Marzocchi DROPP OFF IV TRIPLE 2004 KOMPRESJA

lukaszf1125
Posty: 26
Rejestracja: 28.07.2012 11:46:43
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Marzocchi DROPP OFF IV TRIPLE 2004 KOMPRESJA

Post autor: lukaszf1125 »

Witam posiadam dropp offa triple z 2004 roku i amortyzator za szybko wybija i za szybko się ugina co zrobić żeby spowolnić jego wyjście i wejście oprócz zalania go gęstym olejem. A właśnie mówiąc o olejach który olej jest najgęstszy.? Pozdrawiam i czekam na odpowidź.? :|
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Nie masz tam żadnej regulacji tłumienia powrotu? Może oleju w tłumiku nie masz i nie działa?
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Masz IV czy triple? To istotne bo IV ma wewnętrzną regulację tłumienia, a triple nie. Jeżeli jest za miękki, bo tak rozumiem za szybkie uginanie, to twardość ustawiasz ciśnieniem w lagach. Według instrukcji do lewej pompujesz 1 bar tworząc coś co ma zapobiegać dobijaniu, a do drugiej pompujesz tyle ile potrzeba pod Twoją wagę. Jeśli masz tripla to tłumienie wyregulujesz tylko gęstością oleju. Na 7,5 obie wersje spisywały mi się dobrze
.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

najgęstszy jest ten-który ma najwyższy współczynnik '"W" np 30w.
ale takie stosuje się raczej w amorkach USD MX.
oczywiście mowa o olejach do zawieszenia-a nie silnikowych.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

W Drop Off Triple jest wewnętrzna regulacja tłumienia powrotu w prawej ladze regulowana długim kluczem imbusowym 12mm. Nie znalazłem o niej wzmianki w modelu 2004, ale w 2006 ją miałem. Dla pewności wykręć prawy korek, wylej cały olej i zaświeć latarką na dno lagi czy widzisz u siebie gniazdo na taki klucz. Być może nie będziesz musiał więcej kombinować.

Radzę, nie zalewaj tego amora olejem gęstszym niż 15W, bo będzie Ci mulił, a nie wolniej powracał.

Za szybko się ugina? To raczej nie jest wada - czy miałeś na myśli "za mocno się ugina"? ;)
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

=Pietr3k= masz rację. Serwisowałem triple 2004 i 2005 i w nich regulacji nie było. Spoglądając do książki serwisowej rzeczywiście jest.

Jeśli nie chcesz rozkręcać możesz też podać rocznik wybity na lagach.
.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Jeśli nie chcesz rozkręcać możesz też podać rocznik wybity na lagach.


Tomek059, to też dobra wskazówka, ale z małym zastrzeżeniem ;)
Odlew dolnych goleni dla aktualnego rocznika z przedziału bodajże 2004-2007 (o innych nie mam informacji) wykonywany był w roku poprzednim, czyli amortyzator np. z roku 2006 będzie miał 05 wybite w kółeczku przy mocowaniu IS :)
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

To oczywiście wiem i nawet znalazłem w warsztacie klucz który wykonałem do regulacji tłumienia w IV. W razie czego mogę wrzucić zdjęcie, ale 2cm imbusa do stalowego pręta zbrojeniowego chyba każdy przyspawa i wie jak będzie wyglądać.
.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Spoko ;) Ja też musiałem dorabiać taki klucz. Nie miał go ani dystrybutor Marzocchi w PL, ani nawet producent nic o istnieniu takiego klucza nie wiedział :)
papek23
Posty: 54
Rejestracja: 26.07.2012 10:49:41
Kontakt:

Post autor: papek23 »

panowie chciałbym sie dowiedziec kilku istotnych rzeczy o amorku drop off tripe a dokładniej mam tago amora on bodajże tygodnia z 2006 roku i nie wiem takich żeczy jak jakie ma być ciśnienie w komorach?? w obu komorach takie same bo jak nacisłem wetyl u góry lagi to nic nie syczało . a drugie to takie cze w oby komorach ma być olej ?? i jaka ilość ?? i jaki ma byc 7.5w wystarczy dodam że waże 64kg prosze o waszą pomoc
pozdr :)
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

mówimy teraz o 2-półce 170mm skoku?
Jeśli tak to 260 ml oleju na lagę, najlepiej 7,5w.
Ciśnienie według potrzeb, regulujesz nim twardość. Przy twojej wadze zostawiłbym zerowe ciśnienie

=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Ciśnienia nie wolno przekraczać powyżej 1,0bar dla bodajże prawej lagi. Nie wnikam dlaczego, ale lepiej napompować zgodnie z instrukcją. W drugiej ladze można szaleć nawet na ~3,5bar. Wszystko jest ujęte w manualu:

http://www.marzocchi.com/Template/listM ... 1&offset=3

Ilość oleju też z manuala, a jeśli tam nie ma, to mail do Gregorio albo autoryzowanego serwisu.

7,5W jest ok. Bardziej gęstego nie polecam.

Zerowe ciśnienie to rada trochę na wyrost, bo nie wiemy jakiej twardości są sprężyny, ale z pewnością niewiele tego ciśnienia potrzeba.

Jak będzie Ci za szybko odbijał, to regulacja tłumienia powrotu jest na dnie prawej lagi regulowana imbusem 12mm.
Cheers!
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Drop offy i Juniory mają po 2 sprężyny na lagę. 1 miękką i 1 twardą

papek23
Posty: 54
Rejestracja: 26.07.2012 10:49:41
Kontakt:

Post autor: papek23 »

a jakiej firmy olej polecacie ?? i jeszcze jedno pytanie do =Pietr3k= wiesz co patrzyłęm na tą regulacje i jej nie mam mam zwykłą nakretke nie wiem chyba 9 czy to możliwe??
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Jak odkręcisz korek w prawej ladze na górze, to wyjmij sprężynę i tam na dole będziesz miał tą regulację, nie zobaczysz jej bo jest głęboko a poza tym olej jest w amortyzatorze. Możliwe że jest w drugiej ladze bo ktoś przy serwisie zamienił tłumiki miejscami, ale to nie ma znaczenia

papek23
Posty: 54
Rejestracja: 26.07.2012 10:49:41
Kontakt:

Post autor: papek23 »

a mam jeszcze jedno pytanie bo jak chce sie przejechać to jak podbije rower na koło to amr tak delikatnie strzeli tak jakby tłumienie nie chodziło ale jak juz poruszam nim kilka razy to juz normalnie chodzi nic nie strzela jak go szarpie w góre nie wiecie czy to normalne ?? czy to moze bys spowodowane małą iloscia oleju ale dodam że ma ok 250ml w każdej ladze
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Powinno być 260 na lagę + jeszcze troszeczkę jeśli amor dobija

papek23
Posty: 54
Rejestracja: 26.07.2012 10:49:41
Kontakt:

Post autor: papek23 »

a jezli bym nalał np 280 ml to co sie stanie stwardnieje ??
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Nie, nie będzie wykorzystywał całego skoku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość