Strona 1 z 1
Avid code 2012 klamka poważny problem
: 02.09.2012 18:07:40
autor: bartson
witam mam problem z moimi pierwszymi hydraulikami mianowicie kupiłem nówki cody 2012 i teraz tak po pierwszym dniu w górach (pomijając docieranie w lesie i na drogach ) hamulce zaczęły diametralnie hamować bliżej kierownicy, po tym dniu przelałem je na nowo. Przed drugim wyjazdem w góry hamowały tak jak mi odpowiada po naciśnięciu 2 mm, natomiast z każdym zjazdem łapały coraz dalej kierownicy- hamowały bdb ale coraz dalej kiery i teraz moje pytanie brzmi czy to efekt scierania się klocków- tak by wynikało na chłopski rozum czy coś jest nie tak. Klocki są tam seryjne bodajże organiki.(Wedle mojego uznania nie hamuję jakoś mega często)Mimo że hamulce hamują bdb -jednak zjawisko przybliżania się z każdym zjazdem klamki do kiery bardzo mnie denerwuje- no chyba że to normalny efekt w hydraulikach.
: 02.09.2012 18:50:08
autor: Mervis
Mialem cos podobneo w swoim code, za malo plynu w ukladzie, zle zalane hamulce, czym dluzej hamowalem tym bardziej sie klamka zapadala,
wysun tloki, wszystkie reg na minus, i wtedy zalej,
(sorry za brak polskich znakow)
: 02.09.2012 21:01:56
autor: bartson
Czyli rozumiem żeby zalac heble mając między klockami np.cienką blaszkę- żeby się tłoczki zeszły.... to właśnie tak zrobiłem po pierwszym dniu jeżdzenia a po drugim razie zaś to samo.. ewentualnie wyszukałem ze klocki są organiczne czy coś zmienią tutaj metaliki?
: 02.09.2012 21:39:34
autor: Reto
Mysle, ze poprostu heble sie przegrzewaja
: 02.09.2012 22:20:03
autor: Mervis
Code, jedyne heble których nieudało mi się jeszcze zagrzać, przegrać, tak by choć w minimalnym stopniu wpływało na siłe hamowania, i modulacje,
Moim zdaniem, przegrzanie to ostatania rzecz o jaką można podejżewać tre heble :P
Klocki nie mają tu nic do rzeczy, chyba że Ci się ścierają po jednym dniu, to może :p
Ja uważam że to wina za małej ilości oleju, i z każdym startym nanomertrem :P tłoczki muszą się wysuwać, a jak powszechnie wiadomo "z pustego nawet salomon nie naleje "
pohamuj troche potem, przekręć klamkę do poziomu na kierownicy, odkręć odpowietrznik, jeśli jest pustka, to znaczy ze za mało oleju masz w układzie,
: 02.09.2012 22:36:46
autor: freed
Źle odpowietrzyłeś lub już się zepsuły uszczelki w klamce.
: 03.09.2012 06:28:46
autor: =disbrainer=
wg mnie jest tak jak mowi Mervis. przedewszystkim upewnij sie, ze w trakcie zalewania hampla, masz jak najwieksza objetosc komory przy klamce. w ten sposob uklad bedzie na maxa pelny i jesli klamka nadal bedzie Ci sie zapadac, to szukaj ktoredy cieknie plyn. innej opcji nie ma.
: 03.09.2012 08:24:14
autor: bartson
Rozumiem wasze sugestie Panowie tylko podczas jazdy po lesie, miescie-hamulce hamują caly czas tak samo, sytuacja występuje tylko wtedy gdy jeżdzę w górach gdzie jak wiadomo więcej używa się hebla. Teraz zauważyłem w cichym pokoju że podczas naciśnięcia klamek wyłania się taki dźwięk" tsss" delikatny to normalne?
: 03.09.2012 10:09:14
autor: ari4
A może masz do du*y płyn? Znaczy się stary. Wchłonął wilgoć i szybko się gotuje...?
Bo nie powiedziałbym, że to wina za małej ilości płynu. Gdyby tak było, to przy spokojnej jeździe problem też by się pojawiał, a nie tylko w górach.
: 03.09.2012 10:34:46
autor: bartson
No własnie a to tylko w górach, płyn jako tako kupilem nówke ze sklepu.Więc jako tako powinien być ok.
: 03.09.2012 11:26:28
autor: Shibby
Wepnij się strzykawą pod klamkę i spróbuj zasysnąć powietrze, puść trochę od zacisku, zablokuj i znowu ssij górą ;]
Na pewno polecą Ci bomble.
: 03.09.2012 12:15:44
autor: bartson
No a co z tym, że przy naciśnięciu klamki jest takie mikrosekundowe "tss"
: 03.09.2012 14:33:47
autor: Shibby
Zrób to co napisałem, jak będzie to samo to wtedy będziesz się martwić.
: 04.09.2012 16:49:00
autor: bartson
Faktycznie gdzies dostaly powietrze problem znikł- temat nieauktualny.