Strona 1 z 1

Długość tłumika w damperze.

: 01.04.2012 19:49:03
autor: dominanalog
Witam
Chce kupic damper do swojej ramy Specilized Enduro 2006r.
Seryjnie był tam DHX 5.0 222mm/68mm mam możliwość kupna 222mm/58mm. Jaka bedzie różnica przy innej długości tlumika?

: 01.04.2012 19:56:14
autor: pietryna
Nie spotkałem się jeszcze z damperem 8.75/2.25 ale może... W geometrii nie będzie żadnej jeśli wymiary podajesz prawdziwe. Skoku będzie mniej o kilka cm pewnie. Zależnie od przełożenia.

: 01.04.2012 20:00:17
autor: miki_ck
No będziesz miał mniej skoku (wahacz wcześniej przestanie się uginać).

W ogóle dziwne są te wartości podajesz, na stronie speca w enduro 2006 jest dhx 222/63mm (2,5")

: 01.04.2012 20:04:08
autor: dominanalog
http://allegro.pl/fox-dhx-air-5-0-220mm ... 91523.html

To chciałem kupic:)
Ale z tego wynika ze nie warto skoro strace na skoku.

: 01.04.2012 20:06:51
autor: miki_ck
Koleś który wystawił damper po prostu mierzyć nie umie:P (albo też mierzy nie to, co trzeba)
To jest dhx 200x50mm ;)

: 01.04.2012 20:15:34
autor: dominanalog

: 01.04.2012 22:04:49
autor: LestatBiker
Oczy mnie zabolały. Od kiedy damper ma tłumnik? Wspomaganie ? w ramie sprężyna obok niej tłumnik? wtf? czy moze powinno być ,,Długość skoku w damperze " ?

: 01.04.2012 22:23:37
autor: SeraaX
LestatBiker TŁUMNIK?
śmiejesz się a poprawnie nie jesteś w stanie tego napisać.

Widać ewidentnie że kolega źle zrozumiał bo w aukcji ma jak byk "Długość 220mm OD KONCA DO KOŃCA " czyli zmierzone nie od otworów montażowych (którą też ma podaną w opisie - 200mm), a po prostu najdłuższy wymiar jaki się da zmierzyć.

: 01.04.2012 22:46:58
autor: italios
Być może ja będę miał na sprzedaż fox dhx 5.0 air 2010 222mm...
No chyba, że ktoś zajrzy do tematu niżej i coś doradzi : )

: 02.04.2012 00:17:12
autor: LestatBiker
italios pisze:śmiejesz się a poprawnie nie jesteś w stanie tego napisać.
Faktycznie, popełniłem błąd bo na dodatek autor tematu był głodny.

: 02.04.2012 08:13:55
autor: dominanalog
Daj znac jak bedziesz mial na sprzedaz tego DHX 5.0:)

: 03.04.2012 19:47:32
autor: MUSZEL
Damper nie ma tłumika, bo sam w sobie nim jest. Damper to po prostu zamknięty tłumik ze sprężyną i tyle. Po to wymyślono technologie Twintube, by symulować zwykłego amora typu Marz z tłumikiem z kąpielą olejową.

Podsumowując, pytanie z tematu typu: dlaczego masło jest maślane?

: 03.04.2012 19:59:52
autor: pietryna
Twintube w ccdb dało tyle że olej nie wraca tą samą drogą do rezerwuaru i regulatory są absolutnie niezależne(w sensie nie musi olej się przelewać przez zwrotne otwory w zaworze kompresji). W romicach można było dzięki temu dodać regulację kompresji...

Co do nazewnictwa to już się czepiał nie będę.

: 04.04.2012 09:40:45
autor: off_road
pietryna pisze:(w sensie nie musi olej się przelewać przez zwrotne otwory w zaworze kompresji)
Ty dalej nie rozumiesz jak to działa ;)
Ziom przecież tam dalej są zwrotne zawory w obu sekcjach :P

Coby nie być gołosłownym opa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 04.04.2012 09:47:48
autor: pietryna
Nie mogę znaleźć tych rysunków które sam z resztą chyba wklejałeś. Mam wrażenie że z nich wynikało że olej przelewa się tylko w jedną stronę.

: 04.04.2012 10:10:49
autor: off_road
Mowisz masz :)
Strzalki te w gore po prawej i lewej stronie to wlasnie zawory zwrotne. Ogolnie zasada jest taka ze w jedną strone przez zawor olej leci bez oporu a w przeciwną jest spowalniany. Oczywiscie oba zawory mimo ze są skierowane w tą samą strone puszczają/tłumią do siebie przeciwnie.

Obrazek