Strona 1 z 2
jaka opona !
: 18.04.2012 21:54:37
autor: vege_milka
witam
od 2 dni poszukuje opon do rowerka, jednak kiedy znajde juz jakąś któa wg mnie jest dobra trafiuam na jekies forum gdzie okazuje sie ze wcale tak nie jest. Postanowiłem więc poprosić o pomoc tutaj i mam potężną nadzieje ze podzielicie sie doświadczeniami.
Otóż potrzebowałbym opony 26 cali 2.30, tylko cały myk polega na tym ze potrzebowałbym opony odporne na ścieranie, z jakiejś twardej mieszanki.
Zawsze jeździłęm na Tiogach ale z Tiogami teraz generalnie dość ciężko jest.
z góry dziekuje za pomoc !!
pozdro !
: 18.04.2012 21:59:04
autor: KubaLa
Maxxis w mieszance 70a będzie kamieniem. Do jakich warunków?
: 18.04.2012 22:02:08
autor: vege_milka
kilka miesiecy temu zerwałem więzadło krzyżowe w kolanie i czekam na rekonstrukcje, także bez szaleństw jakiś takich szalonych

haha
powiedzmy las, asfalt, chodniki, las .... nawierzchnia taka raczej twarda .
: 18.04.2012 22:04:56
autor: KubaLa
: 18.04.2012 22:08:50
autor: vege_milka
po to ze jak mi naprawią to kolano to będe sie bawił na rowerze jak człowiek

hehe
: 18.04.2012 22:10:20
autor: KubaLa
No chyba, że tak. No to Minionki.
: 18.04.2012 22:16:38
autor: miki_ck
Na tył mogę Ci polecić taką:
http://rowerowy.com/czesci/opony/opona26/dhea
W wersji "Rigid" ma super mocne ścianki, górne klocki z mieszanki 60a, boczne 50a.
Od października ją męczę i na razie większych śladów zużycia nie ma, dopiero minimalnie boczne klocki zaczęło nieco "przygryzać" (ale nie urywają się jak np. w maxxisie 42a)
(O ile planujesz po pewnym czasie zacząć ostrzejszą jazdę w terenie, jak nie to coś z niższym bieżnikiem się będzie lepiej sprawdzać na razie

)
: 19.04.2012 11:05:58
autor: Fonika
miniony albo high rollery 60a
tanie, dobre i długo się trzymają
: 24.04.2012 13:16:11
autor: kubuspunxdh
odświeżę kotleta

zapotrzebowanie opon na ten sezon... trasy: 90% polskich , nie wykluczam wybrania sie za granice na słowacje, guma nie szersza niż 2.35 cena... żebym nie musiał na nie pożyczek brać

myślałem o minionach DHF 42a 2-PLY albo nad HighRoller 42a priorytet to przyczepność !
: 24.04.2012 13:47:28
autor: mlynooo
kubuspunxdh pisze:zapotrzebowanie opon na ten sezon... trasy: 90% polskich , nie wykluczam wybrania sie za granice na słowacje, guma nie szersza niż 2.35 cena... żebym nie musiał na nie pożyczek brać myślałem o minionach DHF 42a 2-PLY albo nad HighRoller 42a priorytet to przyczepność !
http://www.tinyurl.pl?puqhcbPd
zdecydowanie minion, mam HR do takich potrzeb i mają straszne opory toczenia przez ten srodkowy bieżnik o wiele większe niż minion,
: 24.04.2012 16:34:49
autor: Las3k_91 Ldz
Na przód Minion DHF, na tył HR.
: 24.04.2012 17:03:56
autor: Spaced
mlynooo pisze:zdecydowanie minion, mam HR do takich potrzeb i mają straszne opory toczenia przez ten srodkowy bieżnik o wiele większe niż minion,
Tak ale DHF przy hamowaniu na tyle ma zerową przyczepność jak tylko na coś stromszego wjedziesz.
: 24.04.2012 18:54:44
autor: kubuspunxdh
czyli reasumując 2X minion

DHF i DHR 42a 2-PLY oba ?

: 24.04.2012 19:01:41
autor: Spaced
DHR toczy sie gorzej od High Rollera i ma gorsza przyczepnosc. Dałbym na tył hajka własnie. Zaleznie od tego ile błota masz zamiar w sezonie zaliczyc 42a albo 60a.
: 24.04.2012 19:49:49
autor: kubuspunxdh
generalnie błoto.... wiadomo człowiek jest jak dziecko wyjeżdżając w góry błoto mu nie straszne

staram sie wyjazdy organizować z pogodą słoneczną

wiec co propozycja DHF 42a a na tył HR 42a ? oba z 2-ply? kiedyś konwersowałem bodajże z Tobą "Spaced" odnośnie ciśnienia w gumach prawda ? bo tez chce spróbować te min. zalecane przez producenta dlatego tak mecze o tych gumach

: 24.04.2012 19:58:40
autor: Spaced
Zalecane przez producenta jest durne. Podawane są wartosci do XC w oponach DH. 35psi+ jezdza prosi na pucharze swiata, nie zwykli zawodnicy.
A jak sucha pogoda to 60a na tył. Zdecydowanie lepiej sie toczy.
: 24.04.2012 21:38:19
autor: Las3k_91 Ldz
Spaced pisze:35psi+ jezdza prosi na pucharze swiata
CZEMU?
: 24.04.2012 21:44:29
autor: boogiel
bo mają duże prędkości i nie chcą, żeby im gume ściągnęło.
: 24.04.2012 21:51:40
autor: Spaced
To nie ma nic wspolnego ze sciaganiem gumy. To jest ten sam powód czemu maja twardsze zawieszenia - wieksza predkosc to żeby uzyskać ten sam efekt wszystko twardsze musi być plus lepiej sie toczy. Nie każdy pros tak jezdzi ale na pinku w swoim czasie był typ, któremu dali sie na rowerze Brendoga przejechac.
http://www.pinkbike.com/news/Riding-Bre ... -2011.html