Strona 1 z 2
Wymiana oleju w 66 RC
: 20.04.2012 18:08:35
autor: malymaly23
Witam. Chciałbym wymienić olej w swoich 66 RC. Czy ten sposób
http://www.youtube.com/watch?v=_RtXx2Jf ... ure=relmfu byłby właściwy. Nie chce rozkręcać ich całych, wyciągać z roweru itp a ten sposób jest bardzo prosty. Mam amorek od roku i nie robiłem mu jeszcze serwisu i nie wiadomo kiedy wcześniej miał wiec myślę że najwyższy czas. Mam olej Motul 5W, mam nadzieje że będzie dobry i mam w tej sprawie tez pytanie. Czy jeśli zmienię olej a nie zmienię uszczelek to jest prawdopodobieństwo że będą puszczać olej??? Gdzieś wcześniej czytałem ze jeśli zmienisz olej na nowy a nie zmienisz uszczelek to będą ciekły. Moje teraz trzymają olej dobrze wiec nie wiem co będzie po wymianie. Pozdrawiam
: 20.04.2012 18:12:04
autor: GgG
Nie panikuj tylko wykręć amortyzator z mostka, co to za problem. Przy okazji sobie umyjesz amorka. Nowy olej a stare uszczelki to raczej nie jest powód do puszczania. Olej masz dobry, mógłby być 7.5w ale nie koniecznie.
: 20.04.2012 18:50:16
autor: malymaly23
No właśnie nie chciałbym wyciągać górnych lag z dolnych bo nie mam odpowiedniego smaru żeby dać na uszczelki( np. judy butter)
Re: Wymiana oleju w 66 RC
: 20.04.2012 18:53:52
autor: TheSebaFr
Możesz dać wazeline

: 20.04.2012 18:54:42
autor: Las3k_91 Ldz
Jaki JB? Przecież to otwartą kąpiel ma...
: 20.04.2012 21:31:39
autor: GgG
Las3k_91 Ldz To nic, uszczelki wypada posmarować.
: 20.04.2012 22:36:13
autor: kuklis
To co za serwis chcesz zrobić bez wyciągania lag górnych? Musisz wyciągnąć wszystko i wyczyścić, ponieważ tylko tak jesteś w stanie wlać odpowiednio wymierzoną porcję oleju.
: 21.04.2012 00:53:14
autor: Las3k_91 Ldz
GgG pisze:Las3k_91 Ldz To nic, uszczelki wypada posmarować.
Można... ale od razu JB? Wazelina z Rossmana zmieszana z olejem, którym będzie zalany amor, to max co bym tam dawał

: 21.04.2012 18:59:06
autor: greg2405
Jestem świeżo po wymianie oleju w 888 rc z 2005 roku, więc to prawie ten sam amorek. Też zalałem go motulem 5W i chodzi bardzo płynnie. Co do smaru to użyłem wazeliny kosmetycznej kupionej w aptece za około 2 zł:-) Amorek oleju nie puszcza w ogóle. Lepiej tak jak inni radzą wyciągnij golenie i wyczyść wszystko.
: 21.04.2012 21:04:12
autor: malymaly23
Ok dzięki za pomoc. Jutro biorę sie do roboty.pzdr
: 21.04.2012 21:10:10
autor: szymon102
Olej może być jak najbardziej 5W, ja raz nalałem nawet mieszankę 2,5 z 5 i wyszło coś ok 3,5W i było ok. Nie bój się robić serwisu bo nie ma tam raczej nic co można spieprzyć. Po prostu zapamiętaj co gdzie było. Jak wylejesz stary olej to możesz wlać nowy i złożyć ale ja polecam wszystko dokładnie rozebrać i wymyć wodą z płynem do naczyń, a potem gdzieś zostawić, żeby dokładnie wyschło (uważaj, żeby woda w tłumiku nie została). Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz.
: 23.04.2012 17:40:05
autor: malymaly23
Mam jeszcze pytanie. Jak będę rozkręcał amorka to regulacje poodkręcać na minimum??? Czy nie ma to większej różnicy?? I jeszcze jedno, mam ustawionego go na 150 mm. Co trzeba zrobić aby ustawić go na 170mm. Czytałem wcześniej, że są jakieś tulejki i trzeba je przestawić, ale w sumie pewnie zobaczę jakie jak go rozkręcę bo na razie nie wiem jak to wygląda. Chciałbym się zapytać też o słuszność tego powiększenia. Mam ramę Mondraker Prayer i dedykowany amor pod nią to 180mm skoku, a w rocznikach od 2006 (według przyklejonego tematu na forum o wysokości amorów) takie amortyzatory mają ok 555/565 mm długości. A te moje 66 z 2005 r. mają teraz 575 mm a po zwiększeniu skoku na 170mm będą miały 595 i nie wiem czy to nie będzie za wysoko dla mojego Prayera
: 23.04.2012 17:46:16
autor: greg2405
Co do regulacji to ja zawsze skręcam do minimum.
Co do pozostałych pytań to nie pomogę.
: 23.04.2012 18:07:47
autor: pietryna
Nie ma różnicy czy regulatory skręcisz czy nie. Na rozkręconych tłumiki lżej będą chodzić
: 24.04.2012 18:56:48
autor: malymaly23
malymaly23 pisze:Co trzeba zrobić aby ustawić go na 170mm. Czytałem wcześniej, że są jakieś tulejki i trzeba je przestawić, ale w sumie pewnie zobaczę jakie jak go rozkręcę bo na razie nie wiem jak to wygląda. Chciałbym się zapytać też o słuszność tego powiększenia. Mam ramę Mondraker Prayer i dedykowany amor pod nią to 180mm skoku, a w rocznikach od 2006 (według przyklejonego tematu na forum o wysokości amorów) takie amortyzatory mają ok 555/565 mm długości. A te moje 66 z 2005 r. mają teraz 575 mm a po zwiększeniu skoku na 170mm będą miały 595 i nie wiem czy to nie będzie za wysoko dla mojego Prayera
Może ktos rozwieje moje wątpliwości co do wysokosci amora???

: 25.04.2012 17:41:03
autor: malymaly23
Amortyzator rozebrany, wyczyszczony. W środku było sporo syfu. Nie wiem czy też tak mieliście, ale u mnie z niebieskiej sprężyny zeszło trochę farby i okruszki pływały w oleju. Mam pytanie jeszcze odnośnie smaru( kupiłem wazelinę kosmetyczna) Dajemy ją na uszczelki olejowe, kurzowe czy pomiędzy nimi???
: 25.04.2012 18:18:50
autor: pietryna
Jeśli już musisz to daj pomiędzy. Wg mnie jest to durnota. Cały smar jaki dałem kiedyś został wyrzygany górą.
: 25.04.2012 18:43:55
autor: malymaly23
hmm no to jak dawać czy nie dawać tego smaru??
: 25.04.2012 20:21:45
autor: MUSZEL
malymaly23 pisze:hmm no to jak dawać czy nie dawać tego smaru??
dawać. Ja w Monsterze czuje kolosalną różnice w płynności pracy jak nałożyłem smaru między wargi uszczelki olejowej i między kurzową a olejową. Wiadomo, że gdzieś po dwóch miesiącach fajnie by było podwadzić uszczelke i ponownie troszke go dać.
pietryna pisze:Jeśli już musisz to daj pomiędzy. Wg mnie jest to durnota. Cały smar jaki dałem kiedyś został wyrzygany górą.
Troche go wyjdzie po pierwszych gieciach, ale dużo zostanie w środku i daje