Strona 1 z 1

Serwis Drop off triple

: 24.09.2012 18:23:48
autor: Czerwu
Mam zamiar przeserwisować mojego drop offa triple. Nigdzie nie mogę znaleźć jak go rozebrać. Niby tak samo jak juniora ale tu jest powietrze i tłumiki inaczej się wyciąga. Jak go rozebrać?

: 24.09.2012 19:50:15
autor: BlackForest
1. Spuszczasz powietrze z obu komór .
2. Odkręcasz prawy korek górny wyciągasz sprężyne (chyba że masz w lewej) , zlewasz olej . poruszaj amortyzatorem żeby szybciej zleciał . Jak olej zleci lekko zakręć korek .
3. Odkrecasz lewy i zlewasz olej .
4. Od dołu odkręcasz regulacje jak masz , jeżeli nie to poprostu nasadką 13' odkręcasz śruby z dwóch stron , możliwe że będzie Ci się kręcił tłumik w środku to wkładasz coś aby go zablokować tylko tak żeby go nie uszkodzić .
5. Jeżeli masz już wykręcone górne korki i dolne śruby to rozciągasz dziada (rozłaczasz dolne lagi z górnymi )
6. Musisz mieć sczypce segera żeby wyciągnąć tłumiki bo na końcu górnych lag czyli w sumie na dole masz taki o ring który trzyma tłumiki .
7.Składasz tak jak rozkręcałeś .

: 25.09.2012 12:40:13
autor: Czerwu
O to mi chodziło :) Dzięki

: 25.09.2012 19:53:22
autor: BlackForest
i jak , dałeś radę ?

: 26.09.2012 08:28:41
autor: teperkov
<ironia>a to te juniory i dropoffy sie serwisuje? </ironia> ;)

: 26.09.2012 15:23:46
autor: BlackForest
teperkov pisze:teperkov
tak , i przez takie osoby jak Ty są zajechane amortyzatory :)

: 26.09.2012 16:44:01
autor: teperkov
akurat ja to skupuje takie padliny co od nowosci na jednym oleju jezdzily, i hobbystycznie je restauruje :D

: 27.09.2012 17:30:28
autor: Czerwu
Korki odkręciłem, olej wylałem ale gdy chce odkręcić śruby trzymające to tłumik mi się kręci ;/ Czym mam go zablokować?

: 27.09.2012 21:09:39
autor: przemek_06
Sprężyne wsadź i dociśnij ją, powinno się zablokowac na tyle, że dało się będzie odkręcic ;)

: 28.09.2012 10:40:52
autor: teperkov
w zasadzie jak juz olej wylales, to wloz sprezyne, przykrec korki rekoma, do pierwszego oporu , odwroc amora, i sprobuj go wcisnac.wtedy sprezyna oprze sie o tlumik i go zablokuje, i bedziesz mogl odkrecic sruby trzymajace tlumik

: 28.09.2012 13:09:14
autor: Czerwu
Próbowałem i nie szło niestety ;/

: 29.09.2012 08:24:34
autor: jakubas101
Możesz jeszcze założyć dolną półkę [o ile masz zdjętą], odwrócić wideł i zaprzeć się nogą o półkę. Tak jakbyś chciał wyciągnąć golenie. O ile jest tam taka sama konstrukcja co w Juniorze to na końcu górnej goleni tłumik jest zabezpieczony segerem, żeby nie wysunęły się golenie.

: 29.09.2012 08:37:02
autor: Kondi_GK
Jak odkręcisz korek i zajrzysz do lagi (latarka będzie potrzebna) to zobaczysz że tłumik ma nacięcie, tak jak śruba na płaski śrubokręt. Jak już je zobaczysz to będziesz miał wyobrażenie jakie ma wymiary. Wtedy idziesz do sklepu budowlanego kupujesz kawałek płaskownika lub czegoś podobnego za grosze i nim można wtedy przytrzymać tłumik. Równie dobrze sprawdza się przecinak o ile jest odpowiednio długi a zarazem cienki żeby wszedł w lagę, może też być wiertło do betonu 12 lub 14 mm już nie pamiętam tylko musi być długie żebyś sięgnął tłumika. Podsumowując szukaj płaskiej blaszki którą będziesz mógł się posłużyć jak śrubokrętem.

: 29.09.2012 13:21:28
autor: BlackForest
Ja używam długiego wiertła do przytrzymania tłumika , tylko na końcówke daje troche materiału żeby nic nie uszkodzić :)

: 10.10.2012 18:06:46
autor: Czerwu
Jedna laga wyszła. Ale w drugiej śrubie od tłumika zepsuł się gwint i nasadka na tym się ślizga ;/ Ma ktoś pomysł jak to wykręcić?

: 10.10.2012 18:13:10
autor: BlackForest
ojojoj ,pewnie dlatego że twoja nasadka ma grube ścianki i do końca nie dochodzi czyż nie ? musiałbyć spiłować lekko nasadke i dopiero odkręcać .

: 10.10.2012 18:19:49
autor: Czerwu
Nasadka była dobra. Z jednej strony się odkręciło, a w drugiej popsuła śruba ;/