Strona 1 z 1

[damper] scott ex comp

: 25.06.2012 18:53:32
autor: pneumok0k
Witam.

Damper podany w tytule był seryjnie montowany w ramie scott octane fx4 (stara, jednozawiasowa konstrukcja :P) Otóż ostatnio chciałem zrobić, aby ten damper zaczął znowu działać (posiada regulacje tłumienia odbicia) Rozebrałem go chciałem zmienić uszczelkę zalać nowym olejem, no ale podczas rozbierania rozsypały się wszystkie te podkładki... Nie wiem teraz zbytnio jak to dokladnie złożyć. Znaczy jakos złozyłem ale tłumienia prawie wcale nie było. Czy miał ktoś może doczynienia z tym damperem albo podobnym? Albo ma gdzies na kompie jakies schematy albo co kolwiek :P (każde info będzie pomocne) Długos montażowa jego to 165 mm. A damper wygląda tak:
http://arbiter.pl/files/g/2_1617_135_3501.jpg

Pozdrower

: 25.06.2012 19:15:07
autor: pietryna
Więcej zdjęć pacjenta a nie jakieś random foto z neta.

Poza tym jak go pompowałeś?

: 25.06.2012 19:23:07
autor: pneumok0k
jesli chodzi Ci o pompowanie czyli napręzenie wstępne to nie posiada on takkiej opcji bo tam nie ma powietrza. Tylko sprężyna i olej

: 25.06.2012 19:30:25
autor: pietryna
Niemożliwe. Damper z olejem musi mieć wewnątrz pływak. Nie twierdzę że koniecznie pneumatyczny. Może w tym cudzie jest sprężynowy(dziwne rozwiązanie - cięższe i wymaga dość twardej sprężynki pod pływakiem zamiast powietrza).

http://gp1.pinkbike.org/p4pb8122546/p4pb8122546.jpg
To jest akurat od kompletnie powietrznego ale poprzez pływak mam na myśli element zwany tutaj Internal Floating Piston - na dole.
To żółte potraktuj jak obudowę swojego dampera. Ponad IFP jest olej i porusza się tłok(który też widać na rysunku). Poniżej IFP znajduje się powietrze albo azot. Można by tam wsadzić sprężynę. Jest to rozwiązanie z jednej strony proste z drugiej trudne i bezsensowne.

Generalnie jakbym miał to w rękach to bym ci mógł więcej powiedzieć :P

: 25.06.2012 19:38:36
autor: pneumok0k
jak go rozbiorę jeszcze to zrobię fotki dokładne i podeśle ;)