Strona 1 z 3

Float Link

: 19.06.2012 10:20:05
autor: kokz666
Siema :D , jest tu jakis pros który wytłumaczy mi na czym polega zawiecha na Float Linku? Poda jakis przykład ramy? Chyba Float Link jest mało popularny. Zdaje mi sie ze damper jest ściskany z obu stron, co dalej?
Dzieki, moze i glupie pytanie, ale dręczy mnie od dluzszego czasu :o :lol:

: 19.06.2012 10:45:22
autor: off_road
Szybkie przyklady:
Trek session.
Obrazek
Antidote life line.
Obrazek
Mondraker summum.
Obrazek

Ma to sporo zalet a przede wszystkim tą:
Mniej punktów obrotu mocowanych do przedniego trokjąta, co upraszcza całą konstrukcję.

: 19.06.2012 10:49:56
autor: Spaced
Ale to jesli już to jest floating damper. Nie rozumiem co przez float link rozumiesz. Podaj przykład jakis.
off_road pisze:Ma to sporo zalet a przede wszystkim tą:
Mniej punktów obrotu mocowanych do przedniego trokjąta, co upraszcza całą konstrukcję.
Tylko tą ;)

: 19.06.2012 11:07:21
autor: kokz666
Floating damper :D tylko tą? Damper jest dociskany z obu stron?

: 19.06.2012 11:07:32
autor: pietryna
off_road pisze:Mniej punktów obrotu mocowanych do przedniego trokjąta, co upraszcza całą konstrukcję.
Mocowanie dampera do przedniego trójkąta to taki bardzo skomplikowany system który burzy całą koncepcję prostej konstrukcji? Raczej dużo prostszy w zastosowaniu.

: 19.06.2012 11:16:40
autor: off_road
pietryna pisze:Mocowanie dampera do przedniego trójkąta to taki bardzo skomplikowany system który burzy całą koncepcję prostej konstrukcji? Raczej dużo prostszy w zastosowaniu.
Tu trzeba myśleć cztero wymiarowo man ;)
W normalnej ramie np demo masz 2 punkty obrotu + mocowanie dampera.
Musisz tak zaprojektowac ramę aby napręzenia sie sensownie rozchodziły.
W przypadku floating damper masz tylko 2 punkty obrotu co od strony projektanta i tematu rozkladu naprężeń naprawdę mocno upraszcza sprawę ;)
Do tego w life line punkt obrotu masz w suporcie co dodatkowo ułatwia cała sprawe. Odpada liczenie kolejnego węzła którym jest suport. ;)

: 19.06.2012 12:36:38
autor: deviz
kokz666 pisze:Floating damper tylko tą? Damper jest dociskany z obu stron?
Przecież w treku jest ściskany z jednej strony, tylko że "pływa" ;)

: 19.06.2012 14:10:21
autor: Vin_OSW
Teoretycznie wszędzie damper jest ściskany z dwóch stron ;)

: 19.06.2012 17:32:52
autor: Spaced
Vin_OSW pisze: Teoretycznie wszędzie damper jest ściskany z dwóch stron ;)
Jak dociskam cos z jednej strony to nie znaczy, że sciskam z obu stron. Prosta różnica.

Ogólnie jak off road mówi - mniej naprężeń na przedni trójkat idzie i przez to kapke latwiej odchudzić rame. Oprócz tego można sporo marketingowego gówna wcisnąć klientom ;)

: 19.06.2012 17:35:20
autor: Vin_OSW
Spaced pisze:Jak dociskam cos z jednej strony to nie znaczy, że sciskam z obu stron. Prosta różnica.
Jak dociskacz coś z jednej strony, a z drugiej nie to damper Ci spierdala ;)

: 19.06.2012 17:39:36
autor: Spaced
No to sciskam z jednej strony, nie z 2. Z takim podejsciem to nie wiem jak ty przez zadania z fizyki przechodziłeś w liceum. Chociaz zakładam, ze czepiasz się dla czepiania.

: 19.06.2012 17:45:44
autor: Vin_OSW
Jak chcesz ścisnąć nie mając docisku z drugiej strony?

: 19.06.2012 17:50:32
autor: KubaLa
Vin_OSW ma rację. To tak samo jak nie ma znaczenia czy damper jest tłokiem do przodu czy do tyłu, ściskany z obu stron jest jednakowo. 3 zasada dynamiki Newtona.

: 19.06.2012 17:52:50
autor: nineinchnail
Akcja - reakcja. Ściskanie jest z jednej strony - z drugiej jest REAKCJA, czyli przyjmujemy, że jest on ściskany z jednej strony. Podstawy mechaniki się kłaniają chłopcy ;)

: 19.06.2012 17:55:10
autor: Vin_OSW
Akcja - pchnięcie damperem z jednej strony
Reakcja - damper poleciaaaał!

: 19.06.2012 18:07:24
autor: nineinchnail
http://merlin.pl/Zbior-zadan-z-wytrzyma ... 15927.html

Może to nie mechanika, ale masz tam pięknie opisane ściskanie i rozciąganie. Polecam.

: 19.06.2012 19:05:39
autor: EZrider
A panowie wiedzą co to minus wektorowy? Bo chyba niekoniecznie.

: 19.06.2012 20:42:17
autor: maverick-fr
Czy poniższa rama to właśnie zastosowanie Float Link?
http://www.pinkbike.com/photo/6681027/

: 19.06.2012 20:49:39
autor: Spaced
nineinchnail pisze: Akcja - reakcja. Ściskanie jest z jednej strony - z drugiej jest REAKCJA, czyli przyjmujemy, że jest on ściskany z jednej strony. Podstawy mechaniki się kłaniają chłopcy ;)

Może nie umiem poprawnie tłumaczyć po cięzkim dniu ale dokładnie to! Czemu to tak trudno zrozumiec. A raczej po co sie dopieprzać bez powodu by nic nie wniesc do tematu?
maverick-fr pisze:Czy poniższa rama to właśnie zastosowanie Float Link?
http://www.pinkbike.com/photo/6681027/

Tak ale czy to ważne? Nigdy nie rozumiałem, czemu ludzie bardziej systemem sie jaraja niżjego wykonaniem co ma wielokrotnie wazniejszy wpływ na prace.