Strona 1 z 1
klamka+tarcza do zacisku Saint M810 ?
: 07.07.2012 22:16:00
autor: born2ride
Oryginalna klamka Saint mi sie rozciekla i jezeli nie uda mi sie tego naprawic (jak sie uda to byc moze tez) to bede rozwazal wymiane i tu pytanie na co?
Do wyboru:
XTR/Trail 2012 - fajny ale cenowo poza zasiegiem (ok. 220pln)
XT 2012 - cena umiarkowana (ok. 160pln)
SLX M666 2012 - mozna dostac za ok 110pln
Jak sie ma SLX do pozostalych, czy faktycznie jest duzo gorszy i czy taki zestaw bedzie dobrze dzialal?
Druga sprawa to tarcze. Obecne nie sa juz pierwszej swiezosci i tez dobrze byloby je wymienic. Do tej pory jezdzilem na stalowych ale zastanawiam sie nad Shimano z pajakiem. Technologia Ice tech fajna ale i kosztuje swoje.
Do wyboru:
XT 2011
SLX 2011
SLX 2012
czy moze jednak wybrac cos bez pajaka (Hayes, Avid)?
: 07.07.2012 23:54:06
autor: KubaLa
Z tarcz to XT 2011, chyba że masz CL to być może mam dobrą ofertę dla Ciebie

Co do klamek SLX/XT różnią się tylko (podobno) (nie)działającą regulacją Free Stroke.
Aczkolwiek zaraz Ci ktoś napisze, że taki zestaw nie będzie dizłała bo cośtam, a inny, że działa, bo tak ma i jest ok

: 08.07.2012 10:43:56
autor: Banan725135650
born2ride pisze:Do wyboru:
XT 2011
Mam, używam, polecam - świetna tarcza.
: 08.07.2012 11:19:10
autor: GgG
Mialem w saintach avida g2, tektro i teraz ice techa od xt. G2 i tektro działały podobnie, nie było jakiś wahań mocy przy zagrzanej albo zimnej tarczy, nie gięły się itp. Avida na tyle spaliłem (90kg, rozmiar 160mm i 7 min trasy robi swoje

) Ogólnie avid cholernie szybko się grzał. Teraz zainwestowałem w dwie xt ice tech 203 + 180mm i nie chciałbym innych tarcz, moc się nie zmieniła za to nie wiem co musiałbym robić, żeby zagrzać te tarcze. Kosztują swoje ale moim zdaniem warto.
: 08.07.2012 11:54:38
autor: born2ride
KubaLaPL tarcze mam na sruby
KubaLaPL pisze:Co do klamek SLX/XT różnią się tylko (podobno) (nie)działającą regulacją Free Stroke.
No wlasnie chodzi o to czy roznica jak taka jak miedzy SLX BL-M665 Saint BL-M810 czyli free stroke czy cos wiecej, zeby nie doplacac za jedna srubke1/3 ceny
Banan725135650 dzieki
GgG planuje 203 przod i 180 tyl, zreszta tak samo jak jest obecnie.
Komplet IT wyjdzie pewnie ok 350pln a za komplet bez IT jakies 30% taniej

: 08.07.2012 13:58:27
autor: KubaLa
born2ride pisze:Komplet IT wyjdzie pewnie ok 350pln a za komplet bez IT jakies 30% taniej
W najnowszym bikeBoardzie masz porównanie wielu tarcz i hamulców

: 09.07.2012 11:57:53
autor: born2ride
KubaLaPL pisze:W najnowszym bikeBoardzie masz porównanie wielu tarcz i hamulców
Masz moze ten numer bB, jezeli tak to moglbys zrobis skan tego testu i podeslac na maila?
Ktos jeszcze moze sie podzielic opiniami, spostrzezeniami czy testami roznych kombinacji zacisk-klamka?

: 09.07.2012 12:23:49
autor: Las3k_91 Ldz
born2ride pisze:No wlasnie chodzi o to czy roznica jak taka jak miedzy SLX BL-M665 Saint BL-M810 czyli free stroke czy cos wiecej, zeby nie doplacac za jedna srubke1/3 ceny
emtb.pl
"Porównanie z SLX wypada tak:
- dźwignia w XT wykonana jako odlew, w SLX jest tłoczona blacha
- w XT dźwignia nie ma luzu, w SLX jakiś luz jest
- w zacisku XT jest śrubka imbusowa trzymająca klocki, w SLX jest zawleczka(można zastąpić śrubką)
- w klamce XT jest freestroke na krzyżak, w SLX jest na płaski spanner(śrubkę można zamienić na zwykłą - polecam jakąś zgrabną alu na imbus)
- więcej różnic nie ma.
Porównywałem SLX i XT na wadze - różnicy nie było lub były to 2-3g(niestety nie pamiętam) na korzyść SLX"
: 09.07.2012 13:55:58
autor: born2ride
Las3k_91 Ldz to juz cos

: 09.07.2012 19:12:59
autor: Las3k_91 Ldz
Jak patrzysz na przerzutki LX i XT sprzed paru lat, to na oko różnic też nie ma, konstrukcyjnych trudno się dopatrzeć, a po paru latach wychodzi, że XT lepiej znosi eksploatację. Pewnie tu też tak jest. Ale hamować powinny tak samo, zwłaszcza z pudełka. Inna sprawa czy jest to warte dopłacania.
: 09.07.2012 19:17:14
autor: wojtasu
KubaLaPL pisze:W najnowszym bikeBoardzie masz porównanie wielu tarcz i hamulców
Bez urazy ale kiedyś czytałem BB i przestałem go kupować , ponieważ odniosłem wrażenie , że 50% artykułów była opłacona

: 09.07.2012 20:44:46
autor: KubaLa
Las3k_91 Ldz pisze:- w XT dźwignia nie ma luzu, w SLX jakiś luz jest
Dziś sprawdzałem, ok 0,5 milimetra. Pomijalny.