Strona 1 z 1

jaka najlepsza rama do dh

: 16.07.2012 18:06:51
autor: maciek000111999
siema.jaka rama z dostepnych na rynku jest najlepsza do dh ? intense m9 ?

: 16.07.2012 18:21:59
autor: miki_ck
Ale idiotyczny temat. Niby na jakiej podstawie chcesz to ocenić?
Kwestia preferencji ridera i charakterystyki trasy po jakiej jedzie...

: 16.07.2012 18:29:35
autor: Spaced
Ja myślałem, że ta z najlepszym teamem i najwyższą ceną ;)

: 16.07.2012 18:29:40
autor: nhp890
dartmoor shine

: 16.07.2012 18:35:58
autor: bamix71
...a jest takowa?Stary to jak byś szukał "Świętego Graala" lub "Złote Runo"...

: 16.07.2012 19:22:25
autor: off_road
Wszystkie :D


w odpowiednich łapkach...

: 16.07.2012 19:34:50
autor: boogiel
Kross sign fr 1 ;)

: 16.07.2012 20:07:52
autor: m2w2
...nie `spawana` :-)

: 16.07.2012 20:16:30
autor: Korn_8
Może chodziło mu o stosunek: ceny /masy /geometrii /wytrzymałości.
Skąd te przypuszczenia, że "intense m9"?

: 16.07.2012 20:40:41
autor: mysticar
Poczytaj tematy na forum to się dowiesz, że najlepszą ramą jest Banshee Legend.

: 16.07.2012 20:51:48
autor: miki_ck
Korn_8 pisze:ceny /masy /geometrii /wytrzymałości.
Eee, co robi tam geometria? Cena i masa - im mniej, tym lepiej. Wytrzymałość - wiadomo że im większa tym lepiej.
Ale idealnej geometrii nie ma, każdy oceni ją przez pryzmat własnych upodobań :roll:

: 16.07.2012 20:57:34
autor: szymon102
mysticar pisze:Poczytaj tematy na forum to się dowiesz, że najlepszą ramą jest Banshee Legend.
cieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D

A temat faktycznie głupi. Każda rama jest dobra, zależy kto na niej jeździ. Irytują mnie osoby, które uważają, że gdy kupią najdroższą ramą to będą mieli naj rower...

: 16.07.2012 21:04:31
autor: Korn_8
miki_ck pisze:Eee, co robi tam geometria?
Biorąc pod uwagę, że nie ma ram których geometria nie pozwala na bezpieczną jazdę - to nic.
miki_ck pisze: Cena i masa - im mniej, tym lepiej. Wytrzymałość - wiadomo że im większa tym lepiej.
Chodziło mi o ich stosunek, nie wszystko co mało waży i jest tanie jest też wytrzymałe i odwrotnie.
miki_ck pisze: Ale idealnej geometrii nie ma, każdy oceni ją przez pryzmat własnych upodobań :roll:
Jakaś wyjściowa geometria ram zjazdowych musi być :)

: 16.07.2012 21:28:06
autor: Las3k_91 Ldz
Antidote LifeLine Carbon, teraz puszczamy hymn Polski i dumni zamykamy temat :mrgreen:

: 16.07.2012 21:53:00
autor: Spaced
Korn_8 pisze:Chodziło mi o ich stosunek, nie wszystko co mało waży i jest tanie jest też wytrzymałe i odwrotnie.
Ale każdy ma inne wymagania. Jeden nie katuje, a chce lekka rame inny glebi i nie trafia w lądowania. Tą samą rame polecisz?

A geometria nie jest po to by bezpiecznie jezdzic tylko po to by jak najszybciej jezdzic. A kąty skutecznie wpływają na twoja pewność siebie co przenosi sie na czasy. Tylko jw. wszystko zalezy od trasy i własciciela.

Korn_8 pisze:Jakaś wyjściowa geometria ram zjazdowych musi być
5-10-15 masz. Wyjsciowa. Rozszyfruj, które jest od czego.

mysticar pisze:Poczytaj tematy na forum to się dowiesz, że najlepszą ramą jest Banshee Legend.
To tylko dla wtajemniczonych masonów i illuminati. Jak bez karty członkowskiej kupujesz legenda to przychodzi Buka i kradnie ci koła.






Zadziwiające, ze pierwsza odpowiedz w sumie wszystko podsumowała ale mam wrażenie, że chodzi o kolejny temat z grupy "mój kolega powiedział, że..."

: 16.07.2012 22:14:06
autor: Forfiter92
myślę, że mamy kolejną "perełkę" :D

: 17.07.2012 00:05:58
autor: =Pietr3k=
Wszyscy zdążyli obalić myśl autora, który moim zdaniem mało precyzyjnie zadał pytanie. Modne jest stwierdzenie, że jeśli coś służy do wszystkiego, to jest do niczego, bo każdy inaczej jeździ i na innych trasach. To także prawda.

Jednak niektóre konstrukcje do DH, np. wspomniany Banshee Legend faktycznie coś wyróżnia i mam tu na myśli:
- sprawdzony i efektywny system wirtualnego obrotu,
- pancerny koszyk łączący aż 3 punkty obrotu, gdzie wykorzystuje się ogromną wytrzymałość konstrukcji trójkąta oraz zwiększoną wytrzymałość aluminium na rozciąganie w tym trójkącie (w przeciwieństwie do zginania),
- bardzo sztywne linki zawieszenia typu monoblock,
- połączenie główki sterowej na niemal całej długości z rurami przedniego trójkąta, co zwiększa wytrzymałość,
- do tego dodam walory estetyczne (rzecz gustu),
- bardzo nisko położony środek ciężkości i obniżony suport (oczywiście z amorem do zjazdu),
- całe zawieszenie na dużych łożyskach maszynowych.

Z całym szacunkiem - gdyż są tu bardziej obeznani, którzy objeździli dużo więcej rowerów - ale konstrukcyjnie niewiele ram jest na tak wysokim poziomie jak ta i możliwe jest wyłonienie kilku "wybitnie udanych ram do DH" - tak powinien wyglądać tytuł tego tematu ;)