Strona 1 z 1

FOX DHX 5.0 Push

: 04.04.2012 15:07:41
autor: himself
Witam,
zwracam się do Was poraz kolejny z problemem z zakresu zawieszenia.
Pacjentem jest w/w FOX DHX 5.0 coil po wizycie w Push (przynajmniej tak informuje naklejka na rezerwuarze i inne niż w stockowym DHX 3.0 brata shimy i ich układ). Problem poleca na tym, że damper nie tłumi od początku skoku. Pierwsze kilka mm (może nawet więcej) ugięcia odbywa się jakby na samej sprężynie, potem dopiero czuć opór 'tłumika'.
Zapowietrzony?
Myślałem, że jest zapowietrzony. Rokręciłem, przelałem; ale objaw dalej się pojawił.
Dodatkowo zapytam się czy przy następnym serwisie/przelaniu (najprawdopodobniej jeszcze dzisiaj) warto zalać go olejem 15W - wartość sprężyny to 600 - wg wyczytanych wcześniej tematów wydaje się to być sensownym rozwiązaniem.
Z góry dziękuje za pomoc.

: 04.04.2012 15:54:28
autor: pietryna
Inne shimy mogą wynikać z zaworowania pod konkretną ramę. Push daje naklejkę nawet jak tylko robią "Factory Rebuild" czyli zwykły serwis.

: 04.04.2012 17:58:35
autor: off_road
Jeśli jesteś w 100% pewien, ze to nie jest zapowietrzenie to sie ciesz czułością zrobioną przez PUSH ;)

: 04.04.2012 18:14:37
autor: himself
Jeśli ta czułość byłaby płynna to nie miałbym żadnych zastrzeżeń.
Wyczuwalna jest różnica momentu pracy na samej sprężynie, a pracą na 'tłumiku' i sprężynie, taki jakby przeskok.
Podczas rozbiórki postaram się zrobić zdjęcie shim, bo byłem nieco zaskoczony ich ułożeniem (możliwe, że to zaworowanie jak wspominałpietryna, bo amorek jeździł poprzednio w Demo); tj. obie piramidki z podkładek znajdują się pod tłokiem.
A co sądzicie o tym oleum 15W przy takiej wartości sprężyny?

: 04.04.2012 18:39:11
autor: pietryna
himself pisze:możliwe, że to zaworowanie jak wspominałpietryna, bo amorek jeździł poprzednio w Demo
Jeśli był kupiony z tą ramą to na 99%. Nawet w sumie wiem czego się spodziewać.
himself pisze:A co sądzicie o tym oleum 15W przy takiej wartości sprężyny?
Jeśli skręcasz tłumienie prawie na max to możesz się bawić w inny olej. Jak nie skręcasz to nie widzę potrzeby. Ja przy 550 miałem 10w i zakres tłumienia był od "braku" do kilkusekundowego muła.