Strona 1 z 2

Full 160mm - a może więcej?

: 02.05.2012 08:42:43
autor: Kadel
Witam,
Zastanawiam się czy 160mm skoku ramy (i amortyzatora) będzie dla mnie odpowiednie.
W wakacje wypady w góry, możliwe że również przed lub po sezonie.
Zastanawiałem się czy Demo będzie dla mnie odpowiednie, ale rama jest dość ciężka, chciałbym ramę o skoku powyżej 160mm (granica to 200mm)

Dobrze aby była możliwość 2-półki (chociaż niekoniecznie)

Mam duży przekrok w związku z tym wolę większe ramy, niż brać M-ki i kombinować z mostkami i kierownicami.
Obecnie mam 6k, ale postaram się dozbierać 8k.
Tak więc czy w kwocie 8k znajdę coś pod siebie?
Warto może w tej cenie składać coś samemu?

Obecnie mam na oku kilka modeli:
Specialized Enduro (dość drogi i skoku mało?)
Santa Cruz Nomad (wyjątek jeżeli chodzi o skok)


Mam 188cm wzrostu, ważę około 90kg(możliwe że trochę zbiję).

: 02.05.2012 08:49:19
autor: boogiel
4.2 z damperem? Będzie nie łatwo w tym budżecie. Jakiegoś sessiona, ostatnio widziałem, że ktoś glorke 2010 bez dampera za 3k opylał.
Ile masz wzrostu?
Co do skoku, to sam sobie musisz odpowiedzieć. Jak chcesz jeździć "tru dałnhill" to kup zjazdówkę z prawdziwego zdarzenia, a jak więcej lokalsów, to mały full będzie akurat. Rower z dużym skokiem upośledza na trasach, które tego nie wymagają.

: 02.05.2012 08:49:51
autor: pietryna
Kadel pisze: możliwość zamontowania amortyzatora z 1 koroną jak i 2.
Takie coś to chyba każda rama ma... Dla jednych jest większy sens, dla innych mniejszy. Do małej ramy wsadzisz duży amor ale do dużej ramy zrobionej pod dwie półki będzie to bez sensu.

Ty chcesz nowe czy stare? Bo trudno wywnioskować z tego co napisałeś.

: 02.05.2012 09:28:28
autor: Kadel
Mam 188cm wzrostu
Miałem okazję przetestować jakiś czas temu Haro x6 160mm skoku było dla mnie jednak za mało.

Myślę, że coś powyżej 160mm będzie mi odpowiadać. O ile zmieszczę się wagowo z całym rowerem w 18kg (dlatego nie chcę ramy typu Demo(rocznik 2008) gdzie w rozmiarze L wszystko będzie ważyć ponad 18kg).
Takie coś to chyba każda rama ma...
Tak ale nie każda rama to 'chętnie' przyjmuje.
Szukam używek.

: 02.05.2012 09:49:21
autor: boogiel
nawet na glorce która 6 kg z damperem waży, da się złożyć rower 18kg.

: 02.05.2012 09:50:20
autor: don corneo
To co Ty chcesz w końcu? Enduro czy zjazdówkę? Może SX Traila poszukaj. 4,6kg, 180mm skoku i główka 65,5. Moim zdaniem bardzo uniwersalna ramka.

: 02.05.2012 09:56:22
autor: CAPEF
Pomyśl też o scott voltage fr. Powinien spełnić Twoje wymagania, a co najważniejsze drogie nie są :) Kumpel ostatnio kupił fr30 za 4900 więc spokojnie możesz wybrać wyższy model na lepszym osprzęcie który zmieści się w Twoim budżecie :)

: 02.05.2012 09:58:48
autor: Kadel
Spec enduro odpada.
Obstaję przy Nomadzie i Sx Trail II.
Może źle określiłem, nie tyle aby zmieścić się w granicy 18kg. Co aby sama rama nie była klocem, żeby później na siłę lajtować cały rower.
Demo 7/8 na moje warunki będzie przegięciem?
Fr30 do mnie nie przemawia, zbyt nisko.

: 02.05.2012 10:02:09
autor: boogiel
niski przekrok to zaleta, i to duża ;)

: 02.05.2012 10:34:07
autor: lollex
Na kamieńsk to sztywniak wystarczy, a jak szukasz fula to max 180mm, więcej to będzie męka na tą okolice, a góry też ogarnie.

: 02.05.2012 10:51:47
autor: Kadel
W takim razie 160-180mm uważam za ostateczny wybór.
Sx Trail II w rozmiarze L może być maławy?

: 02.05.2012 10:52:11
autor: piotrmarch
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes ... tml?b=2577 Wydaje mi się, że ten rowerek wpisuje się we wszystkie podane kryteria. Jak dozbierasz, to nawet nowy zmieści się w budżecie.

: 02.05.2012 10:53:36
autor: Kadel
Sztywniak?
Np.?

: 02.05.2012 11:43:07
autor: don corneo
SX Trail L'ka wg mnie będzie nie maława tylko za duża. Ja mam 183cm i dla siebie brałbym M'kę i o L nawet nie myślał.

: 02.05.2012 12:14:51
autor: Kadel
Cena 2600zł za ramę Nomada z 2008r.(bez dampera) to duża cena?

: 02.05.2012 12:30:41
autor: Las3k_91 Ldz
Moje Norco z przełomu kambru i ordowiku w M/L [4.6kg rama] miało 203mm z przodu, 230mm z tyłu, ciężkie hamulce, ciężkie koła i na 2ply'ach ledwo przekraczało 17kg... I pewnie wyszło duuuużo taniej niż 8k.

Na Nomadzie to ja bym w 15kg celował :mrgreen: Btw podjeżdżasz? Bo jak nie, to ja nie widzę sensu ograniczania się ze skokiem. Session 88 waży 3.3kg niecałe w L i ma spoko kąty.

: 02.05.2012 12:46:59
autor: Kadel
Wreszcie konkrety ;).
Nie mam zamiaru podjeżdżać, poza tym rzadko kiedy mam okazję.

session 88 jest fajną opcją.
Jest nawet rama w rozmiarze XL, jest za 1300 euro na pinku z fox rc4.
W budżecie się chyba nie zmieszczę. + dla mnie za to, że da się na tym jeszcze jeździć z 1półką.
17kg to waga przy której byłbym na średnich częściach.
16-16,3 (zależnie od opon) to maksymalna waga jaka mi odpowiada. Po prostu obręb 16kg.
200mm to właśnie dla mnie granica, nie potrzebuję z tyłu więcej.
40% fr 60 % dh.

: 02.05.2012 12:54:22
autor: boogiel
stary, ja sie boje, że za 5 postów zejdziesz z "maksymalna waga" do 14 ;)
Nie bierz xl bo to będzie autobus przegubowy, L będzie ok

: 02.05.2012 13:02:09
autor: Las3k_91 Ldz
Był Session 88 13.5kg tu gdzieś wrzucony z neta. Aluminiowy, węgiel daje automatycznie poniżej 13kg, a jeszcze można dać powietrzniaka, więcej carbonu... Chociaż to wg mnie przegięcie.

Jeśli potrzebujesz punktów odniesienia:
http://www.pinkbike.com/photo/7011822/ - 16.87kg, ale ciężka rama i pare innych rzeczy
http://www.pinkbike.com/photo/7643078/ - 16.1kg, ale 1.5kg lżejsza rama - takie coś imho by Ci bardzo podpasowało

Aha - na 188cm XL to raczej za duża.