Rama DH/FR do 4500zł
Rama DH/FR do 4500zł
Witam
Planuję zakup nowej ramy. Obecnie posiadam SX Traila z DHXem 4.0. Rama jest zwrotna ale trochę mało stabilna w górach. Praca zawieszenia też jakoś nie do końca mi odpowiada. SAG ustawiony na 30%, a jednak trochę za bardzo telepie jak na mój gust i dość łatwo o dobicie przy błędzie mimo IFP osadzonego bardzo płytko. Tak więc szukam czegoś bardziej klejącego się do podłoża, ale bez przesady bo chcę też na tym poskakać. FSR też dość mocno buja przy pedałowaniu, ale to jest raczej drugorzędna sprawa. Rower będzie jeżdżony w górach, ale ma też sprawiać frajdę na lokalnych trasach z hopkami i bandami. Budżet max 4500zł. Wzrost 190cm / 85kg. Rama będzie w duecie z 66RC2X 180mm, w przyszłości może dwupółka.
Wymagania
- skok max 210mm
- mufa 73mm (ostatecznie 83mm)
- BB 350-360mm
- waga max 5kg z damperem...im lżej tym lepiej
- kąt główki 65 lub mniej
- sterówka 1 1/8 (ostatecznie 1,5" albo tapered i stery redukcyjne)
- haki obojętne, ważne żeby tył był sztywny, a nie jak z plasteliny.
- baza kół nie wiem, w obecnym zestawieniu mam 1170mm.
- tylni trójkąt max 440mm
- odporność na bujanie przy pedałowaniu mile widziana.
Na ten moment przychodzi mi do głowy chyba tylko Mondraker Summum, ale nie do końca chce mieć kable w środku ramy i ponoć ma jakieś problemy z śrubami od zawiechy. Jakie są Wasze propozycje ?
Pozdr
Planuję zakup nowej ramy. Obecnie posiadam SX Traila z DHXem 4.0. Rama jest zwrotna ale trochę mało stabilna w górach. Praca zawieszenia też jakoś nie do końca mi odpowiada. SAG ustawiony na 30%, a jednak trochę za bardzo telepie jak na mój gust i dość łatwo o dobicie przy błędzie mimo IFP osadzonego bardzo płytko. Tak więc szukam czegoś bardziej klejącego się do podłoża, ale bez przesady bo chcę też na tym poskakać. FSR też dość mocno buja przy pedałowaniu, ale to jest raczej drugorzędna sprawa. Rower będzie jeżdżony w górach, ale ma też sprawiać frajdę na lokalnych trasach z hopkami i bandami. Budżet max 4500zł. Wzrost 190cm / 85kg. Rama będzie w duecie z 66RC2X 180mm, w przyszłości może dwupółka.
Wymagania
- skok max 210mm
- mufa 73mm (ostatecznie 83mm)
- BB 350-360mm
- waga max 5kg z damperem...im lżej tym lepiej
- kąt główki 65 lub mniej
- sterówka 1 1/8 (ostatecznie 1,5" albo tapered i stery redukcyjne)
- haki obojętne, ważne żeby tył był sztywny, a nie jak z plasteliny.
- baza kół nie wiem, w obecnym zestawieniu mam 1170mm.
- tylni trójkąt max 440mm
- odporność na bujanie przy pedałowaniu mile widziana.
Na ten moment przychodzi mi do głowy chyba tylko Mondraker Summum, ale nie do końca chce mieć kable w środku ramy i ponoć ma jakieś problemy z śrubami od zawiechy. Jakie są Wasze propozycje ?
Pozdr
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
- Lokalizacja: Champéry
- Kontakt:
Wybór coraz trudniejszy. Ramy będę szukał raczej w PL, bo wolę ją obejrzeć dokładnie przed zakupem.
Trek Session 88DH - 3238g bez dampera. Czy faktycznie on tak mało waży ?
Morewood Makulu - bardzo ciekawa rama i zbiera dobre opinie. Zalecane ustawienie sag na 40%, co sugeruje że to typowa maszyna DH. Ogarnie hopki i lokalne trasy ?
Kona Operator - jeździłem na Stinky i jeżeli to jest podobny (progresywny) rodzaj zawieszenia to raczej mi nie podpasuje.
Giant Faith - ile waży ta rama ?
Legend - trochę ciężkawy w porównaniu do innych. 5kg to ostateczność, wolałbym lżejszą maszynę no i chyba trudno będzie upolować w PL używkę.
Fajnie jakbyście coś więcej napisali o tych ramach jeżeli na nich jeździliście.
Trek Session 88DH - 3238g bez dampera. Czy faktycznie on tak mało waży ?
Morewood Makulu - bardzo ciekawa rama i zbiera dobre opinie. Zalecane ustawienie sag na 40%, co sugeruje że to typowa maszyna DH. Ogarnie hopki i lokalne trasy ?
Kona Operator - jeździłem na Stinky i jeżeli to jest podobny (progresywny) rodzaj zawieszenia to raczej mi nie podpasuje.
Giant Faith - ile waży ta rama ?
Legend - trochę ciężkawy w porównaniu do innych. 5kg to ostateczność, wolałbym lżejszą maszynę no i chyba trudno będzie upolować w PL używkę.
Fajnie jakbyście coś więcej napisali o tych ramach jeżeli na nich jeździliście.
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Legend wcale wiele cięzszy nie jest. Legend waży 3.8kg bez dampera. Makulu 3.7kg, a większy damper więc wagowo podobnie.
Trek session 88 dh 3328g wazył w 2009 roku. Potem przytyło mu się. Cos koło 3.5kg bez dampera późniejsze powinny stać.
A co do Legenda - w pl nie ale UK ma ich sporo.
http://www.ridemonkey.com/forums/f19/lo ... ew-241837/
Tu masz co pisałem po angielsku 1.5 sezonu temu. Rama jest niezniszczalna i na prawde sprawia, ze w ogole sie nie martwisz. Jezdzi super i dodaje pewności. Sztywna, fajnie wybiera i z ram dostępnych na rynku jedna z niewielu, która nie ma dolnej rury łapiącej wgnioty od byle czego. ja mam tylko oklejoną przeźroczystą folią żeby farby nie tracic i nie mam wgniotów wcale po 3 sezonach jazdy.
Myśle, że dużo mówi to, że zawsze lubie grzebać i ulepszać sprzęt. a na ramie jezdzic bede 4 sezon bo boje sie, że jak cos nowego wezme to bedzie gorsze i spowoduje u mnie zmartwienia.
Trek session 88 dh 3328g wazył w 2009 roku. Potem przytyło mu się. Cos koło 3.5kg bez dampera późniejsze powinny stać.
A co do Legenda - w pl nie ale UK ma ich sporo.
http://www.ridemonkey.com/forums/f19/lo ... ew-241837/
Tu masz co pisałem po angielsku 1.5 sezonu temu. Rama jest niezniszczalna i na prawde sprawia, ze w ogole sie nie martwisz. Jezdzi super i dodaje pewności. Sztywna, fajnie wybiera i z ram dostępnych na rynku jedna z niewielu, która nie ma dolnej rury łapiącej wgnioty od byle czego. ja mam tylko oklejoną przeźroczystą folią żeby farby nie tracic i nie mam wgniotów wcale po 3 sezonach jazdy.
Myśle, że dużo mówi to, że zawsze lubie grzebać i ulepszać sprzęt. a na ramie jezdzic bede 4 sezon bo boje sie, że jak cos nowego wezme to bedzie gorsze i spowoduje u mnie zmartwienia.
Sugerowałem się wagami podanymi na Sicklines. Dla Legenda podali 3990g.
Może uda mi się jakiegoś znaleźć w PL. Mógłbyś porównać pracę Legenda do innych ram...np. do Mondrakera? Jak się na nim pedałuje, czy buja podobnie jak FSR ? No i jak ze skocznością tej ramy ? Zastanawiam się czy da się w miarę pogodzić liniowe, płynące zawieszenie z brakiem bujania i skocznością.
Jakby ktoś mógł coś więcej napisać o Treku i Morewoodzie to chętnie poczytam.
Może uda mi się jakiegoś znaleźć w PL. Mógłbyś porównać pracę Legenda do innych ram...np. do Mondrakera? Jak się na nim pedałuje, czy buja podobnie jak FSR ? No i jak ze skocznością tej ramy ? Zastanawiam się czy da się w miarę pogodzić liniowe, płynące zawieszenie z brakiem bujania i skocznością.
Jakby ktoś mógł coś więcej napisać o Treku i Morewoodzie to chętnie poczytam.
Lka. Makulu L tez 3880. Zawieszenie w ogole nie buja. Wrazenie przy pedałowaniu jest specyficzne ale bujania nie ma wcale. Neutralna przy hamowaniu przy czym usztywnianie nie jest zniesione do zera wiec amor z przodu tak nie nurkuje. Do tego przez nierównosci idzie jak nic na czym jezdziłem. Masakruje wyboje i wynagradza agresywną jazde.F670ES pisze:Dla Legenda podali 3990g.
Skoczny nie jest mega. Jak sie chcesz wybic to sie lajtowo wybijesz ale nie czuć takiego kopnięcia przy bunnym jak np. na Treku. Mi to nie przeszkadza bo jak chce doleciec to dolatuje jak wszyscy, tylko zamiast kicac po trasie jedziesz po niej piecem. Moim zdaniem to bezpieczniejsze bo mniejsza szansa, że cie wypoguje gdzies w drzewo. Jadac z kims na treku albo nawet zamieniajac sie na ramy widac róznice w zachowaniu.
Ostatnio testowałem starszego Commencala DH. Świetnie wybierał, nie było czuć końca skoku, ale było dziwne wrażenie przy wybijaniu na hopkach, jakbym nie miał z czego się wybić no i na bandach w ogóle nie czułem, że go wciskam w bandę...jakbym po wodzie jechał. Był chyba za miękki jak na mój gust, ale może kwestia przyzwyczajenia. Czy Legend i pozostałe ramy też tak pracują ?
No i usztywnianie przy hamowaniu to trochę problem, bo ja jeszcze dużo hamuje na trasach
Jak wygląda to w Treku 88, Makulu, Faithcie i Mondrakerze ?
Summuma na początku rozważałem, bo z opisów użytkowników wychodzi na to, że ładnie wybiera, nie buja przy pedałowaniu, jest skrętny i skoczny. No ale przez te kable puszczone w ramie rozważam inne opcje. Glory myślałem, że ciężki kloc..zeszli już z wagą ?
No i usztywnianie przy hamowaniu to trochę problem, bo ja jeszcze dużo hamuje na trasach

Summuma na początku rozważałem, bo z opisów użytkowników wychodzi na to, że ładnie wybiera, nie buja przy pedałowaniu, jest skrętny i skoczny. No ale przez te kable puszczone w ramie rozważam inne opcje. Glory myślałem, że ciężki kloc..zeszli już z wagą ?
Commencal jest progresywny wiec to raczej złe ustawienia niż cokolwiek innego. Tak niektóre ramy przez brak progresji pod koniec skoku nie maja tego kopnięcia ale na pewno nie jest to tak widoczne jak w commencalu bo nie ma bata zeby progresywna rama miała zero oparcia pod koniec.F670ES pisze:Był chyba za miękki jak na mój gust, ale może kwestia przyzwyczajenia. Czy Legend i pozostałe ramy też tak pracują ?
Źle mnie zrozumiałes. Zawieszenie dalej pracuje przy hamowaniu, bardzo dobrze po prostu nie ma zerowego usztywnienia jak w niektórych ramach ale to wcale nie jest zaleta bo to często przejawia sie w nurkowanie przodu przy hamowaniu, a wtedy masz większy problem niz usztywniony tył. Nie przeszkodzi ci to na pewno.F670ES pisze:No i usztywnianie przy hamowaniu to trochę problem, bo ja jeszcze dużo hamuje na trasach
Glory 2010+ jedna z lżejsych ram na rynku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość