Strona 1 z 1

Problem z hamulcami Shimano SAINT

: 28.02.2012 12:02:22
autor: Fallout
Kupiłem używane hamulce jakieś pół roku temu ale nawet po nich było widać, że były praktycznie nowe, tak jak obiecywał sprzedający. Jeszcze nei dotarte, tarcze prościutkie (na pająku centerlock). Przedni hamulec (tarcza 203mm) się dotarł i jest raczej ok. JEdnak tylni hampel (tarcza 180mm) od początku ma jakąś małą siłę hamowania. Kumpel mi go odpowietrzał, kombinował z oryginalnym zestawem serwisoym shimano no i bez zmian. Po tych operacjach zarówno przednie jak i tylne klocki i tarcze odtłuściłem i wyczyściłem do błysku. Przód po 15 minutach zaczął hamowaćjak należy a tył może trochę lepiej ale jednak nie popodskakuję na tylnym kole bo popuszcza. Zależy mi na tym, żeby obydwa hamulce były mocne jak żyleta, poradzicie coś ?

: 28.02.2012 12:11:16
autor: LestatBiker
W tyle wciśnij 2 razy klamkę na sucho przy odkręconym zacisku, albo na próbę jednen raz, moim slx to pomogło żeby nieco je wzmocnić, bo wtedy delikatnie przybliżysz klocki względem tarczy.

: 28.02.2012 12:37:05
autor: mlynooo
Moze klocki ci sie koncza albo sa jakies bylejakie

: 28.02.2012 13:23:26
autor: DH-luka
sprawdz jezcze czy Ci nie cieknie naokolo tloczkow.
zdejmij zacisk, wsadz cos pomiedzy klocki (moze ta plastikowa wkladke z ktora przychodza hample)
naciskaj dzwignie i patrz na okolo poruszajacych sie tloczkow czy nie pojawiaja sie babelki.
ja tak mialem w saincie. troszke cieklo i szlo na klocek.

a masz dobrze ustawiona tarcze ? - dokladnie po srodku miedzy klockami. i czy powierzchnia styku jest ok.

: 28.02.2012 14:29:55
autor: Fallout
Wcisnę jeszcze raz na zdjętym zacisku i dam znać (po 17 dziś ;P) Klocki są oryginalne do saintów i tak jak oglądałem to mają jednakową warstwę okładziny po około 1-1.5mm chociaż dzisiaj dokładnie sprawdzę suwmiarką :)

: 28.02.2012 14:53:41
autor: Spaced
Jak masz 1mm to spokojnie hamowac powinienes. Champery na mega srace zjechałem na <0.5mm na saintach.

Albo taki syf złapałeś/zeszkliłes klocki ze nic nie pomaga ale ja bym sprawdził jak tłoczki pracuja po wyjeciu klocków.

: 28.02.2012 15:05:55
autor: Fallout
Spaced a jak dokładnie powinny pracować?

: 28.02.2012 17:57:50
autor: krise
Przy naciskaniu klamki tłoczki wychodzą równo z obu stron bez zacinania i równie elegancko wracają do środka. Ale nie wypychaj ich za mocno!
Proponuję zaopatrzyć się w butelkę acetonu, bo czyści lepiej niż benzyna.
Czasem może pomóc też delikatne przetarcie klocków papierkiem ściernym.
Poza tym pilnuj dokładnego ustawienia zacisku.

: 29.02.2012 08:13:07
autor: Fallout
Zmierzyłem klocki z tyłu i sama okładzina ma około 1,9mm ! Tłoczki wychodzą niekoniecznie równo ale zdecydowanie płynnie i bez żadnych zgrzytów. Kultura pracy klamki na najwyższym poziomie. Trochę podpompowałem, klamka twardsza ale mimo to, zacisk popuszcza przy większej sile. Zauważyłem, że po 20 minutowej jeździe (świeżo wyczyszczony i zmatowiony papierem ściernym klocek) zeszklił się. Nie wiem.. może to tarcza ?? Wszystko ostatnio myłem dokładnie ciepłą wodą z płynem do mycia naczyń..

: 29.02.2012 08:25:05
autor: SeraaX
a to saint br-m810 i seryjne klocki? I jakie tarcze?
Mi się tak kiepskie klocki tak zachowywały kiedyś.

: 29.02.2012 09:06:39
autor: Fallout
Tak, to są 810. Klocki fabryczn: http://www.rowerowy.com/czesci/klocki_h ... imano_dos2
A tarcze to ciężko mi powiedzieć jakie dokładnie ale jakieś na centerlock na czarnym, aluminiowym pająku. (trochę pstrykają na nitach podczas hamowania i mają jakiś leciutki luz no ale ponoć przy nitach to normalne ?:P)

: 29.02.2012 11:24:55
autor: misiopysio
Zamień klocki tył z przodem,jak nic się nie zmieni to wiesz że klocki są ok:)

: 01.03.2012 07:55:58
autor: Fallout
Zamieniłem klocki przód z tyłem i teraz zarówno i przód jak i tył popuszczają.. Przed zmianą jeździłem jeszcze wczoraj i ten przód wcale tak nie wgniatał w fotel swoją siłą. Problem z tylnym hamulcem znacie. NAtomiast z przodu sprawa wygląda tak, że jak chcę ustawić zacisk, żeby nie szorował o tarczę żadnym z klocków to przy leciutkim dokręceniu i nacisnieciu klamki ustawia się idealnie. Niestety ale kiedy dokręcam zacisk mocniej to musi się on nachylać w którąś stronę i mimo, że był idealnie ustawiony to zaczyna szorować (nawet podczas dokręcania na zaciśniętej mocno klamce). Jestem już podłamany :/ Bardzo się wstrzymywałem, żeby nie zabluzgać się na śmierć w tym temacie dlatego też, proszę kogoś o pomoc bo mnie chu....steczka strzeli w pysk..

Dodam jeszcze, że obydwie klamki są twarde i raczej nie brak tam ciśnienia..

: 01.03.2012 18:32:01
autor: AdiFreerider
Fallout pisze: (trochę pstrykają na nitach podczas hamowania i mają jakiś leciutki luz no ale ponoć przy nitach to normalne ?:P)
strzelanie po zagrzaniu jest normalne, szczególnie jak stygną, ale luz na nitach nie jest normalny!

: 01.03.2012 18:44:04
autor: reemo
Z moich osobistych doświadczeń z saintami wynika, że odtłuszczanie tarczy ani klocków zazwyczaj nie działa. Niestety. Tym bardziej - jeśli jeden hebel jest ok a drugi lipny, to nie należy przekładać klocków (przy podejrzeniu, że klocki/tarcza uświnione) bo w ten sposób się i przód i tył traci. Skoro są odpowietrzone i tłoki normalnie działają to musi być coś z tarczą albo klockiem. Ludwik i kąpiele w nim nie pomagają. Może tarcze masz już po prostu popalone i wyjechane ? Wstrzymałbym się z klockami póki nie upewnisz się, że tarcze są na 100% dobre

: 13.03.2012 08:57:54
autor: Fallout
Jakie klocki będą najlepsze do tych saintów ? Trochę tego na rynku jest.
Są m.in.:
-shimano metaliczne,
-shimano półmetaliczne,
-zeit metaliczne
-zeit półmetaliczne
-BBB z okładziną organiczną
-BBB z okładziną metaliczną
-EBC gold

itp. ;P
Któe polecicie ? ;)