Strona 1 z 1
Marzocchi 888vf - leje po wymianie uszczelek
: 26.08.2012 11:30:24
autor: wexe
Witam. pare dni temu wymieniłem uszczelke olejową w swoich 888. Od samego początku troche lał, ale pomyślałem sobie ,że przez chwile tak ma być. Wczoraj wieczorem niestety straciłem nadzieje ,że wszystko jest ok, a mianowicie przejechałem z 10km po lesie i olej zaczal juz spływać po dolnej goleni.
Co mogłem zjebać,że się poci ?
Nie ukrywam ,że to był mój pierwszy serwis.
: 26.08.2012 12:40:12
autor: pietryna
Założyć odwrotnie. Olej zaczyna się lać natychmiast.
: 26.08.2012 16:48:09
autor: wexe
To za chwile pójdę odwrócić uszczelke

: 26.08.2012 22:13:07
autor: wexe
pietryna WIelkie dzięki.
Spodziewałem się ,że to jakaś głupota ,ale nie ,że aż taka

: 26.08.2012 22:17:23
autor: kuklis
Miałeś sprężyną do góry?
: 27.08.2012 08:19:16
autor: pietryna
Jeśli oryginalne miał to ma dwie wargi i dwie sprężyny. Jak nie patrzysz to łatwo się pomylić.
: 27.08.2012 09:33:09
autor: wexe
Miałem zamienniki i faktycznie wsadziłem sprężynką do góry <facepalm>
: 12.09.2012 12:54:53
autor: wexe
Do dzisiaj było ok. Dzisiaj zaczął się znowu pojawiać olej ,niby narzie w małych ilościach ,ale to chyba nie jest dobrze jak uszczelki wytrzymują 2 tyg.
PS. Jaka gęstość oleju będzie najlepsza ?? 5w czy 7,5w??
: 12.09.2012 13:01:06
autor: jakubas101
Skoro miałeś zamienniki to nie ma się co dziwić. Możesz kombinować z zamiennikami ale moim zdaniem dobrze byłoby się zastanowić nad oryginalałami. Olej dobierasz pod siebie. Jeśli amor zamulał to weź olej o mniejszej lepkości

: 12.09.2012 13:59:30
autor: tomek059
Po kupnie roweru na tych 888 miałem tak samo w jednej ladze. Nie dość że lał to jeszcze pracował jak by praktycznie nie było tłumienia (było tam 5w). Po wyjęciu uszczelek olejowych trochę się zdziwiłem bo były tam zamienniki, ale z obu stron wyglądały identycznie. Miały 2 wargi, ale były przekroju H. Wymieniłem na odpowiedniki Ariette i zalałem 7,5. Amor wreszcie pracuje tak jak powinien, a uszczelki delikatnie puszczały przez jakieś 3-4 wypady. Widocznie musiały się ułożyć bo teraz jest dobrze. Koszt uszczelek to chyba 20zł z przesyłką, do droższych dokładają smar.
: 12.09.2012 14:41:57
autor: wexe
Gdzie mogę je znaleść w rozmiarze do 888?? Z tego co sięorientuje to 888 maja : 35x47x10/10,5 ??
PS. Te będą dobre
http://moto-akces.pl/product_info.php?c ... ts_id=2554 ???
: 14.09.2012 20:54:10
autor: GrzesiekDH
podłącze się do tematu bo mam podobny problem z juniorem, z tym że zamienniki z allegro puściły po pierwszym wypadzie, również mnie kuszą te z ariete, z tym że nie wiem co z rozmiarami, na oryginalnych marzocchi mam rozmiar 32x42x6,5/9,5 i nie wiem co oznacza to 6,5/9,5?
: 14.09.2012 21:23:51
autor: tomek059
Cytat wypowiedzi SeraaX : "Są 2 wersje ARI.022 (35-47-10/10.5 - cena ~20zł) oraz ARI.040 (35-47-10, mają podobno lepszą mieszankę gumy XNBR oraz dodatkowo w zestawie smar redukujący tarcie - cena 40zł)"
o ile dobrze pamiętam to mam właśnie 022 ale z przesyłką z allegro wyniosły mnie 20 czy 25zł.
GrzesiekDH mi zamienniki za 3-4zł nie trzymały wcale po napompowaniu drop offa. Założone były dobrze. Problemem jest często fakt że służą one do ruchu obrotowego, a nie posuwistego. Co do wymiarów to 6,5 to wysokość uszczelki po zewnętrznej, a 9,5 to ta w środku, czyli razem z kołnierzem.
: 14.09.2012 22:09:09
autor: kuklis
Ja do juniora założyłem teraz ariele i jest w końcu ok! Wcześniej 3 razy zakładałem firmy Yei i była dupa.
tomek059 pisze:Problemem jest często fakt że służą one do ruchu obrotowego, a nie posuwistego.
Tak, to jest właśnie duży problem - nie wytrzymują ciśnienia.
: 15.09.2012 07:51:02
autor: Vin_OSW
kuklis pisze:Tak, to jest właśnie duży problem - nie wytrzymują ciśnienia.
Nie ciśnienia, a kierunku tarcia.
: 20.01.2015 13:23:16
autor: szopenkrk
Witajcie czyli jeśli dobrze rozumiem jeśli zastosowałem Ariate to sprężynka ma byc do dołu ?
: 20.01.2015 14:24:54
autor: troyo
tak.
: 23.01.2015 16:37:59
autor: szopenkrk
troyo

Genialnie odwróciłem uszczelki i działa pięknie. Dzięki