Strona 1 z 3
Amortyzator skrętu w rowerze?
: 13.06.2012 09:48:39
autor: off_road
Jak w temacie jeden z pierwszych amortyzatorów skrętu w rowerze.
Jak dla mnie zajebioza

W Hondzie mam taki i nie wyobrażam sobie jeździć bez... wiec w rowerku? Czemu nie
http://www.pinkbike.com/news/Emmeline-R ... Check.html
na szybko mozna zrobic tak:
http://patrz.pl/filmy/lsl-thunderace
: 13.06.2012 10:07:47
autor: quilong
Edit:
Jednak faktycznie to jest tłumik skrętu (steering damper)
: 13.06.2012 10:40:20
autor: %$&
A czy to nie o to chodzi na rowerze, żeby kierownicą móc szybko i sprawnie gibać? Mnie kurwica bierze jak mam choćby lekki opór na sterach...
: 13.06.2012 10:43:33
autor: ari4
Domyślam się, że ten tłumik skrętu niweluje nieprzyjemne oscylacje (miotanie) kierownicy przy motorze.
Czy w rowerze to nie przesada?
Takie moje subiektywne zdanie.
Nie znam się, może mi ktoś wytłumaczy po co to?
: 13.06.2012 10:52:42
autor: off_road
Panowie widze nie jeździliscie z czymś takim.
Zaleznie od ustawienia mozna zrobic tak, ze nawet nie poczujecie oporu przy skręcaniu nie należy tego utożsamiać z za mocno skręconymi sterami

Na lądowaniach i mega dziurawych sekcjach musi sie pieknie z tym jechać.
Gdyby Pirat to miał... prawdopodobnie pojechał by dalej i nie zauważył, że coś poszło nie tak
http://www.pinkbike.com/video/262311/
: 13.06.2012 11:04:54
autor: LestatBiker
Zobaczymy co wyjdzie z testów

mi sie to podoba
: 13.06.2012 11:24:36
autor: Spaced
Akurat Pirat to tam po prostu krzywo zlądował, nie od telepania

Ogólnie to raczej sens w tym widze taki, że łapy nie wybuchną tak szybko.
: 13.06.2012 11:29:08
autor: quilong
hmm, zauważcie, że jest to w rowerze dziewczyny. Dla kobitki to na prawdę może dużo dawać.
: 13.06.2012 11:35:37
autor: off_road
http://www.youtube.com/watch?v=Rn_fCXVwPic
Prosty test amor skretu + młotek

Jakieś pytania?

Zastanawia mnie jedno kiedy ktos w koncu to wypusci w oficjalnej wersji rowerowej

: 13.06.2012 11:56:18
autor: ari4
No rozumiem. Zapobiega gwałtownemu skręceniu kiery. Tylko że kiedy mają miejsce takie gwałtowne skręty (w rowerze).
Na myśl przychodzi mi zahaczenie np. o drzewo. Ale przy takim czymś, to nawet amortyzator nie pomoże. A możliwe, że nawet może zaszkodzić, bo kiera się nie obróci i możesz klamkę lub kierę połamać, albo i nawet łapę połamać.
IMO ma to tylko jakiś sens przy dwupółkach.
Przy lądowaniu na hopie nie zdążyło mi się np. skręcić kierownicą. Owszem delikatnie się skręci, ale nie zauważyłem, że mi to przeszkadza.
Możliwe (a nawet pewne), że się mylę, bo jeżdżę na 66 i to się raczej nie sprawdziłoby u mnie
Chyba że czegoś takiego nie przeżyłem

.
: 13.06.2012 12:52:03
autor: off_road
ari4 pisze:IMO ma to tylko jakiś sens przy dwupółkach.
Dokładnie tak, w 1 półce trzeba by to jakos inaczej ogarnąć
ari4 pisze:Przy lądowaniu na hopie nie zdążyło mi się np. skręcić kierownicą. Owszem delikatnie się skręci, ale nie zauważyłem, że mi to przeszkadza.
szybki test

Moto z amorem
Moto bez amora
Ta sama trasa w lesie, różnica taka, ze w drugim przypadku wyraźnie czuć myszkowanie kierownicy na wybojach.
Załóżmy kierownica po najechaniu na korzeń Ci się obraca o 4cm (mierzone na końcu kiery) to z amorem Ci sie obroci o 0.5cm
Puki człowiek nie ma porównania jednego i drugiego na tej samej trasie nie da się ogarnąć
99% osob przecież nie ma tego w rowerach wiec raczej nikomu to nie przeszkadza ale ide o zakład, ze odczują roznice gdy sie brykną na furze z takim wynalazkiem
Rożnica jak pomiedzy jazdą na SR XCR bez tłumienia a czymś z rasowym tłumieniem 888? ;P no cóż ale jedno i drugie sie ugina
Rozwala mnie opinia o tym, ze to utrudnia skręcanie ;[
Za pewne osob ktore nawet nie stały przy motocyklu z amortyzatorem skrętu

: 13.06.2012 13:01:01
autor: ari4
Możliwe, że masz rację. Nawet przekonałeś mnie, ale to ma chyba tylko rację bytu w dwupółkach, gdzie wychylenie kierownicy jest ograniczone. Nie wydaje mi się, że dałoby się na tym zrobić xupa na jednopółce, chyba że można na tym kiere obracać jak na rotorze ;p
: 13.06.2012 13:10:31
autor: troyo
: 13.06.2012 13:23:44
autor: ari4
Jednak wyjaśniłeś mi tym filmikiem

.
Ale tak jak się spodziewałem, max. skręt kierą 90st
: 13.06.2012 13:45:02
autor: off_road
Trojo fajnie ze sie dokopałeś do filmu
Jak to ludzie potrafią diametralnie zdanie zmienić w ciągu jednego tematu

: 13.06.2012 14:11:16
autor: Puncu
To mogłoby być przydatne w sztywniakach

: 13.06.2012 14:31:21
autor: ari4
Ciekawe jakbyś zrobił szybkiego barspina, czy by zadziałało.
Takie ustrojstwo poinno chyba mieć regulację prędkości działania tłumienia, nie?
Amortyzator skrętu w rowerze?
: 13.06.2012 14:35:31
autor: Digas
nie mam pojęcia na temat konstrukcji tego wynalazku więc napiszę troszkę hipotetycznie, że bezcenne musi być uczucie gdy się psuje i blokuje kierownice w najmniej oczekiwanym momencie

Chyba że jest to po prostu niemożliwe.
: 13.06.2012 14:48:30
autor: off_road
Tak a wszystkie dampery jak sie psują to sie blokują

Raczej tracą tłumienie niż mocniej tłumią
