Strona 1 z 1
Zumbi F44 2009 + tuleje offsetowe.
: 22.08.2012 09:02:14
autor: jeżykBDG
Ma ktoś/widział ktoś takie zestawienie? Nie będzie nic obcierało przy dobiciu? Chciałbym troche geometrie poprawić, ale nie jestem pewien czy wszystko będzie grało tak jak trzeba.
: 22.08.2012 09:31:46
autor: GgG
Poluzuj sprężynę tak żeby damper siadł te kilka mm i będziesz miał odpowiedź co do geometrii. Co do obcierania to wątpię, żeby wszystko było zrobione tak na styk, że lekkie przesunięcie dampera w czymś tam przeszkodzi.
: 22.08.2012 12:11:59
autor: =disbrainer=
wyjmij sprezyne, zamknij zawieszenie i zobacz ile masz zapasu. duzej filozofii chyba nie ma, hmm?
: 22.08.2012 14:07:02
autor: diskordia
możesz to sam obczaić .
chyba już wszyscy rozumieją o co chodzi z tulejami offsetowymi ?
można uzyskać przesunięcie o 2/3 mm na oczku,w zależności od grubości śruby mocującej.
wystarczy przyjrzeć się swojej ramie (mocowaniom dampera) i samemu damperowi.
jest wiele konfiguracji-gdy offset nie zadziała. bo na przykład jest zbyt mało miejsca miedzy mocowaniem ramy a oczkiem dampera . i w pewnym momencie ugięcia tuleja ocierać/opierać będzie się na damperze lub ramie/mostach
przeważnie jest tak,że na jednym z oczek praktycznie zawsze można ją zainstalować(spełnia zadanie) a na 2 w kilkunastu procentach się nie da.
nie chce mi się robić rysunków- ale zasada jest tak prostacka,że jeżeli ktoś patrząc na swoją ramę nie potrafi sobie tego wyobrazić?
to jak sobie radzi z napompowaniem koła???
: 22.08.2012 14:09:20
autor: diskordia
dodam tylko że problemy najczęściej mogą wystąpić w oczkach po stronie zbiorniczka, w szczególności w powietrznych
: 22.08.2012 16:17:57
autor: jeżykBDG
Wszystkie czynności o których pisaliście wykonałem przed założeniem tematu, jednak dalej nie jestem pewny, bo margines jest naprawde mały. Myślałem że już ktoś ma F44 na tulejach offsetowych i wtedy by się wyjaśniło na 100%. Nie róbcie ze mnie idioty.