Strona 1 z 1
XT vs SLX
: 05.06.2012 08:48:18
autor: KwiQ
Siemka, Mam dwa pytanka do Was. Czy powyższe modele hamulców (model na 2012) różnią się czymś ? Zapewne wagą ale czy siła hamowania jest w ogóle odczuwalna ? Kolejne to czy warto inwestować w tarcze Ice tech ? Cena dość wysoka i stąd moje pytanie, jeśli nie to jakie tarcze moglibyście polecić. Jestem sporym chłopem +100kg wagi i moje Juicy często odmawiają posłuszeństwa podczas zjazdu. Będę wdzięczny za opinie. Pozdrawiam
: 05.06.2012 09:03:17
autor: Cesiu
Z hamulcami Ci nie pomogę, natomiast jeżeli chodzi o tarcze, to wcześniej miałem na tyle 203mm zwykłą XT na pająku, a w tym roku wrzuciłem tam 185mm IT XT i mimo mniejszej średnicy nie zauważyłem różnicy w hamowaniu, nic się nie przegrzewało. Bardziej miarodajny byłby test na przodzie, ale plany pokrzyżowała kontuzja.
Przy Twojej wadze raczej zainwestowałbym w tarcze IT

: 05.06.2012 11:09:07
autor: piotrmarch
Mam 666 na tarczach XTR bez ice. Co do przegrzewania itp nie będę się powtarzał, przeczytaj ostatni post w wątku w moim opisie. Było mnóstwo tematów na temat różnic między w.w. modelami na chyba każdym możliwym forum, włącznie z DH-Z więc wystarczy poszukać.
: 05.06.2012 12:09:41
autor: KwiQ
dzięki, staram się śledzić na bieżąco forum i nie spotkałem takiego porównania więc pozwoliłem sobie zapytać.
: 05.06.2012 14:26:01
autor: frango
Mam XT 2012 na tarczach IT 200 i 180 (tył). Jak na razie hamulce mają za sobą wycieczkę do Szczyrku i okolic. Trasy nie są tam długie i hamowania na nich też nie ma jakoś dużo, ale wrażenie jak najbardziej pozytywne.
Tylko chyba heble nie lubią wożenia roweru do góry nogami. Ale to chyba dotyczy też innych hebli. Na szczęście, przelewanie jest podobno dziecinnie proste

Aha, wziąłem XTki zamiast SLXów, bo są ładniejsze

trochę lżejsze i w standardzie przychodzą z klockami metalicznymi
: 05.06.2012 15:19:21
autor: ak47
akurat SLX i XT ważą tyle samo. No i SLX zwykle też są z metalikami
Fantastycznie się je odpowietrza i są naprawdę mocne. Jak żadne wcześniejsze ślimano.
: 05.06.2012 16:05:39
autor: KubaLa
Ja bym brał SLXy, bo to jest ten sam hamulec, tylko bez niedziałającej regulacji free stroke :P
Jest jeszcze jedna opcja, bardzo dobra, BL-M596.
Klamka konstrukcyjnie to co SLX czy XT jednak zacisk pod starsze, tańsze klocki.
: 05.06.2012 21:09:43
autor: KwiQ
dzięki wielkie za wypowiedzi. Odnośnie tarczy to możecie napisać co jest godne polecenia ? pozdrawiam
: 05.06.2012 21:22:25
autor: KubaLa
Ja polecę XTki, ale są dość drogie...
: 06.06.2012 13:04:34
autor: Włóczykij89
KubaLaPL pisze:Ja bym brał SLXy, bo to jest ten sam hamulec, tylko bez niedziałającej regulacji free stroke :P
W XT 2012 regulacja free stroker działa i jest wyraźnie odczuwalna.
: 07.06.2012 00:41:11
autor: Las3k_91 Ldz
KubaLaPL pisze:Ja bym brał SLXy
KubaLaPL pisze:Ja polecę XTki
Ehe
Kwestia kasy, jak Cię stać na XT, to bierz XT.
: 07.06.2012 03:20:05
autor: piotrmarch
A co to za kwestia? Jeśli w działaniu nie ma różnicy, to po co przepłacać?;]
: 07.06.2012 05:54:37
autor: frango
ak47 pisze:akurat SLX i XT ważą tyle samo. No i SLX zwykle też są z metalikami
No to się chyba nie przyłożyłem do czytania katalogu

: 07.06.2012 18:46:59
autor: KubaLa
Włóczykij89 pisze:W XT 2012 regulacja free stroker działa i jest wyraźnie odczuwalna.
O, sdruga opinia, ze działa. Wcześniej przeczytałem ze 150, sam przetestowałem u kumpla, że nie działa.
