Strona 1 z 1
Avid Code zalewanie płynem/odpowietrzanie - problem
: 11.06.2012 20:26:16
autor: alvdh
Siema rycerze, mam problem z moim Avid Code, mianowicie robię kroki zalewania hamulca następująco jak nam polecają. Wkręcam strzykawkę w jedna dziurę w klamce, a drugą strzykawę w zacisk, odbezpieczam zaciski na strzykawce i próbuję pchać płyn w zacisk aż do klamki, ale panie to ani rusz, tak jakbym miał zaciśniętą klamrę na strzykawce. Pytanie nasuwa się czy w środku hamulca jest zapchane czy coś źle robię, może trzeba więcej śrubek odkręcić w zacisku lub klamce, ale to przecież płyn będzie leciał ?
: 11.06.2012 20:32:37
autor: timon92
Zaciski na obu strzykawkach są otwarte? Jeśli tak to spróbuj wkręcić dolną strzykawkę w drugi bleedport w zacisku.
: 11.06.2012 20:35:31
autor: off_road
czesto sie zatyka otwor gdzie łączy sie przewod z klamka, odkrec przewod i zobacz czy nie jest tam zatkana klamka
: 11.06.2012 20:40:46
autor: klexuh
alvdh Masz WYKRECONA regulacje pad contact wedlug instrukcji? Jezeli tak, to wkrec ja chociaz o 2 obroty, wtedy pojdzie, aczkolwiek ja zawsze odpowietrzam na WKRECONEJ.
: 11.06.2012 21:46:00
autor: alvdh
@timon92, chyba napisałem, że klamry nie są zaciśnięte, wkręciłem w drugi bleedport i poszło, ale to za sprawą pomysłu @klexuh dzięki, poszło jak po maśle. Ale nie mogę coś odpowietrzyć klamy, chyba że mój bleedkit jest nieszczelny

. Jak kręcę regulacją zgodnie z ruchem strzałki to tak jakby byl zapowietrzony, a nie powinien byc... a jak na maxa klamka to jest okej.
: 11.06.2012 22:17:59
autor: MUSZEL
klexuh pisze:alvdh Masz WYKRECONA regulacje pad contact wedlug instrukcji? Jezeli tak, to wkrec ja chociaz o 2 obroty, wtedy pojdzie, aczkolwiek ja zawsze odpowietrzam na WKRECONEJ.
a powiedz mi, jaka jest różnica w odpowietrzaniu na wkręconej i na wykręconej regulacji? Czy finalnie może mieć to wpływ na skok/twardość klamki?
P.S. Mógłbyś sprawdzić ile pełnych obrotów posiada owa regulacja? Moja jest troszke uszkodzona a przydałaby mi sie ta informacja.
: 12.06.2012 06:50:49
autor: =disbrainer=
MUSZEL pisze:a powiedz mi, jaka jest różnica w odpowietrzaniu na wkręconej i na wykręconej regulacji? Czy finalnie może mieć to wpływ na skok/twardość klamki?
moze i ma. sam odpowietrzam na WKRECONEJ regulacji (zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) - wg mnie w ten sposob jestem w stanie nalac do ukladu wiecej plynu, co w efekcie robi twardsza klamke i skraca jej skok. podobno ta metoda szkodzi uszczelkom (bo wiadomo ze cisnienie w takim ukladzie rosnie), ale uzytkujac te hample juz 3 sezony, nie zauwazylem nieszczelnosci ukladu itp.
OT: muszel, czemu masz z tylu kolo 24" skoro masz BETD? dla geometrii?
: 12.06.2012 08:49:11
autor: pietryna
=disbrainer= pisze:WKRECONEJ regulacji (zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) - wg mnie w ten sposob jestem w stanie nalac do ukladu wiecej plynu
Wtedy wlewasz do układu mniej(zakładając że w zbiorniku wyrównawczym nie ma powietrza)
Żeby uzyskać optymalny zakres regulacji to powinieneś napełniać hamulec w regulacją w 50% wkręconą. Wtedy będziesz mógł go i osłabić, i wzmocnić.
Jak zalejesz na wykręconej to będziesz mógł tylko wzmocnić, a jak na wkręconej to tylko osłabić.
Wzmocnić/osłabić to tylko tak poglądowo piszę bo nie tak działa ten regulator.
On przesuwa tłok w klamce głębiej. Płyn hamulcowy przedostaje się do zbiornika wyrównawczego tak czy siak i nie ma go realnie więcej między tłokiem klamki a zaciskiem podczas hamowania. Po prostu układ szybciej się zamyka(tj. tłok mija dziurkę przez którą płyn przelewa się z między tłoków do zbiornika wyrównawczego). Szybciej rozpoczyna się wędrówka klocków do tarczy. Obiektywnie nie zwiększa to siły hamulca ale subiektywnie już tak. Bo im hamulec szybciej zacznie hamować tym dźwignia dalej od kiery i więcej możesz przyłożyć do niej siły palcem niż w przypadku gdy dźwignia już wpada w klamkę.
: 12.06.2012 16:54:49
autor: MUSZEL
=disbrainer= pisze:moze i ma. sam odpowietrzam na WKRECONEJ regulacji (zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) - wg mnie w ten sposob jestem w stanie nalac do ukladu wiecej plynu, co w efekcie robi twardsza klamke i skraca jej skok. podobno ta metoda szkodzi uszczelkom (bo wiadomo ze cisnienie w takim ukladzie rosnie), ale uzytkujac te hample juz 3 sezony, nie zauwazylem nieszczelnosci ukladu itp.
czyli na największym skoku klamki odpowietrzasz, na "in". A potem jeździsz maxymalnie na out? Bo zastanawiam sie czy nie odpowietrzyć hampla raz jeszcze

ale jeżdże na maxa na out, czyli w lewo, na minimalnym skoku klamki.
Mógłbyś policzyć ilość pełnych obrotów regulatora?
=disbrainer= pisze:OT: muszel, czemu masz z tylu kolo 24" skoro masz BETD? dla geometrii?
Zamieniłem sie z jednym z użytkowników forum na wahacze, mam już oryginalny. Tak, dla geometrii. Tył długości ok 455mm (432mm oryginalnie) mi nie odpowiadał, chciałem również niżej suport, jak w oryginale

po prostu osobiście lepiej mi sie jeździ na 24".
: 12.06.2012 20:40:53
autor: =disbrainer=
MUSZEL pisze:czyli na największym skoku klamki odpowietrzasz, na "in". A potem jeździsz maxymalnie na out? Bo zastanawiam sie czy nie odpowietrzyć hampla raz jeszcze

ale jeżdże na maxa na out, czyli w lewo, na minimalnym skoku klamki.
Mógłbyś policzyć ilość pełnych obrotów regulatora?

dokladnie tak robie. a nie policze pelnych obrotow bo teraz mi sie nie chce

tzn nie jezdze na maxa na OUT by nie dopycic regulacji, ale generalnie prawie do konca. czasami musze wrecz luzowac ja na IN, bo za twarda sie robi.
455mm CS? LOL

toz to 3cm wiecej niz sam mam

: 12.06.2012 20:52:46
autor: MUSZEL
=disbrainer= pisze:dokladnie tak robie. a nie policze pelnych obrotow bo teraz mi sie nie chce tzn nie jezdze na maxa na OUT by nie dopycic regulacji, ale generalnie prawie do konca. czasami musze wrecz luzowac ja na IN, bo za twarda sie robi.
rozumiem, więc zrobie eksperyment i odpowietrze je na połowie wkręconej regulacji, bo ja osobiście jeżdże na out cały czas
=disbrainer= pisze:455mm CS? LOL toz to 3cm wiecej niz sam mam
więc już znasz powód

taka "krówka"

: 22.06.2012 12:06:08
autor: bartson
Ja robię zawsze na w pełni wykręconej regulacji,potem mogę ustawić sobie że klamka łapie po 2 mm naciśnięcia i to mi pasuje.
: 22.07.2013 19:40:31
autor: SebaB_B
Podepnę się trochę pod temat, ponieważ mam problem z obydwoma hamulcami (Avid Code), mianowicie słabo hamują, o ile tył jeszcze ujdzie, to przód wydaje mi się o wiele za słaby w porównaniu do np. moich starych Juicy 7, nie wiem czy te hamulce "tak mają" czy może nadchodzi ich czas. Hamulce przed przelaniem i teraz świeżo po, zatrzymują identycznie, odpowietrzone, klocków jest dużo, nie przypuszczam by to była też wina tłustych tarcz/klocków, bo trochę na nich przejeździłem + potraktowane zostały środkiem do odtłuszczania hamulców. Ogólnie hamulce nie ciekną, tłoczki chodzą, a na klamce łapie bardzo fajnie tylko, że siły brak. Jakieś sugestie co może być przyczyną ?
: 22.07.2013 22:06:28
autor: MUSZEL
jak siły brak a skok klamki i twardość w porządku to tylko tłuszczyk

: 24.07.2013 23:23:44
autor: Shibby
Weź klocki na palnik, u mnie się to zawsze sprawdza ;]
Jak nie masz opcji na palnik to domowym sposobem: palnik kuchenki, płyn do naczyń, gotowanie itp.