Strona 1 z 2

Obowiązkowe badania techniczne rowerów

: 14.04.2012 14:19:28
autor: Maciex09
Może już większość widziała, ale zapraszam do wyrażania poglądów na temat obowiązkowego "przeglądu" roweru.

http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11511998, ... zkowe.html
link do artykułu

Moje zdanie o tym jest takie, jak ze wszystkim - chcą wydrzeć pieniądze...

: 14.04.2012 14:26:37
autor: miechooo
Do tamtego roku nawet motorowery miały przegląd bezterminowy, a teraz już rowery chcą sprawdzać? ;|

: 14.04.2012 14:29:52
autor: FilipP4
No chyba kur** tego debila poje****** co on sobie myśli światła przeciwmgielne? Niedługo to wyjść z domu nie będzie można,poje**** rząd.

: 14.04.2012 14:34:40
autor: MichaelBiker
Nic mnie juz nie zdziwi w tym pojebanym panstwie :|

: 14.04.2012 14:37:22
autor: F4rr3ll
już pomijam kwestie tego że pewnie trzeba by robic owy serwis w AUTORYZOWANEJ STACJI KONTROLI POJAZDÓW przez kolesia który widząc pierwszy raz w życiu rower inny niż tescobajk powiedział by że to rozdupcone jest bo wszytko sie rusza ugina , a opony nie są drogowe ....
trzeba by wsadzic światełka : na kierze świecące , z tyłu też , odblaski na koła ... i na pedały ( takkk na SPDy też ) do tego dzwonek ... oczywiscie wszystko z atestami drozszymi o 500 % .... cóż ... raczej to nie wejdzie , ale co sie dzieje z tym krajem .... masakra ...

aaaa i zapomniałem o kaskach i kamizelkach - kaski oczywiscie 2 , bo FF pewnie nie miał by odpowiedzniego atestu do jazdy po drodze , o ateście na kamizelke nawet nie wspominam ...atesty oczywiście wazne tylko na rok , albo na pół - dla wiekszego bezpieczeństwa ...

: 14.04.2012 14:52:24
autor: Maciex09
Przegląd znając życie by kosztował pewnie ok. 30-50zł...
i tak jak kolega wyżej - pracownik stacji kontroli miałby taką wizje o rowerze - ma mieć hamulce, dzwonek, światełka i ma jechać

ch*j z tym że to maszynka do dh (światła, dzownek) czy do streetu (światła, dzwonek, hample), dla nich takie rowery by nie miały prawa bytu zapewne...

choćby nawet zamontować głupie odblaski, jeden wypad do lasu i światełek nie ma...

albo kamizelki - hahahahahahahahahahha :lol:

: 14.04.2012 15:00:39
autor: EZrider
Jestem za, ktoś kto ma luzy na piastach, pół metrowe bicie i chyboczącą się kierownice wyjeżdża na drogę i nawet jakby umiał jeździć to nie opanuje takiego roweru (chyba że ma doświadczenie w sportowej jeździe po górach, a taki nigdy nie wyjedzie na rozwalonym rowerze). I potem przez to są wypadki i problemy.

: 14.04.2012 15:01:10
autor: off_road
To i tak nie przejdzie

: 14.04.2012 15:05:45
autor: Maciex09
EZrider i jesteś za tym żeby jeździć ze światełkami i dzwonkiem?

: 14.04.2012 15:07:24
autor: off_road
nawet jakby to przeszlo to bedziemy w podziemiach jak goscie na motorach MX bez blachy, bez homologacji za to z zajebistą dozą funu ;)

: 14.04.2012 15:13:27
autor: Maciex09
no dokładnie :P

: 14.04.2012 15:15:04
autor: pawel.tulaczko
off_road, dokładnie tak by było. Swoją drogą jeżdżąc po drogach niepublicznych (typu bikeparki) przepis ten jest bezużyteczny, więc nas w większości nie dotyczy - bo to właściciel trasy reguluje sobie prawa i obowiązki w regulaminie. Gorzej właśnie ze streetowcami, a o chłopakach na bmxach z flatlandu nie wspomne.. :P

Re: Obowiązkowe badania techniczne rowerów

: 14.04.2012 15:16:44
autor: TheSebaFr
Co do świateł zgadzam się w 100%, jeśli jezdzimy w ciemności. Niektorzy nie wiedza chyba, że kierowcy dostrzegają pieszego/rowerzyste bez oświetlenia dopiero jakieś kilkanaście przed sobą, co stanowi duże niebezpieczństwo.

: 14.04.2012 15:19:00
autor: Maciex09
ja często np. na miejscówke troche pseudo dh (czerwone strome szlaki) dojeżdżam...
jak wracam w nocy to zapinam sobie na ręke albo na plecak opaske taką odblaskową a jak nie to przywiązuje do plecaka odblask, albo na smycz i na szyje i do tyłu :D

: 14.04.2012 15:21:21
autor: EZrider
Tak, odpalę sobie rower miejski ze światełkami i dzwonkiem. Będę się stosował do przepisów tam gdzie one będą obowiązywały (czyli tylko na drogach, na trasach takowe nie będą obowiązywać, podobnie jak z torami dla samochodów).

A po godzinach mordor jak o_r napisał. :D

: 14.04.2012 15:50:37
autor: off_road
Wiadomo pewne aspekty są ok typu oswietlenie.
Jak z miejscowki w nocy wracam, mrugajace swiatelko pod tylek i jakas lampka na kiere. Na zasadzie ja widze i mnie widać.

Dokladnie z tego samego powodu ktory jest nieco wyzej podany :) Kierowca zamiast bez swiadla widzi mnie z 20m a ze swiatlem z 200 mogąc spokojnie dostosowac manewry do mojej obecnosci.
Ale takie rzeczy zwykle robią kierowcy bo puki ktos sam za kolko nie siadzie nie zwraca na to uwagi bo światelko z tylu jest burackie.... Co za problem do plecaka wrzucic jedna lampke na przod i na tyl? mocowania przeciez nic nie waza :P

: 14.04.2012 16:08:34
autor: TheSebaFr
off_road no jak? lampka w dałnhilowym rowerze? przecież to wieś.

Dokładnie tak jak mówisz, dopóki ktoś sam nie zacznie jezdzic w nocy samochodem i mijać rowerzystów bez oświetlenia, sam nie założy światełka.

: 14.04.2012 16:09:42
autor: F4rr3ll
ej no ale przecież po zmroku od dawna trzeba miec światełka - wiec to nie nowość - z resztą co innego ubierać je tylko te pare razy w roku jak sie akurat wraca wieczorem , a co innego jeździć z nimi wszędzie o każdej porze dnia, tzn , dojeźdzając na trase zakładać , na trasce sciagnąć żeby nie zgubić , a potem znowu założyc :/
Maciex09 pisze:Przegląd znając życie by kosztował pewnie ok. 30-50zł...
dodaj sobie jeszcze cyferke ze zbioru {2...6} przed te 30-50 ;)
za zjazdówke pewnie przeglad by był 5x drozszy bo musieli bysprawdzic czy mi sie dobrze amor ugina .... choć jest szansa że przynajmniej śmieszne by to było - " Prosze Pana nie może Pan na tym skakać bo jak to ugiałem na placu to sie schował o połowe i nagle stwardnął - pewnie zepsuty " :lol:

: 14.04.2012 17:00:00
autor: off_road
F4rr3ll pisze:z resztą co innego ubierać je tylko te pare razy w roku jak sie akurat wraca wieczorem , a co innego jeździć z nimi wszędzie o każdej porze dnia
Dokladnie o tym mowilem :) Na trasie w dzien full zestaw lampek to ładna obora :)
Ale po zmroku na asfalcie sprawa ma sie zupelnie inaczej.