Strona 1 z 1
Specialized Demo 8 z 2009 zmniejszenie skoku
: 16.08.2012 15:47:07
autor: chillyzi
Mam mozliwosc kupienia ramy Demo 8 z 2009 i chcialbym w niej zmniejszyc skok do 180mm.
Zalezy mi na tym, zeby sama rama obnizyla sie po tym zabiegu (tak, zeby kąt glowki byl nadal ok, po wstawieniu w nia 66 z 2009), wiec nie chcialbym wstawiac podkladek pod sprezyne.
Jedyny sposob to prawdopodobnie zmiana dampera na taki ktory ma krotsza dlugosc montazowa i krotszy skok tloka, tylko nie wiem jakie te nowe parametry powinny byc. Moze ktos wie?
Ewentualnie moze da sie ten damper tam jakos przesunac na jakims mocowaniu i wstawic jednak ta podkladke pod sprezyne?
Ps. Nie wiem w tej chwili jaka jest fabryczna dlugosc montazowa i skok tloka w tym Demo.
: 16.08.2012 16:10:17
autor: pietryna
Skrócić damper możesz. Musisz go rozebrać i wstawić tuleję pomiędzy "backplate" tłoka a ślizg. Ale to skraca bardziej skok niż długość - tzn. skrócony o pół cala 9.5x3" damper będzie miał 2.5" skoku przy długości 9" gdzie normalny damper 9" ma tego skoku 2,75".
Więc bardziej obniżysz rower wsadzając inny damper niż skracając obecny.
: 16.08.2012 16:37:55
autor: chillyzi
Dzieki
Rzeczywiscie lepiej tam wlozyc podkladke, niz pod sprezyne.
Reszte skoku chyba najlepiej urwac dorabiajac krotsze trojkane mocowanie dampera w trojkacie ramy.
Widac je tutaj:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... OqpkmwKUEQ
: 16.08.2012 17:40:12
autor: diskordia
przez chwilę jeżdziłem na demo 2006 z damperem 216mm -zamiast oryginalnego 222. efekt był taki,żę skok zmniejszył się do 178mm, a suport opadł dokladnie 1,5cm.
zainstalowany był WB UD 180,który jest znacznie niższy niż obecne amorki,więc zmiana kąta głowki nie była zauważalna (swoją drogą,ciekaw jestem jaka była rzeczywista zmiana-niestety już tego nie sprawdzę)
nie było żadnych efektów ubocznych.
rowerek stał się nieco bardziej skoczny - to wszystko
: 16.08.2012 18:08:15
autor: timon92
A tulejki offsetowe nie wystarczą?
: 16.08.2012 18:43:30
autor: diskordia
chillyzi pisze:
Mam mozliwosc kupienia ramy Demo 8 z 2009 i chcialbym w niej zmniejszyc skok do 180mm
widzisz tu zasadność zastosowania offsetu??? o ile wiem zmiana tulejek,nie wpływa na skok dampera
: 16.08.2012 19:05:50
autor: venon666
ale zmienia kont i obniza support moze o to chodzilo a skok z innym damperem mozna obliczyc skok terazniejszy ramy dzielisz przez skok tloka w damperze i liczbe ktora ci wyjdzie mnozysz przez skok tloka w damperze jaki chcesz zastosowac i wyjdzie ci skok ramy po zmianie
: 16.08.2012 19:09:56
autor: wexe
kąt.
: 16.08.2012 19:17:14
autor: timon92
diskordia pisze:widzisz tu zasadność zastosowania offsetu??? o ile wiem zmiana tulejek,nie wpływa na skok dampera
Autorowi chodziło o spłaszczenie kąta główki i obniżenie suportu a nie stricte zmniejszenie skoku
chillyzi pisze:Zalezy mi na tym, zeby sama rama obnizyla sie po tym zabiegu (tak, zeby kąt glowki byl nadal ok, po wstawieniu w nia 66 z 2009)
Z geometrią wszystko powinno być ok po wsadzeniu 66, one mają 568mm A-C, Fox 40 571mm, a Boxxer 565mm więc nie będzie różnicy.
: 16.08.2012 20:49:06
autor: diskordia
tak czy siak- offset nie zadziała.
1 oczko na tuleji - offset odpada.
2 oczko zdaje się na śrubie 8mm - więc zysk na offsecie to jakieś 2mm.
a to co jest priorytetem dla zakładającego temat? chyba sam powinien się określić.
zmiana skoku vs obniżenie suportu bez zmiany skoku.
: 18.08.2012 19:07:09
autor: chillyzi
Hej, chodzilo mi zmniejszenie skoku do 180mm, przy zachowaniu kata glowki jak przy 888, ale nie wiedzialem, ze odleglosc AC jest podobna w 66 i w 2 polkach i dla tego chcialem jeszcze obnizyc go na mocowaniu dampera. W tej chwili patent Pietryny zalatwia mi sprawe calkowicie

timon92 - dzieki za info.