autor: off_road
Vin_OSW pisze:Bez sprężyn
to chyba jasne, ze bez springow ;)
mlynooo pisze:załatw mi Ti za 200 zl plix !!
Na allegro zanabyłem okazyjnie :) cza tam zerkac od czasu do czasu :P

: 18.02.2012 13:31:19
autor: GgG
Las3k_91 Ldz pisze:Problem jest taki, że lekkiej korby się do tej ramy nie założy.
Shimano xt
off_road pisze:Na allegro zanabyłem okazyjnie :) cza tam zerkac od czasu do czasu :P
Tak tylko że kupiłeś bardzo miękką sprężynę do dampera 200mm. To jest normalna cena dla takiego czegoś, a popatrz po np 400-500lbs dedykowane pod 222 lub 241.

: 18.02.2012 13:37:49
autor: Spaced
Las3k_91 Ldz pisze:Problem jest taki, że lekkiej korby się do tej ramy nie założy.
Gravity lighty sa stosunkowo lekkie. Ja na atlasie do 16.4kg zszedłem na mojej ramie 1kg lzejszej od glory wiec 17.4kg osiągalne.

: 18.02.2012 13:47:07
autor: off_road
GgG pisze:Tak tylko że kupiłeś bardzo miękką sprężynę do dampera 200mm
Nie przesadzajmy ;) do 216/222mm

: 18.02.2012 14:48:48
autor: LisuKrakow
no wlasnie ;p ja za swoja do 241 dalem 400zl za 400ibs i to jest normalna cena bo za tyle tez ja sprzedalem po sezonie ;P

: 18.02.2012 15:11:45
autor: zachar
Las3k_91 Ldz pisze:Problem jest taki, że lekkiej korby się do tej ramy nie założy.
Descendant,Xt, Gravity.
Moja glorka wyszła około 18,9kg z tym że na kołach mam jeszcze w miarę dużo do zejścia :P

: 18.02.2012 22:48:16
autor: frango
off_road, jakiej długości i twardości sprężyna Ti wazy 179g? ;> Na myśl przychodzi mi tylko krótka i miękka Progressive. Czyli raczej taka nie go Glory.
Oczywiście, że można trafić sprężynę okazyjnie, ale...
Las3k_91 Ldz, po tym jak przesiadłem się na nową Glory z RC4 zrozumiałem, że stockowy DHX Air do tego zawieszenia nie nadaje. Jak do wyśle do Push albo do TF racing, to tak... ale znów, tania impreza to nie jest.
Myślę, że łatwiej, taniej i z większym pożytkiem można urwać wagę ze starej Glory w innych miejscach :)