Strona 1 z 1

Skutki jazdy z zapowietrzonym damperem

: 24.02.2012 12:29:18
autor: Felcik
Mam damper KS 508, wiem że cudo to nie jest, ale na razie muszę z niego korzystać. Gdy kupiłem ramę razem z nim, nie wiedziałem że nie jest napompowany. Jadąc rowerem zauważyłem że tłucze się na małych nierównościach. Na postoju sprawdziłem co i jak i okazało się że jest zapowietrzony (tłumi od pewnego momentu). I teraz pytanie czy mogę jeździć z zapowietrzonym damperem i nic się z nim nie będzie działo? Czy muszę go koniecznie odpowietrzyć? Czy gdybym teraz go napompował, jest możliwość że problem zniknie? :( Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam ! Jeśli taki temat już był to przepraszam, jednak szukałem i o skutkach jazdy z zapowietrzonym damperem nic nie znalazłem.

: 24.02.2012 12:35:00
autor: pietryna
Problem nie zniknie. Jak nie ma tłumienia powrotu na początku skoku to ostatecznie zacznie się tłuc i może się rozsypać. Jeśli tłumi sam początek a tłumienie znika dalej to teoretycznie nic nie powinno się stać.

: 24.02.2012 14:11:16
autor: Felcik
Jest to na początku skoku, później tłumi. W takim razie ma ktoś może instrukcję jak serwisować ten damper ? Dopiero zaczynam w tym sporcie i jestem jeszcze zielony ;)

: 24.02.2012 18:13:29
autor: oski 34
Ja miałem to samo, olałem temat, pewnego dnia się rozleciał i do domu dojechałem z samą sprężyną włożoną między ramę a wahacz :mrgreen: Wg mnie naprawianie tego dampera przypomina rzeźbienie w gównie, pojeździj jeszcze chwilę, a jak uzbierasz kup coś porządnego ;)

: 24.02.2012 18:17:59
autor: DH-luka
oski 34 pisze:Wg mnie naprawianie tego dampera przypomina rzeźbienie w gównie
ode mnie za to dostajesz zlota czcionke ;)

: 24.02.2012 21:42:38
autor: karkov
byc moze jest to objaw glebokiej niewiedzy ale jakie sa typowe objawy zapowietrzenia dampera ,?

: 24.02.2012 22:24:22
autor: off_road
1. Mega syczenie.
2. Mega stukanie
3. Brak tlumienia w pewnej fazie skoku
4. Damper po jeździe wraca w dwoch niezaleznych czesciach :D

: 25.02.2012 08:37:24
autor: karkov
jesli chodzi o dhx4.0 jak mozna odpowietrzyc ten damper,niepokoi mnie lekkie stukanie ,nie chce skonczyc na punkcie 4..

: 25.02.2012 09:01:36
autor: pietryna
FOX Racing Shox - Service Center Information (MTB)

Ściągasz to i się cieszysz. Albo szukasz czegoś po polsku. Na hcfr było chyba.

: 25.02.2012 10:02:11
autor: karkov
znalazłem skan artykułu z gazety bodajze bike action , jesli dobrze rozumiec w gre wchodzi stoswoanie sie do poniższych wskazówek i wszystko powinno byc ok?

: 25.02.2012 11:01:58
autor: pietryna
Serwisowanie dampera jest prostsze niż poskładanie rozebranej przerzutki. O manetce już nie wspominając...

Jeśli znalazłeś manual do dhxa to na pewno nic się nie stanie.

: 25.02.2012 12:34:10
autor: karkov
ok miło słyszec ,oczywiscie nie ma to róznicy czy uzyje oleju z motorexa czy innej firmy?wydaje mi sie ze chodzi tylko o parametr 5w ?pytam bo mam tylko dostep do motorexa

: 25.02.2012 13:13:13
autor: MichaelBiker
niewazne jakiej firmy, wazne zeby byl do ZAWIESZEN ;) motorex, castrol, motul, silicolene jedne z lepszych ;) w dhx-a 4.0 robilem, zalewalem 5w i fajnie to smigalo wiec luz ;)

: 25.02.2012 13:49:34
autor: pietryna
Olej ma mieć być jakoś 30w10 z tabel. 10w przy 100*C i 30w w 40*C

Tylko to realna lepkość. Ta deklarowana na opakowaniu najczęściej jest niepoprawna albo odnosi się do lepkości w 100*C

: 25.02.2012 17:46:22
autor: Felcik
Ponawiam moje pytanie, ma ktoś jakiś artykuł/ filmik jak serwisować kind shocka, bo na razie muszę na nim jeździć? ;)

Re: Skutki jazdy z zapowietrzonym damperem

: 25.02.2012 18:09:12
autor: LestatBiker
Mocujesz damper w imadle. albo mocujesz na podłodze żeby luźno latał i z całej siły używasz tego urządzenia i patrzysz jak damper sam się odpowietrza, samoczynnie wymienia uszczelki, pompuje i zmienia olej.