Strona 1 z 2

Nie mogę ściągnąć korby

: 20.08.2012 11:45:23
autor: ZŁOmiarz
Witam
Mam paskudny problem. Otóż śruba mocująca lewe ramię korby została bardzo mocno zakręcona bez użycia jakiegokolwiek smaru, przez co okropnie zapiekła się w suporcie. Podczas nieudanej próby jej odkręcenia klucz imbusowy przekręcił się i w śrubie powstał okrągły otwór, po którym klucz ślizga się w najlepsze. W akcie rozpaczy chciałem wbić w niego torxa jednak żaden rozmiar nie jest zbliżony do otworu w śrubie

Nie mam pojęcia co z tym teraz zrobić. Macie jakieś pomysły?.

: 20.08.2012 11:56:57
autor: KubaLa
Wsadzasz imbusa obklejonego klejem hydraulicznym. Takim co się utwardza po kilku godzinach. (np poxilina) Następnego dnia próbujesz odkręcić. A jak nie da rady, to rozwiercasz, najlepiej wiertłem lewoskrętnym,

: 20.08.2012 12:00:27
autor: ZŁOmiarz
Hmm... Myślałem już nad tym klejem, ale nie jestem pewien czy nie posypie się pod naporem klucza. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi. Dzięki za radę. Może ktoś ma jeszcze inne propozycje/doświadczenia w tym temacie?

: 20.08.2012 12:15:25
autor: Shibby
Jak zajechałeś śrubę to klejenie nic nie pomoże, rozwiercić.

: 20.08.2012 13:05:42
autor: ranekdhfr
U mnie pomogło użycie wykrętaków. Coś takiego jak na zdjęciu.

http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Wykretaki- ... -0590/2317

: 20.08.2012 13:34:39
autor: EZrider
Wykrętaki Yato to chińska taniocha która się skręci albo puści gwint. Kup coś co kosztuje 50+zł bo tutaj cena = jakość.

: 20.08.2012 14:33:54
autor: ranekdhfr
Mi tylko chodziło o zdjęcie poglądowe jak to wygląda. A nie o to żeby kupował akurat te wykrętaki. Sam nie mam pojęcia jakiego używałem do odkręcenia tej śruby.

: 20.08.2012 17:19:31
autor: ZŁOmiarz
Dzięki za pomysł z wykrętakami. Kupię to ustrojstwo i dam znać czy się udało. Przy całkowitym rozwiercaniu śruby pewnie uszkodziłbym gwint w suporcie.

: 20.08.2012 17:21:16
autor: Irion
Sprobuj podejsc do miejscowego spawacza zeby ci jakas nakretke przyspawal do tej sruby. Nastepnie wez klucz z dluga dzwignia i pociagnij raz a porzadnie ;) U mnie ten sposob pomagal z wyrobionymi torxami do tarcz :P

: 20.08.2012 19:17:02
autor: jakubas101
Klucze z dźwignią? :D
TIGiem najlepiej by było się pobawić bo szkoda korby. No chyba, że byś fest okleił :D

: 20.08.2012 19:36:21
autor: Irion
jakubas101, chodzi o to zeby wsadzil w ramie klucza jakas dluga rure ( np. rura od odkurzacza :P ) i pociagnal raz a dobrze :P

: 20.08.2012 20:06:27
autor: chillyzi
KubaLaPL i Shibby maja racje. Wez to rozwierc grubym wiertlem, takim, zeby bylo troche grubsze niz czesc gwintowana sruby i rozwierc jej łeb. Jak przewiercisz sie przez niego, to glowka sama odpadnie, a reszta powinna dac sie odkrecic palcami.

Przeciez jesli nie dales rady odkrecic kluczem, to tym bardziej nie odkrecisz wkretakiem ktory dziala w dodatku rozpierajaco..

: 20.08.2012 20:08:45
autor: FRmaniak
Jeśli się zapiekło na gwincie to palcami nie wykręci

: 20.08.2012 21:53:56
autor: jakubas101
Iron przecież wiem o co chodzi :D
A grzałeś to? Jakimś smarem w sprey'u pryśnij i grzej. Czymś z małą dyszą albo jakąś większą lutownicą. Użyj może innego imbusa. Gdyby nie łożyska suportu można by wykretąkiem udarowym spróbować.

: 20.08.2012 22:18:26
autor: chillyzi
FRmaniak - no to sobie wtedy odkreci tym wkretakiem (ktory de facto bardziej sluzy do takich przypadkow).

: 22.08.2012 21:45:04
autor: JakubRudy
Rozwierć śrubę (wiertło rozmiar mniejsze niż imbus docelowy), nabij mniejszy imbus i przed zakręceniem imbusem :

A : Spryskaj WD 40 w miejscu gdzie gwint chowa się w ramę.
B : Możesz spr. nagrzać to miejsce (kąpiel we wrzątku pomoże)

I kręcisz...

Nie wiem po co na większy rozmiar rozkręcać, skoro można gwint skasować...
Lepiej mniejsze, aczkolwiek z głową :)

: 22.08.2012 22:12:16
autor: przemek_06
Mi jak sie gniazdo imbusa objechało na okrągło to podjechałem do normalnego mechanika samochodowego, zagadałem, pokazałem o co chodzi, powiedziałem jaki był imbus, poszedł na chwile i przyszedł z torxem, nabił i mi wykręcił, także możesz próbowac ;) Powodzenia :D

: 23.08.2012 09:22:30
autor: jakubas101
Też zależy jakim imbusem to chciałeś odkręcić. Ja w Marcoku dokręcałem śrubę od goleni i obrobiłem klucz. Kurde już myślałem, że gwint poszedł w półce. A co do wrzątku to zbyt niska temperatura. Ostatnio wkręciłem śrubę od blatu na Loctite'a i się okazało, że dałem za małą podkładkę i śruba oparła się kołnierzem. Całość nie dała się skręcić i kręciła się w otworze. Klej mi już zdążył związać. Klucz w imadło, opalarka na ponad 500 stopni, jakiś smar i grzałem dobre półtorej minuty. Płaski śrubokręt i młotek w ruch i ledwo poszło. Śruba rozpier*olona ale wykręcona. Jak masz anodowaną korbę to nic się nie stanie od temperatury.

: 25.08.2012 07:57:22
autor: JakubRudy
Jakubas101 - Przy mniejszych częściach i wrzątek pomaga, a opalarkę nie każdy ma, więc lepiej podać bardziej przyziemny sposób :)


Btw... ZłOmiarz - Udało się odkręcić ?