Strona 1 z 1

[damper] Serwis DHX 5.0 230mm

: 06.04.2012 09:26:50
autor: miechooo
Witam, dziś wziąłem się za serwis mojego DHX'a, jednak już pierwszą przeszkodą jest spuszczenie powietrza. Nie ma w nim zwykłego zaworu do pompowania. Wydłubałem już z tej dziury zaślepkę. Na forum przeczytałem że do pompowania potrzebna jest jakaś igła. Wie ktoś jakim sposobem spuścić to powietrze i jak później to napompować? Gdzie można dostać taką igłę?

: 06.04.2012 10:15:55
autor: pietryna
No to kupiłeś gówno. Tam powinien być normalny zawór samochodowy. To wygląda na ułamane. Tam w ogóle jest powietrze?
http://www.flickr.com/photos/blaubaer/4 ... otostream/
Tak to powinno wyglądać.

Edit:
Uświadomiłem sobie że istniały oemy które nie miały shradera jednak. Może to taka wersja jest. Jeśli tak i jeśli faktycznie jest to ten zabawny zaworek dla igły to poszukaj tematu o serwisie Vanilli R. Tam masz ładnie opisane to narzędzie, razem ze zdjęciami.

: 06.04.2012 10:19:58
autor: miechooo
To jest jakaś OEMowa wersja, na twoim zdjęciu wentyl wystaje ponad pokrętło natomiast u mnie jest całkowicie schowany. Nie mam jak sprawdzić czy jest powietrze.

: 06.04.2012 10:30:55
autor: off_road
OEM wersje miały wlasnie taki zawor do pompowania, pietryna jak zwykle palnął głupotę ;) hehe

Zobacz sobie w przyklejonych tematach jest rozwiązana kwestia igły i ogolnego pompowania tego typu zaworów.

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=56408

: 06.04.2012 10:57:03
autor: miechooo
Dorobiłem sobie taki zawór, niestety podczas próby wsadzenia blokuje się na czymś :/ Co to może być?
Mógłbym delikatnie poluzować dekielek od zbiorniczka wyrównawczego żeby spuścić powietrze a później męczyć się z pompowaniem?
Edit. W DHX'ie też konieczny jest ten imbus?

: 06.04.2012 11:36:38
autor: pietryna
miechooo pisze:Mógłbym delikatnie poluzować dekielek od zbiorniczka wyrównawczego żeby spuścić powietrze a później męczyć się z pompowaniem?
Jeśli w twojej ramie da się tam wsadzić normalny zawór to powinieneś iść w tą stronę. Tzn. rozebrać wszystko, wykręcić całą tą sekcję i dorobić zawór który będzie można wkręcić. Znacznie uprości to przyszłe serwisy i na pewno przy odsprzedaży nie będzie bez znaczenia.

Czy da się to kupić "nieoryginalne" to nie wiem bo nie szukałem. Z resztą nie wiem też czy w dekielku nie jest po prostu normalny gwint jak na zaworze shradera. W protonie była taka jakby przejściówka - mały gwint, "łeb śruby" i nad tym normalny gwint zaworu av z zaworem w środku.
Może po prostu dałoby się wkręcić(na klej) odcięty z dętki zawór. Z takiej która ma pełny gwint. Shwalbe na przykład.

Jeśli chcesz się bawić i testować to po prostu spuść powietrze(nie urwie ci rąk), odkręć przykrywkę, rozbierz ją i popatrz z obu stron co się dzieje jak wtykasz igłę.

Poza tym znalazłem to:
http://wyslijto.pl/plik/dfepsbq50l
Dokładnie to co masz u siebie. Pellet to ta gumka w którą musisz wbić igłę a pellet retainer to ten element jaki widzisz służący do dociskania jej aby uszczelnić układ. Jak widzisz jest tam bardzo mało miejsca i igłę musisz wbijać bardzo prostopadle. Poza tym nie może też być za gruba ale jak przechodzi przez otwór w retainerze to dalej też już powinna iść.

edit:
Teraz zrozumiałem co napisałeś o spuszczaniu powietrza. Nie rób tego przez odkręcanie dekielka. Tylko poluzuj pellet retainer.

: 06.04.2012 12:09:58
autor: miechooo
Ze spuszczeniem powietrza sobie poradziłem, serwis zrobiony. Tylko teraz problem jak uszczelnić tą igłę żeby wytrzymała ciśnienie 135psi.