Strona 1 z 4

Carbonowa Demo 8... ma sens ?

: 02.06.2012 20:02:16
autor: kubuspunxdh
http://www.pinkbike.com/news/specialize ... -look.html

waga bez dampera 3.53 kg wersji z włókna....
waga bez dampera 3888.3 wersja z Alu....

po jaką holere wydali miliony ? nic nie wnieśli po za problemem przy pęknięciu i odgłosie uderzenia w kamień :) cena pewnie z kosmosu będzie :) celuje w 12-14 tysi.... za ramę z damperem

: 02.06.2012 20:08:14
autor: AlanCK
12 tysi to bym sie jarał okrutnie bo 11 trzeba dać za alu :D

Wszystko idzie do przodu pytanie "czy ma to sens" to dla mnie pytanie retoryczne, nie chodzi tutaj tylko o zejście z wagi karbon ma wiele innych zalet ;)

: 02.06.2012 20:10:12
autor: kubuspunxdh
podaj 10 z nich :) dodam ze od 4 lat "robię z włóknem" ;) wiec chętnie wysłucham :)

: 02.06.2012 20:17:04
autor: Spaced
kubuspunxdh pisze:po jaką holere wydali miliony ? nic nie wnieśli po za problemem przy pęknięciu i odgłosie uderzenia w kamień cena pewnie z kosmosu będzie celuje w 12-14 tysi.
Chłopie carbon dobrze zrobiony będzie wytrzymalszy od alu. Technologia poszła do przodu. Carbon znosi gleby bardzo dobrze.


No i nie przesadzaj z cenami. Carbonowe v10 tyle co alu kosztuje. Evil carbonowy tez ma nie drożeć.

Ogólnie troche dziwi mnie małe zejście z wagi, dałoby się wiecej ale to oznacza na pewno chamoodporność na milion lat. Do tego carbon ma fajne własciwosci i mozna mieć jednoczesnie sztywną i tłumiacą rame. Jak stal i alu w jednym.

: 02.06.2012 20:20:00
autor: HighFly
1.lepsza sztywność
2.lepsze tłumienie drgań
3. lepsze amortyzowanie drgań
4. trochę niższa waga
5. lepszy wygląd
6. lans
7. podnosi Twoj status materialny +10
8. podnosi pewność siebie +20
9. podnosi odwagę +15
10. wyrwa jedną laskę co 15 minut
:D :D :D :D

: 02.06.2012 20:24:40
autor: kubuspunxdh
HighFly
no jesteś najlepszy !
prawie mamy racje ;) poszukajcie testów twardości Shore'a odnośnie włókna węglowego i porównanie z materiałem aluminiowym o zbliżonej grubości z testem twardości Brinella :)

: 02.06.2012 20:25:23
autor: Spaced
2 i 3 to to samo ;)

: 02.06.2012 20:28:02
autor: Las3k_91 Ldz
Moje Norco z zielonego alu wyrywa laskę co 5 minut, lipa panie :mrgreen:

Karbon jest kierunkowy, to jest jego wielka zaleta. A im coś ciężko wyszło, Antidote czy Trek oferują dużo większe różnice wagowe. No i oba w wersji z alu są chyba lżejsze niż Demo z włókna. Przy większym skoku. BRAWO SPEC! :lol:

: 02.06.2012 20:33:33
autor: HighFly
Po zielonym to wszystkie laski są moje ... z miejsca :mrgreen:

: 02.06.2012 20:37:29
autor: kubuspunxdh
Las3k_91 Ldz pisze:Karbon jest kierunkowy, to jest jego wielka zaleta
zgadza się :) ale i minusem :) siła uderzenia rozkłada sie na 360stopni ( w przypadku okrągłego elementu ) w zależności od uderzenia przez uderzający element, pomyśl co sie stanie jak załadujesz taką zajebistą rurą w kamień na stoku z włókna węglowego a co sie stanie z tą samą tylko z Alu :)

: 02.06.2012 21:10:05
autor: KubaLa
Kubuś, do mnie to przemawia:
http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html
kubuspunxdh pisze:po jaką holere wydali miliony ? nic nie wnieśli po za problemem przy pęknięciu i odgłosie uderzenia w kamień cena pewnie z kosmosu będzie celuje w 12-14 tysi.... za ramę z damperem
Po to by mieć carbonowe demo w ofercie. Dla ludzi, którzy taką ramę kupują na sezon to na prawdę nie jest problem. a 300 g to już sporo. Fakt, faktem, że inne firmy rozwiązały to lepiej. Ale to jest spec. Jakkolwiek by sie nie zesrał i tak ludzie będą tego dużo kupować.

: 02.06.2012 21:27:38
autor: kubuspunxdh
KubaLaPL pisze:a 300 g to już sporo.
sporo !? A CO TO SZOSA ?
KubaLaPL pisze:Jakkolwiek by sie nie zesrał i tak ludzie będą tego dużo kupować.
sentyment do marki to nie wszystko poczekajmy na cene !

: 02.06.2012 21:30:58
autor: deviz
Kubuś od 4 lat robisz z włóknem i chcesz żeby podawać Ci plusy, skoro sam powinieneś je dobrze znać ;)
KubaLaPL podał dobre wyjaśnienie ;)
Może Spec nie zszedł dużo na wadze, ale na bank małą różnicę w wadze nadrobili wzmocnieniem newralgicznych punktów ramy.

: 02.06.2012 21:31:18
autor: kubuspunxdh
KubaLaPL pisze:Kubuś, do mnie to przemawia:
http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html
fajne nie :) szkoda ze mało miarodajne :) to test zniszczeniowy jak bys zażył :)

: 02.06.2012 21:32:03
autor: KubaLa
kubuspunxdh pisze:sporo !? A CO TO SZOSA ?
Co to ma za znaczenie? To rower. Im lżejszy tym lepiej.

: 02.06.2012 21:33:10
autor: AdiFreerider
kubuspunxdh pisze:sentyment do marki to nie wszystko
ja bym powiedział, że raczej dobra reklama to nie wszystko.

300g to ani dużo ani mało tak w zasadzie :/
jest moda na carbonowe ramy do DH wiec i Spec musial dac cos od siebie zeby w tyle nie zostac (w modzie oczywiscie).

: 02.06.2012 21:34:16
autor: kubuspunxdh
deviz pisze:Kubuś od 4 lat robisz z włóknem i chcesz żeby podawać Ci plusy, skoro sam powinieneś je dobrze znać
tak znam, chętnie się uczę :)
deviz pisze:Może Spec nie zszedł dużo na wadze, ale na bank małą różnicę w wadze nadrobili wzmocnieniem newralgicznych punktów ramy.
nie sadzę :) prawa rynku :)

: 02.06.2012 21:43:58
autor: Vin_OSW
kubuspunxdh pisze:poszukajcie testów twardości Shore'a odnośnie włókna węglowego i porównanie z materiałem aluminiowym o zbliżonej grubości z testem twardości Brinella :)
Liczy się waga, nie grubość.

: 02.06.2012 21:47:08
autor: kubuspunxdh
i tym akcentem kolega Win_OSW temat zakończył :) sprytna bestyja uważajcie na niego :D