Strona 1 z 2

opona zwijana a DH - sprostowanie

: 01.04.2012 22:40:30
autor: Yncy
Witajcie !

Jak to się maja opony zwijane w zjeździe ? Działa ona na takiej samej zasadzie jak drutowa, jest bardziej podatna na przebicia ? Wiem tylko, że decydując się na zwijaną, zyskuję na wadze. Mam ochotę na Intense 909, albo Intrudera, a producent podaje, że to zwijane. Można z powodzeniem używać takie oponki w DH i nie martwić się o snake'i i ześlizgnięcia z obręczy, czy są one zarezerwowane głównie dla XC i szosy ?

: 01.04.2012 22:51:13
autor: piotrmarch
Nie powiem Ci jak z Intensami, ale miałem zwijane Micheliny 2,5" tubeless z grubą ścianką. Oponki dawały radę bardzo wdzięcznie, jednak do momentu kiedy "przydzwoniłem" tylnym kołem w wystający ostry kamień. Pojawiło się przecięcie ok 1-1,5 cm. Po tym wypadku kupiłem Maxxisy 2-ply i już o innych oponach nie chcę słyszeć:)

: 02.04.2012 07:57:08
autor: Krzyś
Ja mam Specializedy zwijane, oplot coś w stylu 1,5 ply i jest fajnie, ale na lokalnych trasach, bo co jak co nie jest to podwójny oplot i na ostrzejszej trasie taka opona raczej nie ogarnie...

: 02.04.2012 08:42:35
autor: Yncy
Chce wiedziec tylko jak zachowuje sie taka opona na obreczy, ta Intensa jest w podwojnym oplocie. :)

: 02.04.2012 08:53:54
autor: eMDe
Mialem intensy - łapałem snejki. Do DH nie polecam zwijanych opon.

: 02.04.2012 09:09:08
autor: masteeff
A ja mam moze glupie pytanie ale ja takiego terminu nigdy nie uzywalem...

Mianowicie.. Co to znaczy "zlapac snejka" ?? wydaje mi sie ze to po prostu "kapec"

: 02.04.2012 09:19:03
autor: Krzyś
Tzn. że na rozwalonej dętce masz dwie dziurki/dwa rozcięcia powstałe od dobicia dętki do obręczy. Trochę to wygląda jakby ci właśnie taki dętko-żerny wąż ją ugryzł, stąd określenie "snake".

: 02.04.2012 09:22:19
autor: Smietana
Krzyś pisze:Tzn. że na rozwalonej dętce masz dwie dziurki/dwa rozcięcia powstałe od dobicia dętki do obręczy. Trochę to wygląda jakby ci właśnie taki dętko-żerny wąż ją ugryzł, stąd określenie "snake".
tak, i jeszcze zaraz po przebiciu syczy jak wąż.

: 02.04.2012 10:01:21
autor: Cubus5
Jeździłem na 909 fro 2ply zwijane i nie polecam w góry. Na lokalnych trasach opona super, wolno się zdziera, dobrze trzyma ale jak się pojedzie w góry to na kamieniach łapie kapcie.

: 02.04.2012 10:09:09
autor: Yncy
No nic, w takim razie zdecyduję się na najpopularniejszego Maxxisa Miniona 2,5 2PLY w mieszance 42/60a na przód. Liczyłem, że znajdę oponę, która bedzie się jakoś wyróżniać, ale trudno. Dzięki za pomoc

opona zwijana a DH - sprostowanie

: 02.04.2012 10:10:15
autor: piotrmarch
Smietana pisze:Krzyś napisał(a):
"Tzn. że na rozwalonej dętce masz dwie dziurki/dwa rozcięcia powstałe od dobicia dętki do obręczy. Trochę to wygląda jakby ci właśnie taki dętko-żerny wąż ją ugryzł, stąd określenie "snake". "


tak, i jeszcze zaraz po przebiciu syczy jak wąż.
Pierwszy raz spotkałem się z takim wyjaśnieniem^^
Polecam na przód 42a na tył 60a.

: 02.04.2012 14:06:24
autor: maxxis
W góry tylko 2x 42 a 2ply jak coś znaczna różnica pomiedzy 60 a

: 02.04.2012 14:07:56
autor: Spaced
Zalezy jakie warunki bo 60a sie duzo lepiej toczy.

: 02.04.2012 14:58:22
autor: AdiFreerider
ja bym wziął 42a przód, 60a tył

jeśli trasa nie jest zbyt hardcore'owa i jesli nie przegniesz z cisnieniem to zwiajana opona da rade NA PRZODZIE. ja w Wisle przez dwa dni jezdzilem na zwijanej oponie, cisnienie 2 bary, oczywiscie tylko na przodzie, z tylu mialem druta na 2ply. na przodzie mialem na przemian, Kenda Nevegal i Panaracer CG 4x. Panaracer swietnie, snake'a nie zlapalem zadnego, nie spadl z obreczy ani razu, a na wadze zyskalem 400g. na Nevegalu tez nie zlapalem snake'a, ale raz mi spadla z obreczy przy glebie. generalnie uzywanie opon zwijanych w DH (mówimy tylko o przodzie) jest mozliwe, ale ryzykowne. na zawodach bym sie o to nie pokusil.

: 02.04.2012 15:28:42
autor: B3ZRADNY
Cały sezon na komplecie Intense DH Fro Lite 2.5 przejeździłem. Jedynie gdzie padały snejki - na tylnej oponie, to trasy w Szczyrku, gdzie zaliczyłem bardzo dużo wypadów. Ciśnienie 1.6 przód, niecałe 2.0 tył.
O jakimś spadaniu opony z obręczy to pierwsze słyszę, nigdy mi się to nie przytrafiło.

: 02.04.2012 16:44:44
autor: Yncy
B3ZRADNY pisze:O jakimś spadaniu opony z obręczy to pierwsze słyszę, nigdy mi się to nie przytrafiło.
Mi się niestety przydarzyło i zmuszony jestem kupić nową oponę na przód ;/ W takim razie Minion na przedzie będzie współpracował z Syncrosem BHT z tyłu ;) Waham się pomiędzy 42, a 60a - mieszkam w górach, co drugi dzień śmigam na traskę i mniej więcej co półtora miesiąca wyskok na porządne trasy na wyciagi. 42 - lepsza przyczepnosć dla początkujacego, ale 60a na ponad sezon powinna wystarczyć, ciężki wybór

Jak myślicie: pakować się w 2.7 do Alexrimsa 24DM (32 mm) pod Duroluxa, czy pozostać przy 2,5 ? Nie chciałbym, żeby opona na przód była cieńsza od Syncrosa na tyle ;D

: 02.04.2012 21:51:07
autor: AdiFreerider
zostaw 2.5, mialem 2.7 i to była przesada. takie jakieś toporne to było...

: 03.04.2012 22:51:15
autor: ravfr
Opona zwijana zamiast drutu na "rancie" , ma włókno aramidowe , weglowe itd , itp . Nie ma to żadnego wpływu na "przebijalność" .
Jeżeli jezdzi się z mniejszymi ciśnieniami niż zaleca producent , zaczynają sie snejki i przesuwanie się opony.
Jezdziłem na Intensach Fro i oprócz tego, ze (w porównaniu do Minionów czy HR) gówniano spisują się w DH a całkiem przyzwoicie w górach nie zauważyłem większych wad.

: 04.04.2012 11:32:11
autor: ablee
eMDe pisze:Mialem intensy - łapałem snejki. Do DH nie polecam zwijanych opon.
Cubus5 pisze:Jeździłem na 909 fro 2ply zwijane i nie polecam w góry. Na lokalnych trasach opona super, wolno się zdziera, dobrze trzyma ale jak się pojedzie w góry to na kamieniach łapie kapcie.
Opony Intensa mają grubsze ścianki niż np. Maxxisy. Przez dwa sezony jezdzilem na DH FRO oraz Intruderach i kapcia nie miałem, ciśnie u mnie w oponach rzadko przekracza 1 bar.
ravfr pisze:Jezdziłem na Intensach Fro i oprócz tego, ze (w porównaniu do Minionów czy HR) gówniano spisują się w DH a całkiem przyzwoicie w górach nie zauważyłem większych wad.
W mokro wilgotnych warunkach trzymają się tak łooooo, ale wynika to głownie z zastosowanej mieszanki 50a. Dzięki niej ścierają się one wolniej. Jedno kosztem drugiego...