Strona 1 z 1

Code'y + Goodridge + serwis hamulcy

: 18.02.2012 14:03:19
autor: MUSZEL
Witam.
Tak ostatnio myślałem zadbać bardziej o swoje Cody (te starsze,08).
Pomyślałem zakupić przewody Goodridge i przy okazji wykonać pare operacji serwisowych. Lecz najpierw mam pare pytań do użytkowników :)

1. Ile kosztowałby komplet przewodów i końcówek na oba hamulce? Gdzie najtaniej, powiedzmy CRC,
2. Czy to sie oplaca? W sensie, jak są odczuwalne różnice?
3. Czy jak odkręce przewód raz, to już oliwki przy klamce i zacisku są do wymiany?
4. Sprawy serwisowe... Czytałem o cieknących tłoczkach, aż sprawdziłem swoje, na szczęście nie ciekną. Ale myślałem przy okazji rozebrać zacisk, może czymś przesmarować uszczelki na tłoczkach? I w klamce na tłoku? Pytanie czym :) i na co zwrócić szczególną uwage, na co uważać?
Chciałbym po prostu, by hamulce posłużył mi jeszcze długo i bezawaryjnie. Dla jasności mam zalane Dotem 4 i klocki Accenta spiekane metaliczne.

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

: 18.02.2012 14:21:18
autor: Utaasz
1. Ja za komplet do swoich Code płaciłem 66Ł jakieś 3 lata temu.
2. Przewody Avida są dosyć kiepskie. Przy długich trasach i częstych hamowaniach klamki potrafiły się zrobić naprawdę gumowe. Taka sytuacja nie występuje z przewodami Goodridge. Polecałbym Ci jeszcze kupno jakiegoś dobrego płynu - Motul RBF600/660.
3. Nie.
4. Uszczelki na tłoczku w klamce smaruję smarem PitStopa. Taka pomarańczowa maź :)

: 18.02.2012 15:15:43
autor: Spaced
Utaasz pisze:Przewody Avida są dosyć kiepskie. Przy długich trasach i częstych hamowaniach klamki potrafiły się zrobić naprawdę gumowe. Taka sytuacja nie występuje z przewodami Goodridge. Polecałbym Ci jeszcze kupno jakiegoś dobrego płynu - Motul RBF600/660.
Do tego przewody goodridge utwardzają klamke. Zwłaszcza w Avidach gdzie przewód jest bardzo miekki.

: 18.02.2012 15:28:12
autor: klexuh
Ja wszystko w Avidach smaruje dotem i zawsze dzialaja jak trzeba. Natomiast intryguje mnie inna rzecz- w kazdych avidach z jakimi mialem stycznosc ( nie koniecznie moje, code, juicy, rozne ) w zbiorniczku wyrownawczym zbiera sie straszny syf. U mnie az skorupa sie z tego zrobila zatykajac odplyw ze zbiorniczka. Moze ktos wie skad sie to bierze? Z przewodow?

: 18.02.2012 15:31:58
autor: pietryna
ak47 mówił że to uszczelka. Ta na końcu tłoka.

U mnie w code wyraźnie było widać że w starym tłoku uszczelka na wysokości odpływu z rezerwuaru była "zdrapana". Przez to że jest on jest tylko przewiercony(czy ewentualnie jest częścią odlewu) ma on ostre brzegi. jeśli by je wyszlifować to uszczelka powinna przestać się rozsypywać.

: 19.02.2012 13:59:54
autor: MUSZEL
Utaasz a czy mógłbyś, lub kto inny mógłby, pomóc mi, pokazać linki, co konkretnie kupić? Jakie przewody, jakie końcówki i co tam ma jeszcze być, nie wiem... Po prostu jestem w tym temacie zielony i nie chce kupić czegoś co nie pasuje :)

: 19.02.2012 16:04:57
autor: Utaasz

: 19.02.2012 17:07:28
autor: lupo
Warto skorzystać z tutoriala http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... +goodridge
Przydatny tekst, choć polecam jednak odcięcie ok. 3-4mm tworzywowego oplotu, inaczej praktycznie niemożliwym jest wzajemne skręcenie końcówek. Nie wiem jak udało się to autorowi:)
Zdecydowanie czuć różnicę, klamka jest twardsza i nie zapada się po dłuższym postoju jak to zwykle w Code'ach bywa.

: 19.02.2012 21:59:55
autor: MUSZEL
ok, dzięki wielkie chłopaki, pomogliście :)

: 20.02.2012 11:15:55
autor: pit240
też myślę nad założeniem do swoich codów stalowych oplotów. Da się je dostać w PL w rozsądnych cenach czy faktycznie lepiej CRC? Może wie ktoś gdzie na śląsku(od Wrocławia do Katowic) w rozsądnych cenach złożą mi to do kupy? Nie chcę tego robić sam jeśli nie są to kosmiczne pieniądze.

: 20.02.2012 12:18:52
autor: GgG
pit240 pisze:Da się je dostać w PL w rozsądnych cenach czy faktycznie lepiej CRC?

A co to za różnica? Zamawiasz płacisz i czekasz na paczkę, nie ważne skąd idzie.

: 20.02.2012 16:45:24
autor: pit240
ale może razem z częściami ktoś oferuje usługę i dlatego mnie to interesuje

: 21.02.2012 07:46:05
autor: MUSZEL
Utaasz jeszcze jedno pytanie mam. Jakie są przeciwwskazania do smarowania tłoczka w klamce i zacisku? Czym nie wolno smarować? Bo podałeś nazwe smaru jakiego używasz, ale wiem, że te uszczelki można łatwo "uszkodzić"

: 21.02.2012 12:09:22
autor: lupo
w PL ze stalowych przewodów jest dostępny Unex http://vincere.pl/sklep/index.php?k6,hamulce