Strona 1 z 1

full suspension - Wybicie

: 06.11.2004 19:47:01
autor: pawelzp
Sprawiłem sobie ostatnio fulla i mam taki problem:
Strasznie blisko skacze i mam problemy z doleceniem do zeskoku. Ciągle zaliczam niedoloty...
Czy wy też mieliście takie problemy po zmianie roweru ze sztywniaka na fulla? A jeżeli tak to co zrobić żeby dalej latać przy takim samym rozpędzie? Może powinienem inaczej się wybijać, inaczej układać ciało przy wybiciu.....? Poradźcie mi coś bo już mnie ta niemoc wkurwia i zaczynam tęsknić za moim zielonym cudem z napisem Drag....

: 06.11.2004 19:52:46
autor: wd40
Na fullu tak niestety jest :/ - rower jest ciezszy (zwykle) i troche energii zabiera damper.

: 06.11.2004 20:03:16
autor: Asfalt
no full ładnie łyka hopki :) spróbuj ustawić najmniejsze tłumienie w damperze, może coś da.

: 06.11.2004 20:24:08
autor: Bkillah
musisz sie przyzwyczaic. to jest tak ze inaczej sie troszke jezdzi. trzeba "wyprzedzac" prace amorka zeby zmienic balans cialem ... musisz sie nauczyc...

: 06.11.2004 20:25:09
autor: Dragon
tuż przed wybiciem wciśnij rower w ziemię, jak poczujesz że zawieszenie zaczyna oddawać gwałtownie sie wyprostuj(możesz spróbować też bez wyprostowywania się) ...co do tłumienia w damperze to bym nie polecał...ja też tak na początku robiłem i sie zwykle kończyło lądowaniem na przednim kole

: 06.11.2004 20:29:44
autor: Stinky
ja ci poradze utwardzi bardziej przedni amor, i w miare możliwości dumpera, jak masz sprezu=yne w dumperze to ja skręc zmiejszajac ugiecie wstepne, tak ogolnie to trzeba sie mimo wszystko bardziej napedzac (najwiecej daje) mozesz tez popracowac na technika jazdy-tzn. "kleic" rower do ziemi- dociskajac zjazdy i wyciagajac najazdy- heh mam dokladnie ten sam problem :)

: 06.11.2004 20:37:47
autor: Jaca
ja nie zauważyłem tego problemu, wręcz jakimś cudem bik dalej leci, ale na razie z techniką lipa i dalej frunę bardziej tam, gdzie chce rower, niż ja :/

popróbuj trochę współpracować ciałem z zawieszeniem, wtedy bardziej równomiernie dociskasz rower do ziemii, a to ma ma wpływ.

: 06.11.2004 21:32:16
autor: Baal
i dlatego wlaśnie troche tęsknie za sztywniakiem, chopy na fullu lata się zupełnie inaczej (gorzej-jak dla mnie) niz na sztywniaku:( musisz sie przyzwyczaic (albo zmienic rame:P) A tak wogóle to uważaj na tłumienie kiedy skaczesz jakąś nowa chope bo możesz nieźle poleciec na plecy/ryj.

: 06.11.2004 22:16:02
autor: Xprot
ach, cieplo mi przy sercu ja mialem nibyfula i na szywniaku jest lepiej a na fullach kumpli naewt nie probuje latac bo by mi to za dlugo zajelo zeby sie nauczyc....

: 08.11.2004 20:26:15
autor: Looka MKNX
Na tym polega "urok" fulli, ze na typowo dirtowych hopach skacze soe duuuzo inaczej - rady kolegow na sztywniakach mozna sobie zapisac w Zlotych Myslach lub wyslac do Tiny. Full, zwlaszcza taki FR/DH ma to milego do siebie, ze kradnie sporo energi - przy pedalowaniu i przy skakaniu. Na pewno probowales wheelie czy tam manuala robic - trudniej wyczuc caly rower.

HAHA :D Mowie, jakby mial porownanie w jezdzie na sztywniaku, a na zadnym od lat czterech ponad nie jezdzilem :D

W ogole to bym zaryzykowal stwierdzenie, ze fulle nie nadaja sie do dirtu... ale odkrycie, nie? :P W DH masz hopki, ktore wybijaja w dal, a nie w gore. Cos w tym musi byc.

: 09.11.2004 00:22:34
autor: Stinky
mimo wszystko nie warto sie ograniczac....

: 09.11.2004 07:43:07
autor: maju
mozna skakac na dircie na fullu. trzeba sie tylko nauczyc wykozystywac do tego zawieszenie, tak jak robia to motocrossowcy, czyli dociskac je przed wybiciem,lepiej zaczac od malych hop bo na poczatku moze to byc niebezpieczne. duzo daje obejzenie paru filmow motocrossowych i odpowiednie ustawienie zawieszenia.