Strona 1 z 2

Dirt Jumper 1 2010 - opinie/informacje

: 04.06.2012 21:24:54
autor: Kriss3r
Witam
Akurat pisze na tym forum ,chociaz pewnie malo tutaj osob co dosiada taki sprzet , a innego forum dobrze dzialajcego w PL nie ma :mrgreen:

Wiec tak - nabylem amortyzaotr wraz calym rowerem - dirt jumper 1 , rocznik 2010.
Amor wyglada jak nowy , ale mam pare pytan co do niego
- gorne golenie sa suchutke , powinny takie byc? Chyba ,ze amor nie ma otwartej kapieli olejowej to rozumie - nigdzie info nie moge odszukac

- jak powinna wygladac jego praca? Amortyzator jest ustawiony na 80mm (juz taki montowali) i praca pajka to to nie jest , przy tym skoku ;), po prostu ciezko sie ugina, ale ugina. Mam sie nie spodziewac jakiejs dobrej czulosci w poczatkowej fazie skoku ?
Po prostu amor ma wybierac uderzenia przewidziane dirt/street? Jezeli tak to jego prace rozumie, po prostu myslalem ,ze progresywnie sie ugina i na poczatku jest bardzo czuly , a im dalej tym twardy. Tak to bardziej przypomina gold labela.

: 04.06.2012 21:31:53
autor: queer0s
1 pytanie
Tak powinny być takie tzn , na pewno nie są suchutkie są raczej tłuste pojeździj paluchem to zobaczysz , chyba byś się nie cieszył jakby się pocił ?
2 pytanie
Nie wiem

: 04.06.2012 21:33:58
autor: Spaced
Mam dja 07 i pracuje płynnie i mega miekko. Otwarta tam jest wiec nie powinien być suchy. Kumpel ma nówke dja i narzeka, ze za miekki (ale jego za dużo rodzice karmili i mu sie urosło za wysoko).

To o czym mówisz to albo zepsuty amor albo za mało oleju albo jakies dziwne ustawienie, Sprawdz jaka jest spręzyna.

: 04.06.2012 21:34:33
autor: diskordia
dj napompowany do skakania - praktycznie nie pracuje podczas zwykłej jazdy. zmieniałeś ciśnienia?

: 04.06.2012 21:38:58
autor: Kriss3r
@diskordia - Cisnienia nie zmienialem - nie mam pompki... tak to bym spuscil i najwyzej samemu dopomowal, a tak na serwis gdzie tak owa maja mam kawalek. W ostatecznosci spuszcze troche powietrza i zobaczymy jak to wyglada :)

@Spaced - wlasnie dlatego wspominam o tym ,ze golenie gorne sa suche , wiec obstawiam ,ze nie ma otwartej. Informacji co do tego odszukac nie potrafie. I jezeli chodzi o prace w Twoim amorze - to wraz z skokiem sie utwardza tak ,ze mozna bez problemu dirta trzasnac ?

: 04.06.2012 21:44:06
autor: Spaced
Sprawdz na stronie jaki tłumik jest. Ja obstawiam, że dalej SSV czyli otwarta. To jest 1ka wiec tłumika od suntoura nie ma, a to chyba jedyne nie otwarte grawitacyjne marze.

A tak mój dj jest miekki na starcie i progresywny. Bardzo fajna praca na dirt.

: 04.06.2012 21:56:06
autor: Kriss3r
http://www.merlincycles.com/bike-shop/f ... -2010.html

wg. tego

'Damping: Open Bath RV cartridge with adjustable Rebound'
jednak szczatkowe informacje z google mowia mi, ze otwartej chyba to on nie ma. Dodam ,ze golenie gorne nie sa tluste - nic nie czuc na palcach

: 04.06.2012 21:58:57
autor: pietryna
Spaced pisze:To jest 1ka wiec tłumika od suntoura nie ma, a to chyba jedyne nie otwarte grawitacyjne marze.
Ma farta. Na początku myślałem że ma puszcze z suntoura. Ale widać w 2010 poszli po rozum do głowy i w lepszych DJach wrócili do tłumika ssv czy tam nawet ssvf. DJ1 2009 kumpla ma regulator na górze to i puszka musi być gówniana.

Szczątkowe informacje z google zwykle są gówno warte. W goleni z tłumikiem jest pełno oleju. Trudno powiedzieć co jest z drugiej strony bo jedynym sensownym powietrzem marzocchi było doppio air czy single function air którego do djów chyba nie pchali. Choć akurat tych nowszych nie miałem okazji rozbierać.

: 04.06.2012 22:13:06
autor: Spaced
Kriss3r pisze:jednak szczatkowe informacje z google mowia mi, ze otwartej chyba to on nie ma. Dodam ,ze golenie gorne nie sa tluste - nic nie czuc na palcach
RV to rozwinieta wersja ssv. To jest otwarta kąpiel. Swoja droga nie łątwiej rozebrac amora?

: 04.06.2012 22:17:06
autor: Kriss3r
zebym to jeszcze mial jakies pojecie o nim...
To pozostanie mi spuszczenie powietrza i zobaczymy czy sama sprezyna wystarczy.
Troche martwi mnie to ,ze golenie gorne sa zbyt suche w moim odczuciu

=edit=
dobrze czytajac - u gory jest waga w KG w nawiasie w funtach ?
Czyli dla 70kg wagi - 2,5 atmosfery?

: 04.06.2012 22:26:41
autor: Spaced
Nie słuchaj sie tabelki, Wywal całe cisnienie najpierw. Sprawdz jak pracuje, a potem ustawiaj pod to jak ci sie dobrze jeździ.

: 05.06.2012 08:23:38
autor: pietryna
Kriss3r pisze:To pozostanie mi spuszczenie powietrza i zobaczymy czy sama sprezyna wystarczy.
Śmiem twierdzić że tam nie ma sprężyny. Tzn. jeśli tabela ciśnień podaje wartości większe jak 1bar to znaczy że to nie jest asysta tylko sprężyna powietrzna więc jak spuścisz powietrze i wsiądziesz to zostanie ci może ze 2cm skoku dobijanego na byle patyku.
Kriss3r pisze:Troche martwi mnie to ,ze golenie gorne sa zbyt suche w moim odczuciu
Mają być suche. Nawet nie czuć że są tłuste jak przejedziesz palcem. Jeśli są czarne to tylko pod odpowiednim światłem ledwie widać zjawisko iryzacji.
Kriss3r pisze:zebym to jeszcze mial jakies pojecie o nim...
Wszystkie śruby mają prawe gwinty. Potrzebne ci jeszcze będą szczypce segera.
Właśnie przekazałem ci całą tajemną wiedzę.

: 05.06.2012 08:56:12
autor: diskordia
w dj1 jest spręzyna,bodajże w prawej ladze.

: 05.06.2012 09:12:16
autor: Fixx21
nic nie chce mówić ale dj z tego roku wytrzymał dosłownie 6 dni , i zaczęła sterówka trzeszczeć ... , a co do bebechów to w oby lagach są sprężyny w jednej jest asysta powietrza + rv , a w drugiej sama sprężyna i to tyle . DJ ma się tylko uginać kiedy musi , nie jest to widelec do wybierania byle czego , ale jest to niezły szajs tajwański, to już jest moja opinia , kupiłem go 28 kwietnia 29 dostałem i wczoraj 4 czerwca wysłałem go na gwarancje bo sterówka się zapadła , i zaczęła strzelać , a w tym czasie byłem raz na chopach , i nie zaliczyłem żadnego klinu bądź niedolota .. To tylko świadczy o jakości , i powiem że żałuje wydanych 1100 zł .

: 05.06.2012 09:15:13
autor: Kriss3r
Spuscilem powietrze do konca - amortyzator pod moja waga ~70kg , jak przeloze moj ciezar ciala bezposrednio na kierownice, ugina sie na 20mm , golenie gorne jak wspomnialem maja 80mm +/- 2mm (chyba zapasu jakiegos nie maja ?)
Teraz amor sie ugina na te 20mm w miare plynnie , ale plynnosc pajka to nie jest (ten z kolei dobijal latwo ) , wiec smiem twierdzic , ze sprezyna ktora jest wsadzona to pewnie srednia , a jak wiadomo w rocznikach 08/09/10 ( czy w wyzszych to nie wiem) srednia sprezyna byla chyba pod wage kogos z ~100kg :mrgreen:


=edit=
Fix21 - nie widzialem Twojego posta przed pisaniem - czyli prace moglbys opisac podobnie ?

: 05.06.2012 09:24:26
autor: Fixx21
W dj nie ma czegoś takiego jak średnia miękka czy twarda sprężyna, twardość ustawiasz za pomocą powietrza , w komorze i to każdy musi pod siebie , jeżeli chcesz aby pracował jak masło to spuszczasz .. i tyle, ale będzie dobijał

: 05.06.2012 11:09:38
autor: Spaced
diskordia pisze:Śmiem twierdzić że tam nie ma sprężyny. Tzn. jeśli tabela ciśnień podaje wartości większe jak 1bar to znaczy że to nie jest asysta tylko sprężyna powietrzna więc jak spuścisz powietrze i wsiądziesz to zostanie ci może ze 2cm skoku dobijanego na byle patyku.
Jest sprężyna. W dju nigdy air nie było.
Fixx21 pisze:W dj nie ma czegoś takiego jak średnia miękka czy twarda sprężyna, twardość ustawiasz za pomocą powietrza , w komorze i to każdy musi pod siebie , jeżeli chcesz aby pracował jak masło to spuszczasz .. i tyle, ale będzie dobijał
GÓWNO PRAWDA. Zmieniałem spręzyne w moim dju, a mam air assist. Pomijam juz twoją opinie o pracy...
Kriss3r pisze:Spuscilem powietrze do konca - amortyzator pod moja waga ~70kg , jak przeloze moj ciezar ciala bezposrednio na kierownice, ugina sie na 20mm , golenie gorne jak wspomnialem maja 80mm +/- 2mm (chyba zapasu jakiegos nie maja ?)
Teraz amor sie ugina na te 20mm w miare plynnie , ale plynnosc pajka to nie jest (ten z kolei dobijal latwo ) , wiec smiem twierdzic , ze sprezyna ktora jest wsadzona to pewnie srednia , a jak wiadomo w rocznikach 08/09/10 ( czy w wyzszych to nie wiem) srednia sprezyna byla chyba pod wage kogos z ~100kg
Na moim jak sie całym ciezarem ciała powiesze i docisne na maxa to mi wchodzi prawie połowa skoku ale szczerze weź rower na trase zamiast testować płynnośc w pokoju. Ja na prawde z mojego jestem zadowolony, a tłumików na poziomie RV nie da sie źle zaprojektowac. Albo amor bedzie pracowac podobnie co u mnie albo masz awarie jakaś.

: 05.06.2012 11:24:37
autor: Kriss3r
@Spaced
czyli moje stwierdzenie co do sprezyn jest prawidlowe ? Chociaz do kupienia sprezyny do DJ'a nie widzialem na necie.
I pytanko - ile wazysz? Jeszcze poszukam cos o info odnosnie dj'a 2007 , gdyz 08/09/10 jakosciowo juz tak nie byly jak 07

: 05.06.2012 11:32:56
autor: Spaced
Cholera teraz tz nie moge znalesc, znajduje tylko sprezyny po prostu do marzów 100mm ale ze starszych lat. Poszukac musisz ale to dziwne, ze ci marz zle pracuje. Do dirtów to ten tłumik jest na prawde spoko. Nie jest liniowy jak pike ale powinien sie ladnie zbierac.