Luzy w przednim kole

greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Luzy w przednim kole

Post autor: greg2405 »

Witam!
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek:
po założeniu i przykręceniu koła (piasta Dartmoor dee force) do 888 rc z 2005 koło chodzi na boki (widać, że na tulejkach pomiędzy piastą a widelcem) - dodam, że ośka skręcona na maksa;
Przypuszczałbym, że to łożyska ale...
ostatnio zamieniliśmy się z kumplem na koła - założyłem jego (piasta Da Bomb head spin) a on moje do 66 rc3 - i tu zarówono w jednym jak i w drugim przypadku luzów nie było:-)

Co Waszym zdaniem może być tego przyczyną? łożyska? tuleje? amortyzator?

Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją..
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

greg2405 pisze:Czy ktoś z Was miał podobny przypadek:
po założeniu i przykręceniu koła (piasta Dartmoor dee force) do 888 rc z 2005 koło chodzi na boki (widać, że na tulejkach pomiędzy piastą a widelcem) - dodam, że ośka skręcona na maksa
Ja tak mam - z piastą NS Primary i Domain'em. Co prawda luz jest niewielki (1/2 mm) ale zawsze... Chętnie poczytam co może być przyczyną.
CEZAR
Posty: 733
Rejestracja: 01.03.2010 22:00:08
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: CEZAR »

Spotkałem sie z takim cudem, kumple kupił nowego argyle (os maxle 360 light) i nowa piaste ns rotary 20 2011, złożył wszytsko pieknie. Po czym okazało się że ma luzy na boki, nikt nie wie co było przyczyna, wizyta w serwisie i telefony do dystrybutrów tez nic nie pomogły. Więc zamianiłem sie z kumplem ośkami (miałem pike i starą os maxle, piasta rotary 20 2010) i wszystko grało, nikt nie mial luzów. Do dziś niewiemy co było przyczyną.
http://cezar-mtb.pinkbike.com/
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Obstawiam, że to antygrawitacja.
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

W poniedziałek zmienię łożyska - zobaczymy czy to pomoże:-)
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

greg2405 pisze:W poniedziałek zmienię łożyska
Daj znać jaki efekt.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

też znam takie przypadki. Ciężka sprawa z tym jest :/ jakby amortyzatory (a właściwie to ich ośki, systemy mocowania koła) nie były kompatybilne ze wszystkimi piastami... ale teoretycznie jest to niemożliwe.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Podejrzewam, że odpowiedź tkwi w ośce. Długość osi 20mm w zależności od firmy różni się nawet o 1mm (oś Dartmoor vs Marzocchi). Średnica zawsze jest taka sama. Radzę stosować osi tego samego producenta co widelec. U mnie przy skręcaniu Drop Offa Triple osią nie od Marzocchi miałem wrażenie że dokręciłem koło na max, ale wcale nie zapewniłem odpowiedniego ścisku na piaście tylko ośka zaparła się o własny rant. Dokładnie to samo może dotyczyć Waszych przypadków.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

mozna dopasować cieniutkie podkładki - poszerzając tym samym piatę
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Piasty nie wolno poszerzać bo spowodujesz rozsunięcie dolnych goleni na boki i lagi nie będą pracować w nich wtedy w jednej osi. Dedykowana ośka producenta to nie aż tak duży wydatek zamiast serwować amorowi niechciane naprężenia. Druga sprawa, że ja tylko przypuszczam jaki jest problem...
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Co do osi to jest to oryginalna oś marzocchi.
Z wcześniejszą piastą Kona kk disc nie było żadnych luzów.
Zobaczymy po wymianie łożysk:-)
bobiii
Posty: 4
Rejestracja: 21.04.2012 19:22:31
Lokalizacja: Świątniki Górne / Kraków
Kontakt:

Post autor: bobiii »

Mam ten sam problem, tak samo Marzocchi 888 Rc z 05r. Przy piaście NS. Ale mi się tak mega bardzo chodzi koło na boki. ;/
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

A więc zgodnie z wstępnym planem dokonałem wymiany łożysk w pieście. Zakupiłem łozyska (6904) za 18 zł każde. Założyłem koło i ... luzy zniknęły:-)
Zobaczymy jeszcze co będzie po jeździe próbnej - jak luzy się pojawią dam znać.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie komentarze!
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

No i niestety po dwóch wypadach luzy w przednim kole mimo wymiany łożysk znowu się pojawiły:-(
Trudno będę musiał zmienić piastę na inną...
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

a może tuleja która trzyma wew. bieżnie miedzy sobą źle siedzi ? ja sie spotkałem kiedyś z takim problemem.. łożyska padały jeden za 2gim wziąłem suwmiarkę pomierzyłem zrobiłem nową i śmiga do dziś bez problemow
rowerek PB Spider Suspensions boss!
DisC
Posty: 428
Rejestracja: 13.08.2011 11:56:30
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Post autor: DisC »

Sam mam na przodzie Dee Forca... Po założeniu go do Pike 409 miałem to samo co ty. wszystko ładnie ściśnięte ale dalej latało na boki. Kupiłem Marzoccha 66 i problem zniknął. być może to wina amortyzatora. u mnie tak było. :)
greg2405
Posty: 305
Rejestracja: 26.03.2012 06:09:00
Kontakt:

Post autor: greg2405 »

Jeżeli byłby to amortyzator to przypuszczam, że wcześniej też bym miał luzy przy pieście Kona ale ich nie było...
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

W tym temacie nie ma zbyt wiele do dumania... greg, wyjmij samą ośkę z amora i sprawdź czy jak ją włożysz do otworu piasty bez żadnego skręcania to czy masz znaczący luz...
Skoro w amorze Marzocchi masz ośkę Marzocchi to wykluczyłbym brak kompatybilności tych dwu części.

W większości piast masz taki układ: ośka 20mm + gruba aluminiowa tuleja, w którą ta oś wchodzi i z drugiej strony ta tuleja opierająca się na łożyskach piasty. O ile między samą osią a tuleją może być minimalny luz to już między tuleją i łożyskiem oraz łożyskiem i korpusem piasty żadnych luzów nie może być. Sprawdź powyższe pasowania i będziesz miał odpowiedź... :|
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Widać nawet boty chcą pomóc. Miałem podobny przypadek w monsterze, okazało się ze wystarcza z jednej strony przykręcić oś jednocześnie dociskając piastę mocno do jednej lagi, a drugą lage luzno skręcić i pomogło.
Back in black
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości