Strona 1 z 2
Damper Vivid 5.1 vs RC4
: 12.03.2012 08:14:58
autor: KaczorAC1
Witajcie , mam dylemat. Mianowicie stoję przed wyborem dampera. Do wyboru mam : nówka vivid 5.1 2 lata gwarancji oraz używany bez gwary fox dhx rc4. Oba w sumie w podobnej cenie , co polecacie ? Jakies konkretne opinie chętnie zobaczę.
: 12.03.2012 10:31:43
autor: Spaced
Do jakiej ramy?
: 12.03.2012 15:27:52
autor: off_road
Ja bym brał vivida

z 2 powodow:
1. twintube
2. gwarancja
: 12.03.2012 15:39:28
autor: F4rr3ll
off_road pisze: twintube
a co to jest ? bo mam a nie wiem xD
: 12.03.2012 15:58:11
autor: Spaced
off_road pisze:Ja bym brał vivida z 2 powodow:1. twintube2. gwarancja
Ale jak chłop ma bardzo liniową rame to masz ten sam problem co z CCDB

: 12.03.2012 21:57:22
autor: KaczorAC1
Rama to big hit 2010 rok.
: 12.03.2012 22:31:42
autor: AdiFreerider
ja bym wolał Fox'a

: 12.03.2012 22:38:00
autor: KaczorAC1
A ja wolę brunetki... Panowie , konkretne fakty , doświadczenie , a nie co komu się podoba albo woli. Pozdrawiam
: 12.03.2012 22:41:00
autor: Spaced
Big Hit to moim zdaniem vivid byłby lepszy. Progresji tej ramie wiecej nie trzeba. Reszta argumentów jak Off road.
: 12.03.2012 23:53:15
autor: Korli
skoro jest mowa o vivid'dzie i big hit'cie to podepnę się pod temat. Mam nadzieję, że autor tematu nie będzie miał nic przeciwko.
Mianowicie co sądzicie o zakupie vivida 5.1 do big hit'a 2005r spec(single pivot)? Czy warto w ogóle wkładać coś nowszego do tej ramy?(jak tak to jakie zaworowanie A czy B?)
: 13.03.2012 11:04:00
autor: KubaLa
Korli, tam max długość dampera to jest 200 mm. Ciężko znaleźć vivida w tym rozmiarze to raz. Dwa, ta ramka jest masakrycznie słaba, mi pękła w ... 4 miejscach. Raz pod główką i 3 razy na wahaczu. Jeśli jest cała, to weź ja sprzedaj i kup coś normalnego. Ja jeździłem naprawdę delikatnie, tylko raz w górach, przez jeden dzień, to był mój pierwszy full więc się uczyłem. Na początku miałem ten standardowy damper bez zbiorniczka, zapowietrzony i rozwalony jak 150, potem wymieniłem na powietrzne ROCO i była mega poprawa, wiec ja bym celował jednak w tej ramce w coś na sprężynie powietrznej.
: 13.03.2012 12:16:18
autor: Korli
Dzięki za odpowiedź KubaLaPL. Vivid' akurat jest dostępny w tym rozmiarze na rowerowym.
Co do samej ramy to też słyszałem, że jest słaba i wielkich rewelacji nie ma, ale jak na razie trzyma się, zero pęknięć, tym bardziej, że przeżyła co nieco. A za pewnie sprzedaż jej da mi marne zyski, bo to już antyk (można powiedzieć).
: 16.03.2012 18:59:48
autor: KaczorAC1
Jeszcze jedno pytanie Panowie... Czy tulejki z DHX-a pasują do Vivida ?
: 16.03.2012 20:54:18
autor: off_road
Farel twintube na rysunku (vivid ma iglice zamiast jednego regulatora i nie ma jednego od HSC, reszta jak na rysunku) po prostu olej sie przelwa za pomocą dodatkowej tuby w środku, tak jakbys obudował normalnego DHX w jeszcze jedną rure

: 17.03.2012 07:35:48
autor: KaczorAC1
Nikt się nie orientuje jak z tymi tulejkami ? Jaka jest średnica oczka w DHX ?
: 17.03.2012 07:47:35
autor: off_road
: 17.03.2012 08:15:37
autor: KaczorAC1
Zajebista sprawa... Nie napisał już dalej opinii jak to się sprawuje po kilku miesiącach. Szkoda
Parodią jest kupowanie za 50zł tulejek na jedno oczko...
: 17.03.2012 08:22:38
autor: pietryna
Wg mnie te łożyska nie bardzo nadają się do przenoszenia siły którą wywołamy poprzez ściśnięcie ich śrubą. Tam jakieś igiełkowe zewnętrzne trzeba by zastosować.
: 17.03.2012 08:42:22
autor: off_road
Pietryna co Ty chrzanisz?
Zerknij na moje sferyczne i w jaki sposób są zamontowane.
Dociskasz wewnętrzny pierścień i tyle nic wiecej.
Chcesz polemizowac zapraszam do tego tematu:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=69007
Do lozysk tuleje mają wygladac tak:
