Strona 1 z 1
Boxxer 2011 R2C2 DZIWNY PROBLEM !
: 04.06.2012 19:56:58
autor: adasiek95
Witam, otóż mój boxxer ma problem z pracą

Pierwszy centymetr skoku jest jakby luźny tzn wgl nie pracuje po prostu jak luz, po tym jednym centymetrze amortyzator jest mega twardy, (srebrna sprężyna)nic nie wybiera, a w połowie skoku jest ok. A co dziwniejsze gdy zdejmie się go z półek to każda ze stron pracuje normalnie. Może to oznaczać że jest krzywy ?
: 04.06.2012 22:08:19
autor: pietryna
Raczej tak. Jeśli lagi osobno chodzą dobrze a sprężone półkami się przycinają to na 99% jest krzywy.
Tylko baw się na obu półkach bo na jednej(samej dolnej) wcale nie muszą golenie idealnie siedzieć i będzie podobny efekt.
: 04.06.2012 22:14:43
autor: Spaced
Pewnie krzywy ale sprawdz czy z ośką wszystko w pożadku ( i czy poprawnie przykrecona bo widziałem ludzi z luzna jezdzacych, a wtedy amor jest sztywny niczym rozgotowany makaron). Masz obie golenie na tej samej wysokosci? Sorry za pytania ale rózne rzeczy u ludzi już widziałem.
: 04.06.2012 23:36:30
autor: Ignacek
@Spaced tak z ciekawości, bo nie wiem, dzieje się coś jak są lagi na różnych wysokościach ?
co do tematu, to może coś w środku jest nie tak ..
Boxxer 2011 R2C2 DZIWNY PROBLEM !
: 10.06.2012 12:44:00
autor: adasiek95
Teraz okazuje się że jak popuszczę ośkę od koła tak że koło jest luźne w amortyzatorze to wszystko wraca do normy...
Więc właściwie jak włożę jakieś podkładki między lagi a piaste to by było ok, tyle że to kiepskie rozwiązanie

: 10.06.2012 13:24:11
autor: timon92
Sprawdź czy piasta ma dokładnie 110mm szerokości.
: 10.06.2012 13:26:05
autor: adasiek95
mam 2 koła i na obydwu jest to samo...
: 10.06.2012 14:25:35
autor: marcin4444
to moze masz 2 koła na których piasta nie ma 110?
: 10.06.2012 20:50:46
autor: adasiek95
Hah, no może i to by było dobre wytłumaczenie gdyby nie to że wczesniej na tych samych piastach amortyzator działał dobrze... Choć właściwie to jest jedyne sluszne wytłumaczenie... :P
: 10.06.2012 21:07:40
autor: marcin4444
zmierz dla pewności ile mają te piasty.
: 10.06.2012 21:16:47
autor: pietryna
Czy ty umiesz myśleć?
Jak skręca piastę to golenie dolne układają się w pewien sposób. Jeśli są proste to nic się nie dzieje. Jeśli są skrzywione to skręcenie koła je wyprostuje powodując zacięcia. Bez skręcenia są ułożone w swój krzywy sposób i nic nie blokują.
Poza tym jaki standard może mieć piasta? 100 dla osi 9mm i 110 dla osi 20mm. Ile ma ta jego mieć? 105mm? bo się wytarła? No proszę cię.
: 10.06.2012 21:21:51
autor: adasiek95
Prawdopodobnie masz rację, i teraz pytanie czy da się coś z tym zrobić ?
: 10.06.2012 21:26:03
autor: adasiek95
Choć to trochę specyficzne bo wygląda na to że amorek wykrzywił się jakby na zewnątrz...

: 10.06.2012 21:34:14
autor: Vin_OSW
Poluzuj półki, dokręć koło, skręć półki. Może się coś zmieni

: 10.06.2012 21:43:21
autor: adasiek95
Uwierz mi, próbowałem. Jak dokręcam ośkę to po prostu jakby ściska lagi a od góry trzyma je ten "mostek" no i po prostu lagi jakby zwężają się o pare milimetrów ku dołowi.....
Właściwie to wątpię że może to być spowodowane skrzywieniem amortyzatora (zwłaszcza że nie miałem żadnej sytuacji w której mogło to nastąpić) już bardziej prawdopodobna wersja to że starła się tulejka albo gniazdo na piaste w boxxerze

: 11.06.2012 17:49:08
autor: adasiek95
Hmm, kułeczko od klucza pomiedzy piastą a gniazdem w boxxerze rozwiązuje problem...